Af! Stug III G Totenkopf Hungary

Dit model is af!

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Hi Folks,

Nieuw jaar nieuw projectje. Diootje in wording van deze TK Stug in Hongarije. Alles hangt los en gammel voor een fotootje😉

Kitje is van Dragon met zimmerit er al op. Vind t fijne kitjes die lekker weg bouwen. Tal van updates setjes van Aber, metalen Tracks, Alu loopje etc. zijn gebruikt tijdens de bouw.

Snel verf erop en kijken hoe het gaat worden!

Bedankt voor t kijken bij dit prille Stugje 🙂

C50E6CB6-E308-4DA3-A97E-68E2602A27EA.jpeg

F47F2629-EDA8-4698-8685-5D726B1D9D00.jpeg

zo pril... zo bleek 😱 maar tóch nu al een lekker ding 👍

Mist daar vooraan niet die L-vormige spatbord steun ? Ik kan me voorstellen dat het frame+plaatwerk ervan losgerukt kan worden, maar de
steun zelf zou dan nog tegen de romp zitten, al dan niet verbogen, in ieder geval goed zichtbaar.

StuG3-fender-bracket.jpg

Maarrrŕ.. wees een beetje voorzichtig met het nadrukkelijk uitbeelden van mais!
Mais werd namenlijk pas na WO 2 in Europa grootschalig als landbouwproduct geïntroduceerd.

Mooi wark!
Haast zonde om te schilderen

Hi Elco,

Gaaf bakkie, er zit veel leven in en hij is lekker afgeragd. De Zimmerit is ook echt erg mooi gedaan/gereproduceerd door Dragon. Het omgekeerde spatbord is ook vet, wellicht nog scratchen?

Mvg,

Vincent

Thnx Vincent,

Heb dit kitje al een keer eerder gebouwd en absoluut favoriet!

De spatborden laat ik zo omdat ik er geen 100% kopie van wil maken en alleen de aanschaf van het PE setje met verzendkosten dermate hoog was dat het ook wel zonde is er maar 1 te gebruiken 😉

Hi Peter, misschien, misschien niet.. de ‘geleerden’ hebben het over mais. Om het Hungarije gevoel kracht bij te zetten hou ik het ook maar op mais. Zoals je ziet is het verdomd lastig het goed te kunnen onderscheiden..

Voorbeeld uit het wereld beroemde boek van onze Twenot collega Roger Hurkmans 🙂

41853F82-C95A-4AC3-A245-B76F6C0FBAC3.jpeg
En nog wat andere resoluties van de Stug

03C1E31C-EA48-4B93-B9F9-C23D469B6325.jpeg

C5832F3F-109C-451E-9E46-46FC8C9DAAF6.jpeg

Bijlagen

• C16F3B08-D6B4-42EF-B550-EC912B429CDE.jpeg
    C16F3B08-D6B4-42EF-B550-EC912B429CDE.jpeg
    28,7 KB · Weergaven: 9
Dit is een onderwerp naar mijn hart Elco!😉
De TK Stug ziet er zonder verf al fraai uit!
Inderdaad mais was in Hongarije al een veel voorkomende plant en geeft daarom goed de sfeer van de Hongaarse omgeving weer!

Ben benieuwd naar de figuurtjes die je gaat gebruiken!

Groet,
Roger

Hoi Elco,

Zoals al eerder gezegd is de whitewash goed gelukt!
Kijkende naar de het open luik moet daar niet nog een dikker gedeelte van het gevulde “lederkussen” in 🤔

Hi Roger,

Inderdaad, dat is wel een goede. Kan me niet heugen dat ie bij de kit zit eigenlijk..of ik heb er overheen gekeken.
Die maak ik nog even van magic sculp! Thnx 🙂

Ziet er geweldig uit Elco! En de combi met whitewash-deppen wil ik ook zo gauw mogelijk maar eens proberen, DANK.
Het doek, hoorde dat bij de tank (en dus precies passend) of is het een eigen toevoeging?

Bedankt Peter(s)!

Of er passende doeken bij de standaard uitrusting zaten durf ik niet te zeggen. Wel dat er doeken/dekzeilen werden gebruikt om e.e.a af te dekken.

