synthetic rubber cement?

In de Tamiya Tiger I manual wordt synthetic rubber cement voor een aantal verbindingen voorgeschreven...errr...wat voor lijm bedoelen ze daar nu eigenlijk mee?

Tsjaaaaa, synthetisch rubber cement (maar dat is in het Engels vrijwel hetzelfde dus ghehehe) waar cement wel voor lijm zal staan maar dan nog zegt het mij ook geen bout....euhm moer.

Wellicht door een van de "chemisch" onderlegde heren zoals Bert Takken en/of Rob Plas (of iemand anders natuurlijk 😉 ) te beantwoorden ?

"Gummi-Kleber" van Greven is zo'n lijm.
Contactlijm op Polychloropreen-basis.
Snel-afbindende, taai-elastische, waterbestendige speciale lijm met een hoge beginsterkte voor het verbinden van:
rubber, leer, vilt, kurk, schuim- en mosrubber, PUR, TR, hout, metaal.
Oppervlakten ruw maken, aan beide kanten opbrengen, 15 minuten ventileren, exact voegen, kort aandrukken.

Bevat: Aliph, KW, Ethylacetaat, Aceton.
Licht-ontvlambaar, irriterend.
(Een soort schoonmoeder dus... 😉 )

Roel

Ronald Kok zei:
Uitkijken Hugo want anders bel ik je schoonmoeder even op 🙂

Gr,
Ronald

Eerrhhmmm Roel begon hoor 🙄 ik heb zelf een hele aardige schoonmoeder gelukkig.
Laatst belde ze op een Vrijdagavond aan, ik deed de deur open en ze vroeg "mag ik hier een poosje blijven?", ik zei maar natuurlijk ma en sloot de voordeur weer.....Maandagmorgen toen ik naar mijn werk ging stond ze er nog..... 😛

Als de mijne tegen het ruitje tikt, laat ik de wasmachine nog maar eens centrifugeren

maar serieus, is de rubber lijm niet bedoelt als semi permanente verbinding (zeg maar een soort borging)

Aha dankzij Bert beginnen er kwartjes te vallen, als ik het woord rubberlijm lees zou het dus in principe ook als een soort van afsluiting (waterkering) gebruikt kunnen worden en afhankelijk van waar het verder precies voor gebruikt word (welke plaatsen er mee verlijmd worden) zou ik me ook een verbinding voor kunnen stellen die beter tegen trillingen bestand is dan met gewone plastic lijm aangezien we het over een r/c model hebben dat hier en daar wat te verduren moet kunnen hebben.

Met Synthetic Rubber Cement wordt volgens mij gewoon Bison kit bedoeld.
Ik kwam dit ook tegen in mijn gebruiksaanwijzing en ben eens gaan spitten op het net.
Solution, dat bandenplak spul, is ook een synthetische rubberlijm en qua samenstelling ongeveer hetzelfde als de Bisonkit.

Henk.

rubbercement

ik ben geen chemicus maar ik weet (uit slechte ervaring)wel dat bisonkit niet echt water bestendig is.Dus als je het als afdichting gaat gebruiken zou ik daar nog eens over nadenken.
succes Tom.

Terug
Bovenaan