T-34/76 dio met sneeuw (eindelijk:p)

Eindelijk is ie af (denk ik). Ik heb een heleboel foto's gemaakt want foto's zeggen meer dan woorden. Commentaar en tips zijn van harte welkom 😀

T-34%20klaar%20001.jpg

T-34%20klaar%20002.jpg

T-34%20klaar%20003.jpg

T-34%20klaar%20004.jpg

T-34%20klaar%20005.jpg

T-34%20klaar%20006.jpg

T-34%20klaar%20007.jpg

T-34%20klaar%20008.jpg

T-34%20klaar%20009.jpg

T-34%20klaar%20010.jpg

T-34%20klaar%20012.jpg

T-34%20klaar%20013.jpg

T-34%20klaar%20014.jpg

T-34%20klaar%20015.jpg

Groetjes Jurjen

mooi wit is niet lelijk, en hoe heb je het nu gedaan, toch opgelost of bicarbonaat gehaald?
Alleen een paar kleine details waar ik wat vraagjes bij heb als zeer onhandige en onervaren diobouwer.
Als er zoveel sneeuw op de bomen ligt, waarom dan zo weinig op de tank? Ik zie ook geen sporen dis dat zou betekeken dat de tank daar al heeft gestaan toen het zo sneeuwde. Zo niet zou je toch tracksporen verwachten?
Lees anders ook effe de topic van JW Stokkers waarin hij uitlegd om met een wash de sneeuw wat te "verouderen"
Maar voor de rest, petje af hoor, ik krijg niet ens een knap grondwerkje voor een figuur in elkaar
Bert

Hee Bert, er zijn wel degelijk tracksporen alleen zijn die niet goed zichtbaar op de foto's. Dus dat verklaart een hoop. En wat ik gebruikt heb voor de sneeuw?? Met mijn eigenwijze kop heb ik gips gebruikt 😛 Dat werkte naar mijn mening nog altijd het beste. Wat Marcel Jussen al zei, het gaat inderdaad wel wat korrelen maar zo op begroeiing is dat denk ik zo verkeerd nog niet.

Hoe heb ik dat dus gedaan:
-dio natspuiten met water
-gips eroverheen zeven met een zeef 😛
-Flat white eroverheen gebrushed zodat het meteen gefixeerd is.

Simpeler kan niet toch? Zelfs ik kan het dus iedereen kan het 😀

De volgende keer ga ik ook zeker NatriumBiCarbonaat gebruiken.

Sweet,

Heel mooi gedaan Jurjen. Was deze T-34 beter te bouwen dan de T-34/85

Groetjes,

Marc ( die ook weer verder wil met de T-34, maar ja, wat een lekker weer 8) )

Jurjen , had je toch maar voor die bicarbonaat gekozen, deze gips geeft totaal geen realisme, het gemis aan glinstering is hier toch wel frapant . Maar als je het zelf goed vind heb ik daar totaal geen problemen mee. Persoonlijk vind ik ook dat de sneeuw een extra dik en plakkerig gevoel heeft, vooral dan op de takken is dit goed zichtbaar. Ook het ontbreken van de tracksporen of het te weinig zichtbaar zijn ervan is niet helemaal zoals het hoort te zijn maar daar is nog wat aan te doen...en die whitewash zou nu dat het model op de grondplaat staat véél sterker moeten zijn, nu komt het niet over(dit is een persoonlijke mening !!!). Verder een meer dan goed resultaat voor je totale dio, goede opzet enzo...
succes met je verdere eind-eind-afwerking !!
groeten
Dominique

Hallo Jurjen,

Ziet er goed uit, maar ik ga toch ook dezelfde opmerking maken als de anderen: Als een tank van ong. 30 ton door zulk een landschap rijdt met een dergelijk dun laagje sneeuw, is er in de tracksporen geen sneeuw meer, maar modder of een mengeling van vegetatie, zand en vuile sneeuw...

Nu, dit is ook echt weer muggeziften, zolang je zelf maar tevreden bent 😉 😉 , je doet het toch voor je plezier zeker...

Kris 🙂

Jurjen,

Het ziet er super uit! Ik vind persoonlijk de sneeuw wel realistisch.

Anderen hebben gelijk wat ze zeggen over de tracks, maar als je erbij verteld dat deze tank al 30 km aan het rijden is(daardoor is de sneeuw OP de tank weg) en dat het de eerste tank is dat over dit weggetje gaat, dan klopt het verhaal weer..