Onderstaand een mooi voorbeeld waarvan je zou zeggen dat het wel een standaard doek zou kunnen zijn als je ziet mooi die past!

50A1A7D5-E394-4B4F-B79E-B226C44D33F6.jpeg

Ik zou eerder denken dat de afdeling 'kledingmakerij' zulke accessoires op verzoek op maat maakt...

Verweren met een hoofdletter V... prachtig Elco 👍

Hallo Elco,
Wat een schitterend model wordt dit ! Bravo !

Een puntje, wat jezelf ongetwijfeld al gezien hebt, is dit de stalen topwielen een metaal oppervlak zullen hebben i.p.v. de modderspetters.
Een soortgelijk euvel vind je bij de kisten achterop. Prachtig verweerd, maar zouden de belettering er nog zo mooi op zitten ? 🙄
De kisten laten zien, dat er munitie voor veldhouwitzers en mortieren in zat.
Zou de bemanning niet veel gemakkelijker aan kisten van hun eigen kanon kunnen komen ?

Maar laat je vooral niet weerhouden door deze muggenzifterij...!
Ik blijf je project volgen en ben benieuwd naar het eindresultaat.

Bedankt Hans, ik moet nog langs een aantal items met m’n burnt metal potje goed gezien 😉

De diversiteit kratjes.. je dat maakt het net wat interessanter. Betreft de letters ook een goed punt maar dan moet ik echt even de optivisor op anders ben ik in 1 penceel streek m’n letters kwijt 🙂

Mooi kistjes Elco, vooral die van RT Diorama.
... punt van opmerkzaamheid : als de bemanning al zoveel kisten van allerhande (niet vtg typische) munitie soorten bij elkaar heeft gescharreld (kan er nooit genoeg hebben voor al je meuk!) dan hebben ze die waarschijnlijk ook zo uitgezocht en gevonden en netjes op het voertuig gestapeld en niet tzo achteloos neer gegooid zoals ze met eigen snelsnel gebruikte danwel verbruikte munitie restanten zouden doen.
Je eigen matskist gooide je ook niet 'achteloos' in/op je tonner/Ijpertje/Leo... Toch?...
Just a thought, vooralsnog zien ze er tof uit!

Grtz
Erik

Zeker Erik, komt goed. Ze liggen er even op voor de vorm en kleur bepaling. Straks maak ik er een mooie stapel van.

Als zouden er vast geen Struik hamburgers en knakworsten in hebben gelegen zoals de onze die idd ‘secuur’ opgeborgen was 😉

PRACHTIG ! In hoofdletters!

Zeker Erik, komt goed. Ze liggen er even op voor de vorm en kleur bepaling. Straks maak ik er een mooie stapel van.

Als zouden er vast geen Struik hamburgers en knakworsten in hebben gelegen zoals de onze die idd ‘secuur’ opgeborgen was 😉
Daar ben ik van overtuigd dat het goed komt!! 😉

Nee, geen Struik... Meer Bratwurst met Sauerkraut misschien ... 🤪

Stug ziet er goed uit Elco,mooi ook enkele mais stelen aangebracht!
Weet niet of het aan de foto ligt,de rechter arm van het nog niet geschilderde figuur lijkt zo iets te lang,mischien even armpje uit doos ernaast houden ter controle of deze even lang is!

Succes met de crew!

Groet,

Roger

Laatst bewerkt:
Bedankt Roger. Nog even inzoomen op de laatste details (en meer mais stengels), tracks erop en wegzetten tot die op het dio kan 😉

De basis van de armen zijn links en rechts gelijk en had dit figuur ook als voorbeeld erbij gehouden voor de lengte. Wat inkorten zou kunnen maar ik denk dat het wel meevalt?

A02E592B-EFBA-4975-B45E-87BF8EA6FBB6.jpeg

Iets klopt er niet aan het figuurtje Elco!
Ik denk toch arm toch iets inkorten!
F9CBC11F-6FCC-42A7-A098-BFF3C744C11E.jpeg
Maar jij hebt het figuurtje voor je en kan het beste beoordelen of het nodig is!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan