Sureshot

Hallo,

Hierbij een foto van een figuur dat ik voor een verzamelaar aan het schilderen ben. Het is in witmetaal van het merk Elisena. Op het doosje wordt vermeld dat het 54mm is, maar in werkelijkheid is het eerde 65mm.
Al het schilderen is gedaan met acrylverf en inkt en een beetje Mig en Andrea pigmenten zijn gebruikt om wat stof na te bootsen.

Ik hoor graag wat jullie ervan denken.

Vele groetjes,

Gino

progress7D.jpg

Zoals altijd een mooie figuur en zeer knap schilderwerk.
Wat is dat met die inkt? Waar gebruik je dat voor?
Dat witmetaal, met wat zet je dat aan elkaar? Ik heb dit weekend geprobeerd met een krachtlijm maar dat ding deed niets uit...

groetjes,
Hendrik

Ja Gino,

het wordt stilaan een cliche maar je laat me geen keuze... schittererend schilderwerk weer, camo vind ik zeer mooi, om over het gezicht nog maar te zwijgen.

Ben benieuwd naar de rest van het figuur.

update

Hallo iedereen,

Vele dank voor alle reakties.

HoiHendrik,

Ik gebruik die inkt vooral om details in te lijnen, maar ook om een washje te zetten over ledere delen zodat die een lichte glans krijgen. Ik gebruik vooral de inkt van Vallejo, maar ook die van Winsor & Newton en Games Workshop vind ik heel erg goed. Om grote metale delen te lijmen gebruik 2 componenten lijm (ik gebruik die van Pattex). Voor kleinere stukjes gebruik ik gewoon secondelijm (de "trage" van Deluxe Materials).

Hierbij nog een update van hoe het figuur er voor het weekend uitzag. Ben ondertussen met de broek en ondergrond bezig. Zodra hij klaar is volgen er meer foto's.

Groetjes,

Gino

progress9A.jpg

progress9C.jpg

Ola Gino....

Ronduit waanzinnig... met het detail dat jij in je figuren schildert heb ik altijd het idee dat ik naar een echt persoon zit te kijken... dat ligt overigens ook aan een stukje uitmuntende fotografie.

Ben benieuwd naar de rest van dit pronkstuk.

Met een vrienelijek groet

Robert Blokker

Terug
Bovenaan