stug IV in Arnhem?

Dag allemaal,
Als nieuwkomer op Twenot heb ik direct al een vraag:
welke tekens hadden de stugs IV die in Arnhem opereerden?
Ik maak een klein diorama van een stug IV in Arnhem met panzergrenadiers (Dragon 6308, arnhem).
Weet niet of de stug van de sturmgeschutzbrigade of Hohenstauffen of Frundsberg moet zijn.
Wie help mij op weg?
Verder: hoe kom ik aan tramrails 1:35, die lijken me leuk in de straat te maken.
groet, Anton

Wat de Stug betreft kan ik niet onmiddellijk helpen daar Arnhem niet echt mijn vlak is maar voor de rails bestaan er setjes van Dragon.
Dragon heeft zowel een set van enkel de sporen (ken wel de nummer van de bouwdozen niet) alsook verschillende bouwdozen van een gepanzerd treinstel met sporen erbij.

Anton,

Welkom op het Twenot forum hoop dat je er zult vinden wat je zoekt.
Maar het is wel gebruikelijk dat je, je op dit forum met je volledige naam presenteert.
Wil je contact op nemen met een van de Moderators deze kunnen je aanmelding dan corrigeren.

Groet Bert

Ps Arnhem is niet mijn ding dus kan ik je ook niet helpen met je vraag.

Beste Anton,

je hebt drie opties.

Optie 1, Voor Arnhem en Oosterbeek koop je een StuG.III Ausf.G juni 1944 productie (6633 Dragon) en je zit goed.
Optie 2, Wil toch bij de StuG.IV blijven dan moet je naar de oostelijke omgeving van Groesbeek bij Nijmegen. Hier vocht FS.StuG.Brig.12 met 4 Stug's en 1 StuH. Zeer waarschijnlijk had deze Fallschirm eenheid 1 of meerdere StuG.IV's tot haar besschikking.
Optie 3, Je trek je lekker nergens van aan en bouwt wat er in je hart opkomt.

Aan jou de keus

Veel plezier er mee.

Groet

Marcel 😀

hoi Anton,
wat de tekens op de stuG betreft kan ik je niet helpen ( je kunt eens kijken in het boek van Marcel Zwarts over Duitse voertuigen in Arnhem )
maar wat de straten betreft kan ik je wel helpen ,ik verkoop dio producten ( VBM producten ) en ik heb ook een aantal straten ,waaronder ook een straat met tramrails .
als je interesse hier in hebt kan ik je wel een fotootje van mailen .

groeten Arjen.

Hallo,

in tegenstelling tot wat Marcel schrijft, kan ik geen enkele aanwijzing vinden dat Fsch.StuG.Brig.12 het StuG IV zou hebben gehad.
Wel beschikte deze Brigade over de StuG III en StuH.
Mijn info zijn de Bundesarchiv documenten betreffende de "Zuweisungen" RH10-349/350 van de Sturmgeschütze (in dit geval)
Verder worden de "Zuweisungen" van de StuG IV aan eenheden door Martin Block beschreven.

Marcel, wat is je bron in deze ?

Met vriendelijke groet,
Hans

Terug
Bovenaan