Stukje Tiger (Update 04-12-11)

Hallo iedereen,

Zoals in de titel aangegeven ben ik bezig met een stukje Tiger I. Het stukje Tiger komt van het Poolse merk Darius Miniatures. Ik heb mijn exemplaar overgenomen van Sander van der Does op ESM, waarvoor dank!

Hij is al in een vergevorderd stadium. Ik heb hem gespoten met Gunze verfjes en verweerd met Humbrol, olieverf en filter van Sin Industries. Er komt ook nog een figuur bij maar daar heb ik geen foto's van.

De foto's zijn beter dan normaal, omdat ze dit keer met de nieuwe spiegelreflex van mijn broer genomen zijn 🙂 .

Hier zijn de foto's dan:
oucp3p.jpg

2v0crps.jpg

Het zijn er helaas maar twee.

Het wittige op de boutjes ga ik nog wat afzwakken.
Tips en commentaar zijn welkom!

Groeten,

Maarten

Re: Stukje Tiger

Meer Tiger natuurlijk 🤣

Heb dr laatste uitgave van een Panther G op SMC gekocht, leuk spul dit met goede details die je er echt uit kan laten springen.

Good luck!

Re: Stukje Tiger

Hallo iedereen,

Ik heb nog geprobeerd wat foto's te maken. Het is redelijk gelukt 😕 🙄 . Ze zijn helaas weer erg bewogen, ook al werk ik met een statiefje 🙄 .

Nah, laat ik er niet te veel over zeggen kijk en oordeel zelf:

dlnb4y.jpg

161zz9e.jpg

j6tykh.jpg

iwjeip.jpg

mlr3a.jpg

2u5uj2a.jpg

dfv8yv.jpg

5yxlpx.jpg

Groeten,

Maarten

Re: Stukje Tiger (Update 25-11-11) [Nieuwe foto's]

Hallo Maarten,

Als ik jouw werk van afgelopen jaar bekijk, kan ik alleen maar zeggen: stijgende lijn !, steeds beter.
Voor mijn oogjes heb je dit stukje Tiger mooi afgewerkt en verweerd, met veel aandacht voor detail.
Waarschijnlijk vinden de profs wel wat foutjes, maar ik zie dat niet.

Wel vind ik die donkere foto's wat onprettig, maar dat is: de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
Mijn eigen foto's zijn van superlage kwaliteit, dus...

bouwgroeten, Wim

Spuitwerk ziet er op de foto goed uit, chipping op o.a. het luik en fenders lijken met olieverf te zijn gedaan? Het komt wat dik over in ieder geval, dit werkt prima voor b.v. uitlaten waar structuur in mag zitten.

Deze kleine stukjes tank lenen zich prima om het detail werk naar boven te laten komen, je bent in ieder geval al op de goede weg 😉

Ziet er zeer strak uit! maar er rest 1 vraag: waarom een stukje tiger en niet een hele? Zo'n prachtig monster verdient een vol aanzicht!
Neemt niet weg dat t een prachtig werkje is natuurlijk

greetz!
Marf

Hallo iedereen,

Even een update. Ik had verteld dat ik ook bezig was met het figuur. Het is me vandaag eindelijk gelukt om een fatsoenlijke foto van een figuur te maken, dus hier is hij dan.

Het is een figuur van Alpine. Het moet Bobby Woll voorstellen, maar ik gebruik hem gewoon als een Duitse tankcommandant 😉 . Ik heb het figuur aangepast, ik heb namelijk een mitella gemaakt. Ik heb het hoofd, de handen en de schoenen geschilderd met olieverf en de kleding is met Humbrol. Zoals op de foto is te zien, zijn de schoenen nog nat. In het echt ziet hij er als zo vaak natuurlijk beter uit dan op de foto 🙄 , maar ja ik wilde het jullie het niet onthouden 😛 .

De officiële boxart van Alpine zonder mitella:
35121c.jpg

Mijn versie met mitella:
euj1v6.jpg

Hier dan nog een bewerkte foto, die mijn inziens iets meer de werkelijkheid benaderd 🙂 .
20kzja0.jpg

Ik ben er nog mee bezig, dus ik probeer hem nog wat te verbeteren.
Tips en commentaar zijn welkom!

Groeten,

Maarten

Re: Stukje Tiger (Update 03-12-11) [Figuur]

Hallo iedereen,

Ik heb nog wat gevogeld met foto's maken en het lukt me best aardig nu, dacht ik zo. De Tiger zelf is ook weer wat verder. Ik heb namelijk de reserveschakels en de inslag aan de voorkant gedrybrusht en en een roest wash gegeven.

Hier dan de foto's:

24b22dx.jpg

6737nn.jpg

Tips en commentaar zijn zoals altijd welkom 😛 .

Groeten,

Maarten

Hoi Maarten,

Je hebt een leuk stukje modelbouw neergezet.

Wat betreft de update; ik heb enkele presentatieopmerkingen :
Je zegt de reserveschakels te hebben bijgewerkt, maar die vallen in deze plaatjes in de schaduw. Daarnaast gebruik je een zwarte achtergrond. Beide zaken die niet in het presentatievoordeel werken. Wil je het topic gewoon hoog houden, of ook echt laten zien wat je gedaan hebt ? Ik zou zoeken naar een lichtblauwe achtergrond met betere belichting, want ik moet het voornamelijk van je tekst hebben. Keep up the good works !

groet Frank

Dank je, Frank!

