Stug IV in progress

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Het huidige project is een Stug IV van Dragon. In t echt is die iets donkerder dan op de foto's.

Idee voor een dio is al uitgewerkt waar ook de jongeman een rol zal gaan spelen in de pose zoals die hieronder te zien is.
De schietbuis met bijbehorende stukken moeten nog geplaatst worden en de binnenkant gaat nog een verfje krijgen vanwege de open luiken.

Er is nog veel werk aan de winkel maar ben benieuwd wat men er van vindt in dit stadium.

stugivs.jpg

stugivr.jpg

stugivcrewa.jpg

stugivcrew.jpg

Re: Stug IV

Hi Elco,
Ik vind de algemene indruk nogal grof.
Het zimmerit bijvoorbeeld, had naar mijn idee wat netter opgezet moeten worden. Nu lijkt het op sommige plaatsen meer op opgedroogde modder.
En volgens mij had ook de achterplaat boven de uitlaat in de zim gezet moeten worden.
De helm, nu hangend aan het schild, had ik gewoon vlak op het dek geplaatst. Hier ziet het eruit of hij zo kan vallen.
Verder vind ik de chipping en de uitlaat wel goed gelukt, maar zou ik dat graag van wat dichterbij willen zien.
Ik zou zeggen, ga lekker door en ik hoop het in het echt eens beter te bekijken. Schiedam?

Hallo Johnny,

Bedankt voor je reactie!

De zimmerit moet doorgaan voor " ter velde" opgezet waarvan vooral bij de spatborden versleten waardoor het op de foto's idd naar modder neigt, in t echt valt het wel mee.

Niet helemaal hetzelfde maar wel een mooi voorbeeld vindt ik deze die er ook niet standaard opzit:

MOD008cover1.jpg

Helm hangt echt en is er ook zo opgezet, denk dat het een en ander vertekend op de foto's.
Blijf het trouwens erg lastig vinden de juiste foto's te krijgen zodat het er natuurgetrouw uitziet.

Inmiddels het loopje voorzien van een camo netje en de jongeman is mat gemaakt.

Heb nog wat foto's gemaakt dus ga nu helemaal met de billen bloot 😀

Het geheel met losse (camo net om de loop) loop:
stugivs1.jpg

Het hangende helmpje:
stugivt1.jpg

stugivh.jpg

Boven aanzicht:
stugivab.jpg

stugivra.jpg

En een stukje zijkant:
stugivt.jpg

De loop:
stugivba.jpg

En als laatste de jongeman:
stugivcrewb.jpg

Heb m laatst meegenomen naar de bouwavond in Lunteren waarna al 3 items zijn afgebroken dus denk niet dat ik m meeneem 😢

Ik moet zeggen dat de nieuwe foto's hem beter tot zijn recht laten komen...
Nu alleen nog wat steviger bouwen 😉 Dan kunnen de spullen mee zonder te breken.

Duurde even maar na een stukje straat te hebben gescoord op D-Day was t tijd weer even wat aandacht te besteden aan de Stug om lekker op te oefenen!

Stug is voorzien van diverse filters en pigmenten en is er een begin gemaakt met wat extra items te maken (opgerold zeiltje) meer volgt zoals een landkaart, dekenrollen enz..

Straatje is in kleur gezet en wat sprietjes tussen de kieren gezet en droge en natte bladeren hier en daar geplakt.
Met glos lak is willekeurig de laatste sporen van een regenbui gesimuleerd.

Ook begonnen met een nieuw manneke want anders is de ander zo alleen...
het 2e crew lid krijgt een nieuwe broek zodat de 2 wat meer matchen en op beide komt een hoofd van Hornet.

stug1.jpg

stug4.jpg

stug3.jpg

stug2.jpg

dsc0847i.jpg

Bedankt voor het kijken, en alle commentaar is welkom!

Terug
Bovenaan