SU 100 bijna af...

Vincent Thelosen

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
sd Kfz 135/1 Afrika
Partisans
Hi Jeroen e.a.,

Op jouw advies heb ik de SU 100 her en der van roest voorzien. Dat breekt het monotone zeker! Al blijf ik het wel discutabel vinden of een voertuig dat zo'n korte tijd actie heeft gezien roestig is, maar laten we hier het maar op 'dichterlijke vrijheid' houden 😉 De roest heb ik gemaakt met verschillende pigmenten van VBM, prima spul. Vorig jaar gekocht op de beurs in Overloon. Verdunnen met white spirit en gaan met die banaan. Te veel roest is zo eenvoudig te corrigeren trouwens.

Het voertuig is nu bijna af, op een paar kleine aanvullingen die ik al eerder heb genoemd. Dat kan nog wel ff duren, dat terzijde. De kleur is in het echt groener en gevarieerder, mijn camera krijgt dat niet (altijd) goed gevangen. De eerste foto's uit deze thread komen dichter in de buurt. Per abuis ben ik een nieuw onderwerp gestart, dus zie het andere onderwerp http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=20377&highlight=100

DSC01498.jpg

DSC01499.jpg

De schop is van Italeri. Die vind ik te groot, en die zal vervangen worden door een ander exemplaar. Verder zit het luik van de commandant nog niet goed vast. De uitlaten moet ik nog verder verweren

DSC01500.jpg

DSC01501.jpg

OK

Hi Jeroen,

Merci! Het monotone zal zeker nog verder gebroken worden als ik de decals heb en als de (reserve)rupsen erop zitten. Zag je Horch, dat ziet er veelbelovend uit!

Grtn,

Vincent

Hoi Vincent,

Ik denk dat je het monotone nog beter had kunnen breken met de airbrush laag. Ik ben wel benieuwd hoe deze er in het echt uitziet, aangezien je zegt dat er meer nuance inzit dan de foto's laten zien.

Groet, MartinD

Spuitwerk

Hi Martin,

Ja daar heb ik ook aan zitten denken, alleen is dat niet helemaal mijn filosofie. Ik probeer het voertuig zo te verven en verweren zoals moeder natuur het zou doen. Verschillende coatings aanbrengen deden ze meestal in het echt ook niet, vandaar dat ik op andere manieren verkrijting van de verflaag probeer te realiseren, o.a. door drybrushen met olieverf.

Dat het model tot op zekere hoogte monotoon is vind ik niet zo erg, getuige het gegeven dat veel voertuigen in het eggie ook vooral erg groen zijn zonder al te veel variatie, of ze hebben jarenlang heel zwaar aan weer en wind hebben blootgestaan.

Grtn,

Vincent

Terug
Bovenaan