Af! Stug IV East Prussia

Dit model is af!
`Hallo Elco,

Gefeliciteerd !! Het is een prachtig diorama geworden met een mooie interactie tussen de figuren.
Je hebt gelijk, de gesneuvelde soldaat en de kanontrailer zijn daar op hun plaats.
Ook het Sturmgeschütz IV ziet er heel realistisch uit.
De modderige ondergrond met toch hier en daar wat kenmerken zoals graspolletjes en stenen is bijzonder geslaagd.
Bravo !!

Met vriendelijke groet,
Hans

Een prachtig resultaat Elco.

Ik laat me lekker inspireren door jouw tussendoortje. En ik onderstreep de opmerking van Hans over de interactie.

Groeten, Jan

Een heel mooi eindresultaat Elco!
Ik vind je werk steeds meer een eigen stijl krijgen, en deze dus ook herkenbaar als een echte "Elings"! 😉
Figuren worden ook elk dio beter, mooi camo geschilderd ook!
Ik zat toevallig vandaag in het boek "Endkampf um das Reichsgebiet" te bladeren, en meen dat je je inspiratie voor het huisje hieruit hebt gehaald? Anyway, huisje ook weer mooi gemaakt!
Kijk weer uit naar je volgende.

Grtz,

Rob.

Hans, bedankt! Goed om te horen dat het er toch als 1 geheel uitziet, dat was precies de bedoeling 🙂

Het was iets meer dan een tussendoortje geworden Jan maar een leuk project.

Rob, thnx. Leuk om te horen 🙂
En idd dat boek staat vol inspiratie waar ik nog zeker vaker gebruik van ga maken ( later meer hierover 🙂 )

20210513_084852.jpg

De foto van de richtingwijzer is naar waarschijnlijkheid genomen in het plaatsje Goldap. In deze omgeving vonden in oktober/november 1944 felle gevechten plaats tussen Russische troepen en Duitse eenheden, met name de 5. Panzerdivision en de Führer-Grenadier-Brigade.
Onderstaande foto lijkt dezelfde tank (PzKfw.IV) te tonen (let op de camo-tekening op de kanonloop.
1620916305949.png

1620916562244.png
P.S. Een filmpje van die Deutsche Wochenschau nr. 740 laat o.a. bovenstaande PzKfw.IV Ausf. J (late ?) van de 7./Pz.Rgt.31/5. Panzerdivision in Hinterhalt-Tarnung zien.

Laatst bewerkt:
Heyhoi, allang gedeeld, je werk hier, maar ook nog even hier reageren met dat ik het echt een giga-build vind. Mooie zandgeel gekozen, doet het "ijle" zonlicht in de winter veel recht. Sowieso een verschil in camo-patronen is echt mooi! Niet overgecompenseerd met chipping en mooi die setting met de accessoires. Stalingrad Minitures of Verlinden en ook MiG hebben nog wel soldaten in winterkledij. Groet en succes met de laatste loodjes!
Anne

Knap werk Elco, Goede kleurkeuze, veel detail en natuurlijke houdingen 👍

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan