Sturmtiger 1 : erik bakker eerste figuurtje.

Erik Bakker

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. Waar ik maar zin in heb
  2. 1:35
hallo,
bij deze dus ook eventjes officieel. ik doe dus mee en ga de gepanserde vecht voertuig verening (afv club) sturmtiger verder afbouwen met scratch interieurtje (vrij basis maar toch). foto's en dergelijke gaan nog volgen.

groeten erik.

PE-ter, 'zelfbouw interieur' lijkt me dan meer gepast. Moet eerlijk toegeven dat ik nu voor alles de nederlandse woorden erbij probeer te halen 😉

Terug naar het onderwerp.

Leuk om te zien dat er een groot aantal diverse voertuigen gebouwd gaan worden. Succes Erik!

Gr,
Jeroen

ik had ook al zoiets gelezen op wikipedia 😳 maargoed, altijd fijn als er nog een tweede confirmatie via een boek komt.

groeten erik.

hallo,
zoals beloofd de foto´s van de sturmtiger zoals ie er nu bijstaat. voor het interieur heb ik al een aanbod gehad via via zodat ik niet alles hoef te gaan scratchen (wat is eigenlijk de einddatum). de zimmerit gaat nog bijgewerkt worden maar zoals het nu aangebracht is moet alvast een korte indruk geven van hoe de zimmerit gaat worden. de motor en koel instalaties zijn van tank workshop (fijne kwaliteit) maargoed alweer genoeg geluld, het is tijd voor de foto's.
P1011135.jpg

P1011136.jpg

P1011137.jpg

P1011139.jpg

P1011140.jpg

commentaar is natuurlijk welkom, net als tips toevoeging en andersoortige opbouwende kritiek.

groeten erik.

hallo,

heeft iemand ook foto´s van een of beide van de sturmtigers die in de ardennen heeft rondgereden. ik heb al wel wel gezocht maar kan niks vinden op google.

groeten erik.

foto,s

hee Erik.
ik heb wel een foto gevonden van de stumtiger,en ik meen dat die is genomen na het ardennen offensief.
maar dat weet ik niet zeker.
sturmtiger03.jpg

ik heb de foto van het internet af geplukt,dus ik weet niet hoe het zit met de rechten hierover 🙄 .
groeten en succes met de bouw
Arjen

arjan, deze foto had ik volgens mij al een keertje gevonden, maar in ieder geval bedankt.

maargoed heeft iemand nog ergens (kleuren fotos/afbeeldingen) van de kleurenschemas zoals dezen in de aredennen rond reden?

groeten erik.

hallo,
ik heb de afgelopen tijd tussen het bouwen door alvast een figuurtje uitgeprobeerd, hij is van tamiya net als de hond. ik zou graag willen dat jullie er even naar kijken en misschien wat opmerkingen/toevoegingen hebben. sorry voor de kwaliteit maar ik ben nog steeds de camera een beetje aan het uitvogelen. leuk trouwens dat je op het grote scherm toch nog weer beschadigingen terug ziet.
FOTO'S.
P1011745.jpg

P1011744.jpg

P1011737.jpg

P1011719.jpg

groeten erik.

't is net of de herder een witte dry brush heeft gehad, das niet helemaal goed volgens mij, want een herder is helemaal zwart, zwart grijs of black and tan, met soms wel wat grijze haren 😛 (m'n vriendin heeft er zelf eentje in 't zwart), en dat lijkt met het gezicht van de figuur ook wel gedaan te zijn, maar het begin is solide, en daar gaat het om!

ik vindt de maptas en de munitietassen wel erg monotoon bij elkaar, daar zou je misschien nog wat in kunnen varieren in kleur, zodat het wat breekt, maar verder heb ik weinig aanmerkingen!

Timo

Het figuur op zich is bagger, dus je hebt het er, wat verven betreft, niet slecht vanaf gebracht!
De kaartentas is van leer, dus een drybrush met bruin en een extreme highlight met een beige kan die een versleten uiterlijk geven.
De magazijntassen zijn ook van canvas gemaakt, dus die zou je een licht olijfgroen kunnen geven of iets wat daarop lijkt.
Wapens%20-%20Sturmgewehr%20Mp%2044.jpg

Het wapen zelf hangt er wel wat onnatuurlijk bij.

De Duitse herder ziet er ongeveer zo uit;
duitseherder.jpg

german_shepherd.jpg

Enne..... heb je nog een Sturmtigergranaatje nodig voor je interieur?
'k Heb er ene over....zo'n resinpil... 😉

of zo:
nishaenpuppen.jpg

Qayleejpg1140535567

en dan heb je nog oud duits welke zich kenmerken door een langere vacht:
duitse_herder_laser.jpg

maar 60 jaar geleden waren vooral de black and tan kleurige honden populair in noord europa, wolfsgrauwe vooral hoog in het noorden, en de zwarte meer in het voormalige oostblok.

ik heb trouwens zo'n setje van die raketten van royal model, zitten er bij in het hout voor transport, en gewone uitgepakt en wel, dus mocht je er niet uit komen met ron, ik kan er ook vast nog wel 1 missen!

@timo, t was meer een beetje bedoeld om het monotone zwart te doorbreken maar ik moet toe geven, ik ben er een beetje in doorgeschoten.
@ron, ik schrok me dood toen ik begon te lezen (het figuur op zich is bagger) 😀. gelukkig sloeg het meer op het figuur zelf dan op het verfwerk. over het aanbod van die raket, als je hem kan missen graag over de kosten worden we het wel eens.
@Timo, mijn vader heeft ook jarenlang honden gehad voor het werk (hondengeleider bij de politie) dus ik had al aardig een idee maar zoals die ene in het water ziet er ook wel goed uit, dus ik ga weer lekker door met experimenteren. ook over jouw raket, als je hem kan missen graag, en over de kosten worden we het ook hier wel eens.

groeten erik.

Sorry voor de onduidelijke manier van uitdrukken, Erik. Ik doelde inderdaad op de kwaliteit van het figuur zelf. Heb het setje ooit gedeeltelijk gebruikt (de sdkfz 251/2), maar deze durfde ik er echt niet bij te zetten.
Eigenlijk is het zonde van je moeite en je stormtijgertje om deze erbij te zetten...
Vwb de raket/granaat... je hebt pb!

Terug
Bovenaan