Sturmtiger dio

Elco Elings

Lid van de TWENOT
In opdracht gebouwd hierbij mn laatste afgeronde diorama. Door wat laatste wensen aan het eind van de bouw zijn er wat dingen die ik voor mezelf nooit zou doen..maarja..

Sturmtiger is van Tamiya met verschillende updates. Friuls, Voyager resin loop en hier en daar wat PE. Huisje is van Diodump die tijdens de bouw n keer in aanraking kwam met de grond daardoor heb ik het dak opnieuw moeten maken waar balsafoam redding bracht.

Grondwerk is meerendeel van natuurlijke materialen zoals altijd.

IMG_0217_zpssv2dmpts.jpg

IMG_0219_zpseycftxzq.jpg

IMG_0228_zpsabgcizjg.jpg

IMG_0229_zps2ttnudor.jpg

IMG_0234_zps5mcjqezs.jpg

IMG_0185_zpst4eene9b.jpg

IMG_0230_zpsiu7saqfc.jpg

Ha die Elco,

Ziet er goed uit, vooral dat gras/grondwerk ga ik later graag eens live bekijken 😀 . Ook het figuur ziet er goed uit, camo lijkt me realistisch. Je cliënt kan tevreden zijn. Wel nog even vasthouden tot eind april, OK 😉 ?

Groeten, Richard.

Ha Elco, langs deze weg ook nog even m'n complimenten geven.
Het werken met een wispelturige klant maakte het niet makkelijker 😉

Is toch een fraai tafereel geworden !
Vooral het grondwerk sprak me bijzonder aan en ben nu zelf ook
met zwarte aarde + PVA + gras aan de slag gegaan.

@ Richard, als je wilt, dan neem ik volgende bouwavond spullen mee
om dat grondwerk (a la Elco) te demonstreren.

groet 😀

Bijlagen

• DSC00265ss.JPG
    DSC00265ss.JPG
    99,8 KB · Weergaven: 4.597
Oja... Richard, ik zal zorgen voor de portable zandbak,
Elco, mocht ik onverhoopt de mist in gaan mag jij meeprakken 😛

mazzels

Ja dat is idd een betere verhaallijn..voortaan maar Lego mannetjes gebruiken..

Nog wat foto's gevonden van de bouw gevonden.

Zimmerit aanbrengen

IMG_0679_zpshywja36b.jpg

Test fit v/d wielen. Ik had nog een paar Dragon wielen liggen waarvan ik het detail net iets mooier vind.

IMG_0681_zpsh1dzowfv.jpg

Voorbereiding op de camo. Voor de oplettende kijker, hier zie je de eerste versie van de wielen geweathered en al..

IMG_0680_zpsewyagagb.jpg

Grtz

Leuk om nog eens te zien,
ja dat loopwerk.... helaas was je overgeleverd aan de grillen van een klant 😕

greetz 😉

Hoi Elco,

ziet er goed uit :!: (en de klant is koning he.... 😈 )

Toch altijd wel jammer, als zo'n 'kindje' weg gaat.... (Heb van zelf van een paar verkochte dingen ook spijt.... 😢 ...)

Thnx Erik, gelukkig hebben we de foto's nog en de uitdaging weer beter te doen 😉

Roger, idd leker door met de Panther, weer lekker Mn eigen ding doen!

Hoi Elco,

Is super mooi geworden en ook de hele omgeving is toppie! Wat was het wat jij niet gedaan zou hebben maar je opdrachtgever wel, wel interessant te weten waar dan het spanningsveld zit in zo'n opdracht.

En nu verder met je Panher HvS.?

Mooi je ook te zien afgelopen 19 maart in Overloon!!

Gr.JW

Hi Antonie, dank je wel. Ik ben er ook tevreden mee.

JW, thnx, was ook goed weer eens naar een evenement te gaan 😉

Ik denk met zulk soort opdrachten dat vooral het verschil van inzicht is. Als ik ergens aan begin heb ik het eindresultaat al in mijn hoofd en volg de stappen dat te bereiken. Als er dan iets anders 'moet' dan verstoord dit het proces.

De wielen b.v moesten modderiger dan onderstaande bouw

IMG_0696_zpsbpqvuqml.jpg

IMG_0697_zpsufa5fiff.jpg

Maar later moest toch meer v/d kleur zichtbaar zijn. Heel vervelend als ze dan net klaar zijn natuurlijk. Andere zaken kunnen gewoon niet anders imdat bepaalde stappen zijn doorlopen en laat ik dan ook zoals het is gedaan.

Voor de rest zou ik zelf nog meer inzoomen op detail weathering puur omdat ik dat een meerwaarde vind hebben.

Al met leuk om te doen maar na een paar keer voor anderen te hebben gebouwd is het erg prettig weer je eigen ding te doen!

Terug
Bovenaan