Ik snap wel wat je bedoeld en ik wil zeker het topic hoog houden, maar de belangrijkste reden is toch echt dat ik wil laten zien wat ik kan. Maar doordat ik het topic hoog houd, heb ik ook meer kans op reacties, en reacties betekent over het algemeen tips en die tips die kan ik weer goed voor mijn modelbouw gebruiken, waardoor ik nog beter ga modelbouwen 😉 😛 .

Maar de tips die je me geeft, ga ik zeker ter harte nemen!

Groeten,

Maarten

Ik zou de mitella drastisch opnieuw doen met een stukje magic sculp oid, dit ziet er best wel raar, lees draderig uit, alsof je gaas hebt gebruikt. Dat zijn draadjes van zeg een mm dik, dan zouden het touwen van een 35 mm zijn irl, vrij grof dan. Verder, het bloed, in mijn ogen overdone, maar dat is smaak. Tankstukje mankeerd niet zo veel aan geloof ik!

Maarten van Campenhout zei:
... Maar doordat ik het topic hoog houd, heb ik ook meer kans op reacties, en reacties betekent over het algemeen tips en die tips die kan ik weer goed voor mijn modelbouw gebruiken, waardoor ik nog beter ga modelbouwen...

Hoi Maarten,

Ik snap je enthousiasme, maar de kwaliteit van deze foto's overruled jouw gewenste effect van het hoog-houden. De (constructieve) tips komen sneller als je bericht duidelijk (zichtbaar) is, en dat is het in mijn ogen niet. Probeer gewoon eens de laatste update opnieuw te doen, maar dan met ene lichtere achtergrond met de beoogde update in de juiste belichting !

groet Frank

Timo de Porto zei:
Ik zou de mitella drastisch opnieuw doen met een stukje magic sculp oid,

Mee eens. Met een stukje papieren zakdoek gedrenkt in verdunde houtlijm kom je ook een eind. Het lijkt nu meer dat de beste man te grazen is genomen door een lama 😉

Maar wellicht belangrijker is de mitella houding; daar zowel onder als bovenarm gewond lijken wil je eigenlijk de hele arm laten rusten, inclusief schouder (geen druk erop). Je zou dan de bovenarm recht naar beneden moeten laten hangen, en de onderarm bv iets omhoog (los zagen, armen zie je toch niet meer door verband). En de mitella band dan alleen over de andere schouder. Verband bv wit, en een gelige mitela eromheen vouwen:
inside9.gif

met alleen de onderarm gewond kun je beide schouders meenemen...
Maareh...een echte bikkel krijgt natuurlijk een verbandje, een peuk en doet zijn jas weer aan...

bikkel.jpg

Eric

Kan ook makkelijk, je houdt je geweer maar met rechts vast, en zon tanker, geen idee watdie precies uitspookt, maar dat kan vast met een hand :!:

Zonder dollen, ik sluit me vol bij mn voorganger aan, dat de mitella verkeerd gedragen werdt was me nog niet eens opgevallen, en, hij is spierwit...

Kijk goed naar je figuur, ik zie geen lichte of donkere plekken in de vorm van high of lowlights, en, ik vermoed dat je verf wat aan de dikke kant is, handen, riem, uniform, t zou denk ik vloeiender kunnen. Echter, lekker blijven oefenen, leest er eens een goed boek over, en leer ervan, de figuur is er perfect voor!

Hallo Maarten,

Voor een allereerste poging vind ik het niet eens zo slecht, je hebt duidelijk veel moeite gedaan.
Bedenk dat ook de allerbesten ooit bij nul zijn begonnen ! (vaak wordt dat vergeten)
Dat het altijd beter kan weten we allemaal wel, gewoon overnieuw of volgende keer beter (doe ik ook), oefening baart kunst.

Ik denk dat je dan op de goede weg zit als je alle opbouwende kritiek meeneemt.

Bouwgroeten, Wim

Bedankt voor jullie reacties!

@ Timo, Eric, Ik geef jullie helemaal gelijk wat betreft de kritiek op de mitella. Schildertechnisch vallen er ook zeker wat dingen op aan te merken. Maar ik ga de mitella niet meer aanpassen. Misschien nog wel wat donkerder maken. Dit omdat ik al heel lang bezig was om dit resultaat neer te zetten en omdat het op de foto's allemaal een stukje erger is dan in het echt (zoals zo vaak het geval is 😉 🙄 ).

@ Wim, daar heb je helemaal gelijk in en ik ben best tevreden met wat ik nu al heb en het lijkt me al helemaal zonde als ik het nu weer zou verknallen.

Ik neem al jullie tips mee voor de volgende keer en misschien zal ik sommige al gebruiken met dit project 😉 😛 .

Groeten,

Maarten

Frank Haspels zei:
Maarten van Campenhout zei:
... Maar doordat ik het topic hoog houd, heb ik ook meer kans op reacties, en reacties betekent over het algemeen tips en die tips die kan ik weer goed voor mijn modelbouw gebruiken, waardoor ik nog beter ga modelbouwen...

Hoi Maarten,

Ik snap je enthousiasme, maar de kwaliteit van deze foto's overruled jouw gewenste effect van het hoog-houden. De (constructieve) tips komen sneller als je bericht duidelijk (zichtbaar) is, en dat is het in mijn ogen niet. Probeer gewoon eens de laatste update opnieuw te doen, maar dan met ene lichtere achtergrond met de beoogde update in de juiste belichting !

groet Frank

Ik ben het helemaal met je eens. Ik zal mijn best doen 😉 !

Groeten,

Maarten

Terug
Bovenaan