StuG III Georg Bose -update 18/8

EricReist

Lid van de TWENOT
Dragon heeft vorig jaar een speciale versie van zijn StuG III G early uitgegeven, namelijk de DX07 van Georg Bose. Ik hoop daar tzt een artikel over te schrijven voor ons Twenot tijdschrift. De kit is helaas niet correct, dhet bedoelde voertuig is van een latere productie. Dus oa bepantsering aanpassen naar 80mm, rookgranaten en wat kleppen weg, geimproviseerde buller deflector voor de roteerbare cupola, C ipv S haken, schurzen etc etc. Beetje interieur om wat door de luiken te kunnen zien... Nog niet af maar bijna...

bose01.jpg

bose02.jpg

bose03.jpg

bose04.jpg

bose05.jpg

bose06.jpg

bose07.jpg

Eric

MP40

Begint inderdaad mooi te worden Eric.

Allen zou ik die klapkolf van de MP40 tegen de achterwand omdraaien.

Succes

Marcel 😀

De klapkolf zit inderdaad verkeerd om, waar was ik met mijn gedachten zo laat die avond...

Voor de buitenkant zit het meeste wel in de doos; je moet echter de platen aan de voorzijde aanpassen (geen bolts etc, dikker en hoger maken), genoemde C haak en bullet deflector, de schurzen (Voyager), de mondingsrem (alleen de oudere, ronde zit in de doos, deze heb ik ovaal gevijld van een overbodige uit een pak kit), metalen loop en achterlicht.

Voor de binnenzijde moet je munitierekken, voorwand, bestuurdersstoel, verwarmingsbuis, transformators, MP40 en andere kleine items zelf maken of kopen.

Het wordt een whitewash, dus eerst geel met camo, dan de whitewash en de zwarte letters op de loop (Obtl Lieben). Kan nu samen met de FOC Jagdpanther naar de spuiterij...

Eric

Knap gedaan Eric!
Ben onder de indruk van je werk. Deze heb ik ook in de planning binnenkort. Op het MIG forum is ook iemand bezig deze ambitieus aan te pakken. Ik ben benieuwd naar z'n paintcoat.

cheers!

En een kleine update... schurzen erop, houten balkjes, MP40 aangepast, soldaatje erbij die de naam van obtl Lieben op de loop gaat schilderen... en dan op naar de spuiterij!!

bose10.jpg

bose11.jpg

bose12.jpg

bose13.jpg

bose15.jpg

Eric

Staf Snyers zei:
Mooi figuurtje ook. Van welke fabrikant is deze?

Het figuurtje is een oude fallschirmjager van Dragon, waarbij een granaat geladen wordt (Rusland). De rechterhand is vervangen voor 1 zonder handschoen (van het Dragon MG team setje), en een vervangend hoofdje.

Eric

Terug
Bovenaan