Stug IV East Prussia

Hallo Elco,

Jouw diorama begint al mooi vorm te krijgen, waarbij het huis, en speciaal de dakpannen, erg kunstig gebouwd is ! Bravo !

Mijn persoonlijke mening is, dat de dode en de trailer niets aan het verhaal lijken toe te voegen.
Er lijkt geen interactie te zijn, en dat kan natuurlijk, maar ik zou er iets mee doen.
Je kunt er bijvoorbeeld burgers en/of Volkssturm en/of Hitlerjugend bijzetten, die hun eerste dode zien, of iets van die aard.
Nogmaals slechts mijn mening...

Succes, Hans

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Hoi Hans, bedankt voor je comments.

Straks zal de opzet duidelijker worden. In die hoek komt een oude stelling, puin etc. kortom een plek waar al flink is gevochten.

Zodoende is het verhaal dat versterkingen worden gedropt om de linie te behouden.

Je gaat snel Elco! En het ziet er nog goed uit ook! 😉
Ak muddy ground gebruikt voor het grondwerk?
Wat heb je gebruikt voor de sneeuw? En hoe fixeer je dat?

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Thx allemaal!
De smurrie is idd AK muddy ground ;) Super fijn spul om als basis te gebruiken. Ik mix het meestal wel met wat andere rommeltjes voor meer variatie. Blaadjes, kleine takjes etc.

Sneeuw is natriumbicarbonaat gefixeerd met pigment fixer of met verdunde houtlijm.

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Jakko, bedankt. Grondwerk is altijd leuk om te doen!

Tini, een modderclass misschien :). Bedankt!

Jan, ja de ander is ook nog onderweg. Zo kan ik een beetje afwisselen. Thnx :)

Rob, zeker doen. Mocht je zover zijn en meer willen weten geef dan maar een gil ;)

Martin, bedankt!

Alex van de Wetering

FOC-begeleider
Lid van de TWENOT
Elco,

Prachtwerk!....Ik vond de figuren en de Stug al zeer fraai, maar nu als compleet diorama is het nog mooier om naar te kijken..
Net als Rob wil ik die Mr. Boat ook eens proberen. Ik ben zelf ook wat aan het prutsen met AK "Muddy Ground", maar het blijft wel noodzakelijk om dit te combineren met een ander product, zoals bijvoorbeeld vernis of "puddles".....ik bedoel....als je het aanbrengt is het echt modder, maar vervolgens droogt het knettermat op. Daarnaast is het spul voor mijn doel eigenlijk te donker van kleur....dus zo'n modderclass.....doen! ;)

Alex

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Thnx Alex, dit is zeker een leuke om te doen. Dat AK spul is niet geweldig idd. Met plassen of modderpoelen verdwijnt het in de ondergrond of krimpt te hard en scheurt de boel.. de volgende keer zal ik wat stap voor stap foto's plaatsen ( bij de Jebsheim Jagdpanther).

Bovenaan