Stug III, Stug Brigade 667

Goed bezig Rob 🙂 het ziet er allemaal gelikt uit 👍

ik vind alleen de sokkel een beetje veel van 't goeie, maar dat zal wel mijn (wan?)smaak zijn 🤔😉

Happy modelling 👍

Mooi hoor! Maar het betonpantser werd toch gewoon meegespoten🤔

Hallo Rob,

Inderdaad, een fantastische Sturmgeschütz.
Nog even een puntje : het achterlicht-buisje linksachter op het spatbord had een zwak blauwe behuizing (en dus licht); misschien even bij tippen.
Misschien wil je de afzonderlijke reserve-trackschakels iets sterker qua kleur van elkaar laten afwijken. Zo op de foto lijkt het een en dezelfde kleur (wat natuurlijk mogelijk is)
Verder een vaak vergeten item : de antenne(s)

Nogmaals, petje af !!

het achterlicht-buisje linksachter op het spatbord had een zwak blauwe behuizing
Velen gaan voor het blauw, maar feitelijk was het groen en onverlicht oogt het zwart.
Jaren geleden werd dit opgehelderd op Missing Lynx met een aantal foto's :

Panzertubulartaillight7.jpgPanzertubulartaillight8.jpgPanzertubulartaillight10.jpgPanzertubulartaillight11.jpg

Dank jullie wel!
@Frank: ik vond dit eigenlijk mooier staan zo het beton in het grijs 😉 . Maar ik dacht ook dat deze specifieke camo in de fabriek was aangebracht (weet ik niet zeker) en het betonpantser in het veld.
@Roger: ga ik doen, het is inderdaad nog een beetje wit zo.
@ Hans en Peter: het lichtje was ik vergeten te schilderen! Ik dacht ook dat het blauw was, dank voor de tip.

Nog even ter aanvulling; bepaalde kenmerken van deze stug waren blijkbaar typisch voor de brigade 667, zoals de schurzen, betonpantser en ook de aparte stijl van de nummers (heb ik met een malletje geairbrushed).
Een paar foto’s van dergelijke stugs staan in het mooie boek “Vier dagen hel” over de strijd bij Roosendaal in oktober 1944.

Thanks Erik!
Kleine update; paar figuren geschilderd.
Ik had het dekentje nog even aangepast zodat het embleem van Stug Brigade 667 zichtbaar zou zijn. Het is een decal van Peddinghaus Decals. Alleen het witte randje met de hand geschilderd, op foto’s was dit zo te zien.
Bij het andere figuurtje had ik een handje beschadigd, daarom maar een verband je gegeven 🙈
Binnenkort verder met de rest.

5BD1AF27-53F0-47A7-A853-96AC441C9AE8.jpeg
9B1AC3E8-19EC-4FB0-8F10-5EB1C55A3097.jpeg5F3CCAC4-D141-40C1-B6A3-D707B7B0BF17.jpeg

Mooie figuurtjes Rob!
Klopt het dat binnenkant van de luiken van een stug altijd wit zijn?.. als dat zo is heb ik het al die jaren niet goed gedaan!
Shell blikje is een mooi detail!

Groet,

Roger

Shell blikje is een mooi detail!

Lijkt me alleen dat het dan een Duits blik moet zijn 🤔

Binnenkant luiken werden vaak meegespoten in Dunkel gelb als ik me goed herinner….

Inmiddels weer wat vorderingen. Heb de luiken inmiddels een ander kleurtje gegeven en de figuren zijn ook allemaal geschilderd. Zal binnenkort eens wat foto's plaatsen. Maar in mijn eeuwige zoektocht naar foto's vond ik, een voor mij onbekende, foto van een Stug III van Brigade 667. Vond deze op worldwarphotos.info.
Dacht ik deel deze even. Je ziet duidelijk het embleem op de voorzijde als ook betonpantser. Ik kende alleen foto's van 667 uit het boek "Autumn Gale" en het recent verschenen boek "Vier dagen hel".
StuG_667brig_1944.jpg

Supertof, mooie balans tussen kleur en stof dat er toch ook wel in ruime mate geweest zal zijn; let wel dat er in oktober, nog wel blaadjes aan de bomen zitten te hangen, misdchien wat minder dan in de zomer, maar goed..

Prachtig !!! 👍 ik vind het spannende en onzekere van de oorlogstoestand heel goed overkomen omdat iedereen aandachtig en met gespannen
uitdrukkingen op 't gezicht naar de officier luistert...

Mijn puntjes van kritiek... die heel pietluttig afsteken tegen het pakkende verhaal 😌 :

Een aantal loopwielen zweven.
De muur met hek eindigt met een pilaar ?

Hallo Rob,

Gefeliciteerd met dit uitstekende diorama !!
Zeer verzorgd, prima geschilderd, en een goed oog voor detail !!
De interactie van de figuren vind ik erg treffend, en de afwerking van het gehele diorama netjes.
Mij vielen de loopwielen pas op, toen ik de opmerkingen las, maar persoonlijk vind ik het geen 'issue'.

Bravo !!

Grtz,
Hans

Bedankt voor jullie reacties!
Bizar dat ik het niet gezien heb van de loopwielen! Paar dagen geleden was het dio al af, denk dat de Stug beetje verschoven was. Nu maar de loop willen verlijmt met de tracks.
En heel goed opgemerkt van de pilaar Peter! Hier zat ik ook mee toen het af was. Heb nog een heg geprobeerd te maken maar deze kwam niet goed uit de verf, dus heb het maar gelaten zo. Zo zitten de wielen nu!
CDF6D9D9-A00D-4F48-9634-59F19D0BB70E.jpeg

Had hem ook al op FB voorbij zien komen, blijf deze laat oorlog settings altijd mooi vinden. En interessante thema's kies je wat dat aangaat ook altijd, niet de standaard eenheden.

Gr.JW

Tof dat je de loopwielen nog hebt kunnen 'aarden'.
Zou ik dit diorama voor het eerst op een showtafel hebben bekeken had ik waarschijnlijk geen zwevende wielen opgemerkt 😉

de pilaar [...] Hier zat ik ook mee toen het af was.
Gelukkig is het niet iets dat direct opvalt, pas na enig bestuderen van het geheel gaat zoiets vragen oproepen.
Het doet verder niets af aan het geheel.

Dank allemaal!
Ik denk dat ik het maar zo laat als het is voor nu!
Boris, ja inderdaad het dio van Volker was wel een inspiratie! ( wellicht te veel, het is wel een andere setting, maar toch…).

Ik heb nu een aantal dio’s op de plank liggen waar ik tegelijk aan werk ( tegen mijn gewoonte in🙈). Maar focus komt eerst op een sd.kfz 251 in de modder, gebaseerd op een mooie foto. Binnenkort meer.

Terug
Bovenaan