StuG III Ausf. G (update 18-3-07)

Aloha!

Hierbij wat foto's van mijn nieuwe project: de StuG III Ausf. G van Tamiya.
Deze wordt helemaal Panzer Gelb gespoten en komt uiteindelijk in een diorama.
Ook komt er nog een figuur bij die de krant zit te lezen.
Het geheel speelt zich uiteindelijk af in Berlijn, op de eerste dag na het einde van de oorlog.
Om het idee wat te versterken heeft het figuur een krant in de hand waar groot op staat: 'Der Krieg ist aus'.
Nu nog een geschikte naam vinden voor het diorama 🙄
Misschien gewoon de titel wat op de krant staat? (suggesties zijn welkom)

Nu de beloofde foto's:

dscn0947vd8.jpg

De wielen en de uitlaat.
Deze doe ik nog niet op het voertuig om het schilderen te vergemakkelijken.
Bij sommige wielen zitten er nog wat resten van het gietraam op en naden, maar die gaan er uiteindelijk nog af.

dscn0949bi7.jpg

De upper hull.
Zoals je wel ziet zitten er flink wat sinkmarks op.
Deze doe ik opvullen, maar alleen aan de kant van de fenders want daar zie je het uiteindelijk nog zitten als je het niet doet opvullen.

dscn0950fr8.jpg

De lower hull.
Ook hier heb ik nog wat moeten opvullen, bij de aandriefwielen zaten 2 sinkmarks.
Tussen de 2 aandriefwielen zit nog een dikke naad en die wordt ook nog opgevult.

Goed, dat was het dan voor nu.
Binnenkort weer een update.
Op en aanmerkingen zijn natuurlijk welkom.

Groet,

Niels

Heyla!

Ik kan er nog weinig van zeggen, behavlve dat het er strak uitziet tot nu toe. Titel.. altijd leuk, b.v. The final end of a dream (of) fareytail, Next battle: Siberië.

je kunt creatief genoeg zijn bij je opstelling. 😉

mzzls

Hey Boris en Mark!

Heel leuke titels, ik vind vooral 'The final end of a dream' en die van Mark: 'Last man standing' erg goed. 8)
Achter die laatste zit zelfs wat humoristisch 🙂
Voorlopig ga ik eerst nog zelf even opzoek naar een titel, maar wie weet, misschien gebruik ik er wel een van jullie.

Groet,

Niels 😀

Krant

Leuk idee, ik vraag me alleen heel hard af of er een dag na de capitulatie een krant uitkwam in Berlijn, en al helemaal met dat nieuws. Lijkt me dat Duitsland en zeker Berlijn een complete chaos was. Ik kan het mis hebben, ben er iig wel benieuwd naar.

Bedankt voor jullie antwoorden heren, hier kan ik zeker wat mee! 😀
Op het diorama wil ik ook nog wat toevoegen, deze leus die toen door Berlijn werden verspreid door de SS om de bevolking tot strijd op te roepen:

berlin.jpg

Bron: www.ghwk.de

Het idee kreeg ik toen in een boek aan het bladeren was waar deze foto in stond.
Ik zal binnenkort eens een compositie tekening maken om het geheel wat duidelijker te maken.

Nogmaals bedankt voor jullie input!

Groet,

Niels

the rise and rise of berlin, of the begin of the wall ofzo.

valt me trouwens tegen die sinkmarks, het zijn er nogal wat, net als bij m'n hummel, maar die waren wel wat minder diep!

Timo

Inderdaad Timo, dat viel me ook al op, maar gelukkig hoef ik alleen de sink- en pinmarks te doen die bij de fenders zitten.
Van de binnenkant zul je uiteindelijk toch niks meer zien.

Nu ik hier een paar berichten terug nog eens lees dat die kranten misschien niet zijn gedrukt, zou ik dan misschien pamfletten neer kunnen leggen die gedropt zijn door de Geallieerden? (net zoals Boris zegt)
Maar dan nog, het gaat grotendeels om het idee erachter en dat vind ik een van de belangrijkste dingen in een diorama.
Dus ik denk dat ik gewoon weer even lekker ga bouwen aan de StuG en dan zie we aan het einde van de bouwfase wel weer verder...

Groet,

Niels

Update:

Het kanon heb ik inmiddels in elkaar gezet.
Je hebt bij deze kit de keuze uit 2 soorten kanonnen: een 75 MM en een 105 MM.
Ik heb voor de 75 MM gekozen.

dscn0952rk8.jpg

dscn0955dd5.jpg

Op de upper hull heb ik 5 zelfgemaakte zandzakken toegevoegd (ze zitten nog los):

dscn0956jl8.jpg

dscn0957ap7.jpg

Ik zou graag weten wat jullie ervan vinden, ik zelf vind ze voor een eerste keer aardig goed gelukt.

Groet,

Niels

Hey Niels,

Geschut ziet er goed uit. Persoonlijk zou ik de zandzakken wat platter maken. Namelijk omdat ze nogal uitzakken door het gewicht van het zand. Nu lijkt het net of het een reeds opgedroogde zakken cement zijn. Daarbij vind ik ze ook wat vierkant. Ik denk dat als je ze nog iets in elkaar kunt drukken, en dit over de lengte kunt verspreiden je nog flink kunt verbeteren met weinig moeite. 🙂

mzzls

Ik stel de vraag waarom je de zandzakken op dit voertuig legt?
En zijn dit dan logische plaatsen?

Qua vorm moet ik mijn voorganger gelijk geven. Platter is inderdaad mooier.

groeten Maarten

Jep Beton kan idd, en wat ik zelf altijd erg gaaf vind, is de primitieve manier. Track's!!!

mzzls

ps: Zandzakken kwam idd erg weinig voor in Rusland en Europa.

Ok heren bedankt voor jullie antwoorden 🙂
Wou ze er eigenlijk op doen voor bescherming, maar laat ze er bij nader inzien toch maar af.

@ Jan: dat beton vind ik eerlijk gezegd helemaal niks, vind het eigenlijk nogal afbreuk doen aan de rest van het model, maar dat is mijn eigen bescheiden mening.

@ Boris: die tracks zouden natuurlijk wel kunnen!
Heb laatst een setje Academy Panzer 4 tracks van Jan overgenomen, dus wie weet...

Groet,

Niels

Terug
Bovenaan