sturer emil - af !!

Re: sturer emil in progress...

Ziet er goed uit! Die kitjes van Trumpeter waren toen zeker erg goedkoop, ik heb ook eens een KV-2 gekocht voor 12,50 destijds. Maar helaas wordt ook Trumpeter steeds duurder. De kwaliteit gaat ook zeker omhoog, maar die oude KV's en deze Sturer Emil zijn volgens mij ook erg goed.

En met de skills die je hier laat zien moet het zeker gaan lukken om deze out of the box te bouwen 😛 !

Groetjes,

Maarten

Hoi Thierry,
Dat ziet er prima uit maar de kleur van de Sprenggranate moet helaas niet geel maar donker groen zijn. Geel werd uitsluitend voor luchtafweer geschut gebruikt (of geschut dat daarvan afgeleid was). Ik heb bij mijn kit dezelfde fout gemaakt en moet dit nog steeds een keer rechtzetten.

Groet,

Arjan

Mooie bak Thierry ! en mooi geschilderd ook.

ik mis alleen de reguliere wash/pinwash ? of ga je dit nog doen (of zijn m'n ogen zo slecht 8) )

vrolijke groet 😀
Emil

Het is inderdaad niet heel duidelijk te zien op de foto's maar ik was net begonnen met de pin-washes.
OK Emil, dan heb ik nix gezegd...

have fun!
Stoere Groet 😉

Is dat te groot?....
het kan mij niet groot genoeg 😉
Maar wanneer je het onderwerp strak cropt kun je het maximaal weergeven,
nu zie je nog aardig wat loze ruimte om het model.

Thierry, ik kan het natuurlijk weer niet laten .... Er hoort een "tankje" voor de Abschussringen te zitten, misschien heb je nog wel dit soort decalletjes liggen anders heb ik er denk wel een stel voor je. Ik weet niet of dit de loop van een Sturer Emil is, kan ook van een Nashorn zijn maar in ieder geval betreft het zo'n tankje:

scan2.jpg

Max1.jpg

Eigenlijk had je trouwens de andere koplampen moeten nemen, op vrijwel alle foto's in Rusland en zeker die met de Abschussringen zie je de beschermde, hoekige lampen.

Groet,

Arjan

Thierry, ik heb intussen even in mijn decals gezocht. Ik heb voor mijn Emil de tankjes gebruikt van de Tamiya German decal sheet 66451, punt is dat er daar maar drie opzaten en er nu nog maar 1 over is .... Voor de purist zijn deze wellicht iets te groot maar beter dan andere die ik wel kan leveren. Misschien heeft iemand anders dit vel en wil twee tankjes doneren (of 1 want aan 1 kan ik je dus wel helpen). Ik kan je helpen aan tankjes van een Dragon vel die zaten bij de eerste Panther F kit, deze decals zijn wat aan de te grote kant lijkt me (en ook wat vergeeld). Tenslotte heb ik Italeri decals (MarderIII en nog van een andere kit), het formaat van deze tankjes lijkt me ideaal maar hierbij zijn alleen de contouren van het tankje weergegeven en zul je de decals moeten "invullen" met witte verf.

Arjan

ik heb nog eens goed door mijn decals sparebox gezocht..en inderdaad blijk ik nog ergens een paar oude decals te hebben liggen.
ze zijn van een academy tiger 1 met abschuss ringen en....2 tankjes,ik moet ze wel "invullen"met wit maar qua schaal zijn ze perfect.
en ook de 2 koplampen worden vervangen.

groeten thierry koorneef

Wat leuks? Nah, het is eerder gezegd prachtig wat je hier hebt neergezet 😉 . Mooi en natuurgetrouw kleurgebruik en met name de bevuiling op het onderstel vind ik erg knap gedaan!
t.koorneef zei:
veel plezier voor 13,50 euro ,ik hoop dat ik met dit model heb laten zien dat je soms ook met een standaard doosje ook wat leuks kan neerzetten.
is dat een beetje gelukt?

Dat heb je bij deze laten zien. Chapeau!

Groetjes,

Maarten

Hoi Thierry, een zeer geslaagde tankjager !
Geen overdreven verwering en ook ik vind je kleurgebruik heel goed getroffen.
ik heb besloten om deze volledig out of the box te bouwen...dus geen P.E of resin aanvulingen geen fruil tracks of wat dan ook.
het zal dus aankomen op paint and weathering skills 😳
laat het blozen maar achterwege, je laat mooi zien dat een zorgvuldige verfbeurt zwaarder telt dan veel extra hardware !
13,50 euro. en nu voor mij dus de uitdaging om voor deze prijs een leuk modelletje ervan te maken.
mischien hoeft het niet altijd duur te zijn.. 😕:
je hebt bij deze het bewijs geleverd.

Wat ik alleen niet zo geslaagd vind, zijn de "rondslingerende" granaten en hulzen...
Eventueel een bescheiden ondergrondje nog ?

In ieder geval alvast veel plezier met de volgende !

vrolijke groet 😀
Peter

Terug
Bovenaan