Stug III auf C/D afgerond

Schalen
  1. 1:35
Hallo,

Al een tijdje ben ik bezig wat projectjes af te ronden en nu ik van dit model het eindstadium aan het bereiken ben, heb ik wat foto's gemaakt om te zien wat ik vergeten ben.

Het is een oranje doos van Cyberhobby met daarin een oude Dragon model en daar was weinig eer aan te halen. Dit was de laatste oranje rebox die ik had staan en tot nu toe heb ik het gevoel dat je veel te veel betaald voor een hoop bagger. Maar goed, het is gelukt de boel in elkaar te krijgen, de Magic Tracks kosten de meeste tijd, het enige magische was dat ze beter uit elkaar vielen dan in elkaar te steken waren.

De versiering is van Black Dog, paste goed en geeft het wat meer aankleding. Twee figuren van Warrior zijn voor de sfeer (laatste foto).
Zoals gezegd, het is niet helemaal afgerond, puntjes op de i volgen nog ....

001-Eindstadium.jpg

002-Eindstadium.jpg

003-Eindstadium.jpg

004-Eindstadium.jpg

005-Eindstadium.jpg

Figuren moeten ook afgewerkt worden.

Gr Johanna

Re: Stug III auf C/D

Lekker vol dat achterdek. Beetje bevreemdend vind ik dat afdekkleed...
En die ene figuur met die snor, hebben ze die weer uit WOI opgetrommeld? Zag je zulke knevels nog bij soldaten in WOII?

Maar wel weer een echte Prummel! Mooie afwerking totnutoe 😀

Hoi Johanna,

Zoals gewoonlijk ben je altijd flink bezig !
Persoonlijk vind ik dat grote afdekzijl teveel rubberachtig aandoen. Wellicht kun je hier een tissue overheendoen met iets meer scherpe plooiingen ?

Vraagje 1 : wat heb je met de Notek uitgespookt ? Volgens mij mist ie 'n voetje ?
Vraagje 2 : wat voor pouch draagt de pijprokende kerel aan de linkerkant van de buckle ?

groetjes Frank

Hallo,

Dank allen voor het reageren. Geen bouwverslag verder omdat ik dat niet zo prettig vind.

Voor ik antwoord, deze stug is een valuedoos van Cyberhobby.
header.jpg

Het woord value is totaal niet van toepassing, in mijn versie miste een stuk van de mantel. Omdat ik de box van Black Dog had liggen heb ik dit afgedekt met de tarp en inderdaad het is niet helemaal goed gelukt, ik ga proberen het wat minder duidelijk te maken, nu glanst het ook te veel. Er afhalen heeft geen zin, ten eerste verniel ik het model en ten tweede ik zit dan voorin met een gapend gat.

De notek is gesneuveld en na nog een keer afbreken bleef het zo hangen, kan het verwijderen, veel voegt het niet toe.
De pijproker draagt behalve zijn uitrusting niks op zijn rug, op een of andere manier heeft het dekzeil een soort poncho gemaakt op de rug van het kereltje.

Hij heeft inderdaad een wat vreemde uitrustig, hij komt uit een setje van Warrior met daarin drie figuren voor de Stug, zijn compaan op de foto komt daar ook uit. Ik ga zijn schoenen wat donkerder maken en laat hem zitten, weet totaal niet waartoe hij behoort, de anderen zijn Heer figuren.

Ga met de kleed aan de slag, figuren moeten verder afgewerkt worden en dan gaat dit de kast in. Op de bouwavonden zal ik meenemen.

Bedankt, gr Johanna

Ik vind het afdekzeil eigenlijk wel een mooie toevoeging. Heeft alleen wel een beetje een rubber uitstraling, maar dit kan nog aangepast worden.
Figuren vind ik wel ok, alleen had ik er andere hoofdjes bij gedaan. Komen inderdaad WWI over.

Verder mooi werk.

Tja .....

Dekzeil was het niet, heeft een andere kleur gekregen en is afgemat. Verder wat meer kleur in de lading aangebracht voor zover dat kan gezien de samenstelling.

De webbing is niet af, moet de figuren verder afwerken zoals ik had opgemerkt. Het is deel zwart leer en dat komt er nog op het gewone leer om zo een leerachtig uiterlijk te krijgen.

De hoofden blijven waar ze zitten, ik vind het niets WOI's aan, heb voor de aardigheid op helmen uit WO I zitten googlen en daar vond ik niets wat hier op leek. Ik vervang alleen hoofden die zeer slecht gesculpt zijn, als ik overal hornet hoofden op moet zetten wordt het wel erg eentonig. Ze komen uit een set van Warrior, bedoeld als Stug bemanning en dat is al resin genoeg.

Nog wat puntjes op de letterlijke i en dan kan mijn allereerste echte Duitse tank de kast in .... 🤣 🤣 😉

Kanne Berends zei:
Lekker vol dat achterdek. Beetje bevreemdend vind ik dat afdekkleed...
En die ene figuur met die snor, hebben ze die weer uit WOI opgetrommeld? Zag je zulke knevels nog bij soldaten in WOII?
Maar wel weer een echte Prummel! Mooie afwerking totnutoe 😀
🤣 😉

De knevels gebruikten ze zekers, heb wat navorswerk gedaan, ze werden in Rusland gebruikt in combinatie met halfhoge schoenen, die zwart leer waren, dat moet ik corrigeren. De anklets waren copien van de Engelse en niet echt populair bij de Duitsers.

De helm werd in het begin van de oorlog gebruikt 1939-1940. Er werden takjes tussengestopt voor camouflage. Veel heb ik niet kunnen vinden over deze helm, vermoed dat deze snel vervangen is???

Het is af, staat in de kast en het is mooi geweest, kan vast beter, anders, mooier, slechter bedenk het maar, ik ben er klaar mee ....

006-Eindstadium.jpg

007-Eindstadium.jpg

008-Eindstadium.jpg

010-Eindstadium.jpg

Op naar het volgende, er staat een Ontos klaar om gebouwd te worden.

Gr Johanna

Hoi Johanna,

ziet er puik uit hoor...

heb ooit een parachute gemaakt van miliput die in de boom hing.

wat ik als zeer prettig ervoer was een overdosis talkpoeder om het rollen en persen makkelijk te maken.
nou ja,...toen deed ik het met geelwortel, kurkuma en kreeg later een bus talk.
Hoe dunner hoe beter met die doekjes denk ik.
Het draperen gaat dan beter.

groetels,
René

Dat is waar, al was dit voorgedrapeerd, ik heb het door Black Dog laten doen en zoals het er nu uitziet, ben ik wel tevreden mee. Het staat in de kast en op de werktafel ligt een nieuw project 😉

Terug
Bovenaan