StuG III, opnieuw geschilderd, klaar

Hoi hoi

Gisteren heb ik een oude StuG uit de vitrine gepakt die al een tijdje achteraan stond. Het model was niet zo geworden als ik wilde dus leek het mij een prima idee om deze opnieuw af te ronden. Ik heb de verschillende onderdelen losgehaald zoals het dak, de loop en de schurzen om overal goed met de airbrush bij te kunnen.

Zo zag de StuG er eerst uit, weinig diepte zogezegd.

StuGzw06.jpg

En nu in de basiskleuren als volgt:

StuGIIIschurz01.jpg

StuGIIIschurz02.jpg

StuGIIIschurz03.jpg

StuGIIIschurz04.jpg

Dit weekend ga ik lekker verder met dit model, misschien in de loop van de week een paar fotos als deze weer af is.

gr. Jochem

Heej Jochem,

Dat is weer een ouderwetse gelijktijdige upload.

Ik vind de StuG zeker beter geworden, de kleurdiepte die er nu inziet is inderdaad sterker zo. Ik zou zeggen, het onderstel en de onderkant van de schurzen dusten met een mengsel van zwart en zandgeel en dan de subtielere weathering.

Waarom heb je trouwens het achterdek niet van cammo voorzien?

Oja erg leuk detail die Rimz met Primer rood 😀

Groet,
Bouke

Bouke Veurman zei:
Heej Jochem,

Dat is weer een ouderwetse gelijktijdige upload.

Je weet toch!! 8)
Bouke Veurman zei:
Waarom heb je trouwens het achterdek niet van cammo voorzien?

Omdat ik daar een groot doek over leg, zie de fotos.

StuG3beton05.jpg

StuG3beton02.jpg

StuG3beton08.jpg

StuG3beton04.jpg

StuG3beton01.jpg

StuG3beton06.jpg

StuG3beton07.jpg

StuG3beton03.jpg

Niet echt radicale veranderingen ten aanzien van de vorige verfbeurt maar ik ben hier toch meer tevreden over. Misschien in de komende tijd nog een nieuw ondergrondje.

gr. Jochem

Jochem,

leuk zo'n overhaul.
De primerrode details vind ik erg geinig, en lekker subtiel.
Drie dingen echter.
1- ik begrijp de dubbele voetuig nrs. niet helemaal 😕:
2- rijcamouflage is best leuk, ik zou alleen iets pakken wat echt op takken lijkt, en niet dit (ik noem het maar even) spul. En bebenk je dan goed dat de bestuurder wel iets moet kunnen zien, het zicht van een StuG bestuurder was al zéér beperkt. 😉
3- er ziten nog resten van de oude Schurzenophanging opde StuG zelf, ff weghalen denk ik 😕: .
Keep it up.

Greetz
Axel Repping RHvS

Terug
Bovenaan