SU100 Eindfoto

leuke stap voorwaarst Boris, de handgrepen aan de zijkanten nog wel verder het witte afhalen. Lijkt mij dat die juist door het vastpakken veel slijtage hebben. Als ik de wielen zie is er in mijn optiek onevenredig veel wit aanwezig als ik de rest van het voertuig aanschouw. Voor de voorste wielen zijn wel heel erg wit.

Verder ziet ie er al lekker strak uit.

JW

Ha JW!

Bedankt voor je reactie. Die handgrepen zal ik nog even naar kijken. Het loopwerk heb ik totaal nog geen aandacht aan besteed. Zoals ze nu zijn zijn ze idd te wit t.o.v. de rest van het voertuig, maar dat gaat wel goed komen.

Groetjes 😀

Hey boris.

Mooi bakkie dit 😉 Ik vind vooral je roest en regen strepen zeer mooi en subtiel.
Misschien kan je de kabel uiteindens nog bijwerken. meer vettig maken ofzo.

Groet Martin

Heren bedankt voor jullie reacties! 😀

@ Martin: Dank je. Die kabel heb je gelijk in, maar daar heb ik ook nog niks aan gedaan. Alleen de sleepogen zijn een tintje donkerder, en de hogere delen zijn nu (staat niet op de foto) opgelicht met een lichtgroene olieverf.

@ Jacco: Thanks. De decals zijn voor de whitewash aangebracht. In werkelijkheid zal dat ook het geval zijn, dus deed ik het ook. Als je ze maar goed vast zet en een vernis er overheen doet kun je vrij grof te werk gaan met het verwijderen van de witte verf. (niet te grof natuurlijk 😉 )

@ André: Bedankt! 😀 Heb je gelijk in. Ik zag al dat het idd niet heftiger moet worden. Ik ga proberen om de kleur een beetje in het loopwerk terug te krijgen, zodat het idee van vuil duidelijker wordt (hoop ik 🙄 )

@ Axel: Bedankt Axel! ben ook erg benieuwd naar je KT, want die zeer de goede kan t op 😀

Groetjes

Hoi Boris, mooie bak geworden!
De haarlak techniek is erg mooi uitgepakt.
Echter mist het "overal" beeld nog wel wat contrast vind ik maar zoals je zelf al zegt ben je nog bezig met accesoires e.d. .
Een of meerdere figuren kan ook nog erg veel doen.

In ieder geval succes!

Massel,
Marcel.

Ha Marcel,

Bedankt voor je reactie. Vanaf de foto's gezien snap ik je opmerking m.b.t. contrast wel. Er is lichtelijk gebruik gemaakt van modulation (echt maar een beetje) Met pimenten hoop ik wat meer variatie aan te brengen. Op de achterkant, het achterste deel van de zijkant en bovenop het voertuig. Maar... ook minimaal.

Groetjes 😀

Hallo kijkbuiskinderen,

Hierbij weer een update van m'n Su-100. Hij begint al aardig zijn eind te naderen, op enkele kleine dingetjes na. Ik ga er een sokkel met naamplaatje onderzetten. Het figuur moet z'n hoofd nog krijgen (in progress), maar schiet ook al aardig op. Ik had eerst mijn twijfels bij de olievlekken op de wielen, maar na wat verschillende tinten gebruikt te hebben ben ik er aardig tevreden over. Opmerkingen welkom.

DSC_0222.jpg

DSC_0224-1.jpg

DSC_0225.jpg

DSC_0230.jpg

DSC_0229-1.jpg

DSC_0233.jpg

Mzzls 😀

Boris,

Mooi werk zo. De modder is dik, maar erg overtuigend. Vergeet niet dat groene plekje op de aandrijfbehuizing, een na laatste foto van de tank.

Groeten, MartinD

Hoi Boris,

Je kan misschien de volgende keer , niet alle wielen voorzien van olie lekkage.
Dat geeft meer variatie.
Hangt wel lekker veel modder op.
Misschien ook hier en daar wat variatie inbrengen.