Alleen was een iets modderige weg misschien wel wat mooier geweest ja.

Maar goed, ik zou er weinig/niets meer aan veranderen!

Jurrie

Hoi Jurjen,

Dat ziet er goed uit. ik had niet gedacht dat je met gips zo'n goed resultaat zou krijgen.
Ik zou toch nog, zoals anderen al voor me zeiden, de tank sporen wat modderig maken. Voor de rest is het alvast zeer goed gelukt.

Groeten

Flip

Zoals jullie weten was dit mijn eerste sneeuw dio en voor een eerste keer ben ik er dan ook wel redelijk tevreden mee. Dat gips,....dat moest ik ook gewoon ff proberen😀. Misschien dat het niet glinsterst maar de basis is gelegd en je kunt er nog altijd een keer overheen met NatriumBiCarbonaat.

De tracksporen moet ik dan nog modderig maken, dat is een goeie van jullie. Er zijn uiteraard nog vele imperfecties, naar mijn inziens, maar zo lang elk project maar 'beter' is dan de vorige, Dan zie je mij 😀😀

Dit dio heb ik aan mij vriendin gegeven(maar ik pik hem wel weer terug hoor, weet ze alleen nog niet 🙂). Wat ik nu dan maar gaat maken? Een zandstrand met palmbomen (volgens mij begin ik nu in opdracht te werken 😕), hmmmmzzzzz

Hoi Jurjen,

ik vind hem best goed gelukt voor een eerste poging! Ik sluit me wel aan bij de al gehoorde kritiek: als er een tank van 30 ton over sneeuw rijdt, verandert de sneeuw in water door de enorme druk, met als gevolg modder. Glinstering aan je sneeuw (voor gips lijkt het imho niet eens slecht, best wel goed eigenlijk) kun je altijd nog toevoegen met bicarbonaat of micro balloons. Misschien kun je de witwas van de tank nog wat sterker maken, maar dat hoeft niet, het contrast is zo ook wel mooi.

Grtz

Eelke W.

Ik vind het wel stoer dat je toch je eigen weg bent gegaan. Het resultaat spreekt voor zich en jij moet er tevreden mee zijn. Met experimenteren leer je meer dan dat een stelletje eigenwijzen (who me?) jou iets voorkauwen.
Zoals reeds gezegd. Nu nog even die weg achter de tank vervuilen.

Mzzl,
Marcel

Dan hier de allerlaatste update:
Track%20sporen.jpg

Er zijn voor mij nog wel een paar kleine dingen die nog beter kunnen maar ik denk dat ik dit project nu afsluit. En raad is wat ik nu ga maken??

Een winterdio maar dan waarschijnlijk met Natriumbicarbonaat. Ik ga gewoon een natuurdio maken zonder militair spul. Het wordt eenzelfde opzet maar dan met een bevroren vijver. Ik ben benieuwd wat ik er nu zal van gaan bakken.

Ik wil iedereen bedanken voor de positieve kritieken en tips 😀

Mischien geeft dit inspiratie, ik persoonlijk vind het water echt beregoed, kijk eens op de site daar zie je wat meer shots van deze bouwer

haltwasisdas2.sized.jpg

foto afkomstig van www.sturmtiger.com

Bert

Eey bert, dat ziet er inderdaad uitermate realistisch uit. Ik kan op de site helaas niet de foto's vinden 😕

Ik wil dit ook zeker een keer gaan proberen maar helaas heb ik al wat anders verzonnen. Dit wordt een beetje off-topic. Ik heb dus een bevroren vijver gemaakt d.m.v plexiglas. Eerst heb ik de 'bovenkant' heel lichtjes opgeschuurd zodat het dof wit wordt. Daarna heb ik op de onderkant kaarsvet erop laten druppelen zodat dat luchtbellen simuleerd. Het resultaat ziet er wel aardig uit. Ik zal wel een paar foto's schieten zodat ik een beetje duidelijk kan maken wat ik bedoel🙂 Echt stom, ik ben maar een uurtje bezig geweest en het enige wat ik nog hoef te doen is de zijkanten maken van de basisplaat en de sneeuw aanbrengen. (ik ben bang dat dit toch weer gips wordt met een flat white verf laag. Ik zal wel te lui zijn om naar de apotheek te lopen om wat baksoda te kopen)

Pfffffffff weer een heel verhaal, maargoed, er komen dus foto's aan van mijn natuur dio 😛

Terug
Bovenaan