Stug IV (1:35 en scherpe foto's!!)

🙄 tja das gewaagd om te zeggen luitjes ik weet 't net als ik weet dat er mensen zijn die ze nog scherper en beter trekken dan ik doe.
Maar toch ondanks dat ik er geen bouwverslag van heb gemaakt even voorstellen aan mijn net voltooide Stug IV.
De foto's:
stugIV.jpg

stugIV-01.jpg

stugIV-02.jpg

stugIV-03.jpg

stugIV-04.jpg

stugIV-05.jpg

stugIV-06.jpg

Zo dat waren ze, oh ja nog even twee vermeldingen:
1 ) dit voertuig heeft de primeur voor 't eerst een loopje van armorscale gebruikt
2 ) het rekje achterop (waar de jerrycan's zitten) heb ik zelf gemaakt.
Groet
Eric

ziet er leuk uit alleen de kleur van het voertuig verschilt per foto... dus weet niet helemaal wat nu de echte kleur is?? verder wat zijn die donker kleurige vormen voorop de tank onder de periscoop (4e foto van onder)? zijn dat chips of inslagen? wordt er niet echt wijs uit zeg maar.

grtz jeroen

Dat lijkt me een best goede weergave van shrapnell schade

He Eric,

Dat zijn een stuk betere foto's dan eerder pogingen van jou. Goed bezig zo want hier kun je alles beter zien. Strakke bouw, met een redelijk goed kleurtje.

Maar, verwijder wel even die drie pinmarks, op MG schild en kanonmantel 😱 Die vallen wel heel erg op op de eerste foto.

Groeten, MartinD

eric, als basis is dit erg mooi, nu kun je eens proberen om de verschillende panelen te washen en eventueel wat te pigmenteren. hij is nu nl nog wat vlak van kleur, hoewel er wel een poging tot is gedaan, duidelijk te zien op de geslaagde klinknagels.

nu kun je met bijvoorbeeld burnt umber erg mooi de randjes van de roosters op het achterdek, de rand tussen het horizontale en verticale achterdek deel, de lasnaden, en bijvoorbeeld de tankdop doen. rekje ziet er prima uit, misschien nog wat detail in de vorm van een klinknageltje of een verbrand deeltje (van het lassen met de brander?) erop?

en moeilijk, de rubsbanden en de terugloopwielen en dergelijke kun je nu mooi met weatheren, de wielen bijvoorbeeld met wat vetvlekken en wat aangekoekte modder, om maar een suggestie te geven!

succes ermee!

Timo

Gasten allemaal bedankt voor de tips en of complimentjes. Verdraaid nog aan toe 😈 zo mijn best gedaan en idd die pinmarks op 't mg schild en kanonmantel nog niet gezien, tijd voor de oogarts 🙂
En hoe haal ik die dingen weg zonder veel schade aan te richten??
In elk geval leuk te horen dat de foto's al een stuk beter zijn ...........
eindelijk! 8)
By the way Jeroen ik denk idd dat 't een soort inslag(en) is/zijn. In elk geval weet ik wel dat die jerry's ipv panzerplaat ook wel eens iets van beton of cement op sommige stug's gebruikten (wegens een tekort aan materiaal) en deze materialen zijn niet zo glad als panzerplaat.
Voor iedereen de kleur op de eerste 2 foto's is de echte, die andere kleurstelling zal wel veroorzaakt zijn door de stand van de zon oid. 😕:
Groet
Eric

Eric Verberne zei:
zo mijn best gedaan en idd die pinmarks op 't mg schild en kanonmantel nog niet gezien, tijd voor de oogarts 🙂
En hoe haal ik die dingen weg zonder veel schade aan te richten??
Voorzichtig een papje maken van Tamiya Putty met Tamiya Extra Thin. Een bolletje putty op een niet poreus materiaal liggen (oud mesje bijvoorbeeld), en vervolgens langzaam verdunnen met Tamiya Extra Thin.
Dit kun je daarna met een tandenstoker, of mesje op de pinmarks plaatsen. Nabewerken met Tamiya Extra Thin zorgt voor een gladde afwerking. En na uitharding kun je het schilderen.

Groeten, MartinD

Hallo Eric,
Als ie af is is ie af. Maar er valt nog wel iets te verbeteren.
Het grootste probleem vind ik zelf ook de decals. Die zitten niet echt lekker. Verder vind ik de kleur en zwaarte van wash rond de bouten niet goed uitkomen. De kleur is wel erg rood en het lijkt of je wash te dik was en ook de kleur van de bouten zelf heeft aangetast. Een voertuig met maar 1 kleur, en dan ook nog een lichte, is niet zo vergevingsgezind. Wat filters zouden een wat interessanter resultaat geven en dat kan je gelukkig nog steeds doen. Zelf zie ik deze voertuigen het liefste gewoon met zimmerit en een mooie 3-tone. Maar das persoonlijk. Kan je ook lekker sjoemelen... maar dat zou ik nooit zeggen 😉

Paar filters, subtiele chip en gecorrigeerde kruizen en het resultaat is een stuk boeiender denk ik. Eventueel kan je de tracks nog wat meer contrast geven of de loopvlakken wat meer metalic maken.

Succes. Of anders, op naar de volgende kit.

Grtz Niels

Terug
Bovenaan