Goe bezig

Kristof

Hallo heren,

Bedankt voor jullie reacties.
@ Martin: Goed punt, had ik nog niet gezien 😳
@ kristof: Variatie in wel/ geen olie is idd goed. Ik vond echter de wielen zonder wat monotoon. Heb wat geprobeert met verschillende pigmenten, maar heb ze toch maar met olie (pigment en OLIEverf 😀 ) bewerkt. Variatie in modder is er wel iets, maar niet veel idd. Zal er de volgende keer aan denken.

Groetjes! 😀

Hallo Jacco,

Dank je. Het figuur heeft een (geairbrushte) basis van zwart. Daarna heb ik hem licht gedrybrushed met een mengsel van wit/ zwart (weinig wit) daarna drybrushen met +/- 10 dunne laagjes met German camo pale brown. (echt heel licht zodat je per laag bijna geen verschil ziet, anders krijg je dat jaren 80 drybrush effect) Daarna een wash met zwart en german camo pale brown gemengd. Zorg er dan wel voor dat zwart de overhand heeft en er geen bruin in diepe plooien loopt, want dat is natuurlijk een beetje tegen de natuur in 😉 . Vervolgens heb ik alles gedrybrushed met puur wit. Ook heel licht. Daarna her en der pinwashes met van dykbruin, en daarna de meest prominente naden (tussen de 2 sluitdelen van de jas en bij de diepe plooien langs de riemen) met puur zwart. De riemen bewerk ik ook met oranje achtige tinten lang de randen nadat deze hun lichtbruine kleur hebben gekregen. het vuil is pigment. Precies dezelfde kleuren als op de SU100. De van washes en het bewerken van de riem is allemaal met olieverf gedaan, de rest met Vallejo

Groetjes

Oja.... de handschoenen heb ik een licht filtertje van lichtblauw gegeven om wat verschil in kleur te krijgen. Op de foto is nog wat overtollig blauw te zien, dat is inmiddels weg. 🙂

Boris, modder is lekker vet, en de olie lekkage ziet er ook goed uit. Ben het wel met Kristof eens, een beetje variatie was beter geweest 😉
Verder vind ik de whitewash toch niet echt wit over komen. Misschien hier en daar wat witte olieverf erop blenden?
Het figuur is top! Heb je het hoofdje al gedaan?
Jan 🙂

Ha Jan,

Whitewash kan ik misschien aan de randen idd nog iets witter maken, al zal het wel minimaal zijn. Zal het toch nog ff proberen. gezicht ben ik mee bezig. Ben nu de ogen aan het doen. (een proces van 4 stappen, heb er 2 gehad)

Mzzls, en bedankt voor je reactie! 😀

Hier nog ff een eindfoto (gemaakt door Dirk Lehaan geloof ik)
Ik heb nooit definitieve eindfoto's geplaatst, maar zal nog een keer wat goede maken. Deze is genomen op KMK scale world 2008, waar hij goed was voor goud in de standklasse. Ondergrondje is van Eric Jacobs.

Groeten

MV3s%20gold01.JPG

Bron: http://users.skynet.be/dirk.lehaen/Nieuwe_map/MV3s%20gold01.JPG

progressie

Hallo Boris,

Ik neus pas goed een jaar rond op dit forum. Een tijdje terug dacht ik: laat ik nu (uit nieuwsgierigheid) eens helemaal bij het begin van het fotoalbum beginnen.

De meesten hebben hun foto's inmiddels verwijderd, maar wat ik bijv. wel tegen kwam, waren foto's van jouw Marder IIIM (2004).

Chapeau!! Ik vind het werkelijk supergaaf dat bouwers, als die hun ogen en oren openhouden en openstaan voor positieve kritiek en aanwijzingen, zeer duidelijk progressie in hun modellen kunnen krijgen. Jouw SU-100 (en de foto's daarvan) is een heel goed voorbeeld en zeker een inspiratiebron.

Sommigen hebben een hekel aan "halleluja"-reacties... Het spijt me, maar ik kan werkelijk niets vinden dat ik als een punt van verbetering kan zien. Zoals Jan al zei: terecht goud.

groeten, Richard.

Ik heb hem tijdens de KMK meeting in het echt mogen aanschouwen en is een zeer mooi model. Je figuur is een hele mooie blikvanger.

JW

Terug
Bovenaan