StuG 3g, toe aan de verwering

Hoi allemaal

Na enorm veel uitstel bij het afbouwen van onderstaande StuG is het me dankzij de laatste bouwavond in Zutphen toch gelukt. Ik had weer inspiratie en heb afgelopen weken steeds wat gebouwd. Eerst de Dragon PE, toen wat PE-achtige dingen zelfgemaakt en gister de luikjes aan de voorkant (zie nu net op de fotos dat daar nog wat buitjes ontbreken) en de binnenkant van het openstaande motorluik. Enige dat ik nog moet maken zijn nieuwe Schurzen, de Schurzen op de foto's zijn voor het idee. Rupsen zal ik gedeeltelijk toevoegen.

De opstelling van het model zal in ieder geval onder een hoek zijn, ik weet nog niet of dit een heuveltje wordt of een iets anders met hoogteverschil. Bij dit stukje piepschuim is er niet echt plek om ook nog ergens het dak te leggen, dus wellicht kies ik nog voor een grotere ondergrond.

zutphjuni07.jpg

stugjaguar03.jpg

stugjaguar04.jpg

stugjaguar05.jpg

stugjaguar06.jpg

stugjaguar07.jpg

stugjaguar08.jpg

stugjaguar09.jpg

gr. Jochem

Jochem,
Ik vind jouw posts bijna erotiserend 😳 ..
Ik vind het zeeeer inspirerend wat je allemaal
laat zien.
Ben in die zin ook niet benieuwd wat het gaat worden..
...zal wel weer erg tof zijn!
René

Rene Duret zei:
Jochem,
Ik vind jouw posts bijna erotiserend 😳 ..
Ik vind het zeeeer inspirerend wat je allemaal
laat zien.
Ben in die zin ook niet benieuwd wat het gaat worden..
...zal wel weer erg tof zijn!
René

Um...Rene ik wil niet weten hoe je de postings van sommige andere meer beroemde bouwers op dit forum ervaart 🙂 maar toch bedankt voor het compliment.

EDIT: ondertussen meteen maar even de schurzen gemaakt

Jochem

Een Stug blijft toch altijd 1 van mijn favoriet. Ziet er mooi uit, helemaal met die geopende luiken. Geeft altijd net iets meer aan het model.
Succes, en tot de volgende update. Ben zeer benieuwd.
Jacco

Ziet er zeer goed uit Jochem! Ook een interessante setting. ZO heb je meer hoogte verschil en een betere kijk in het interieur, heel slim! Jeh bet de luikjes weten te bemachtigen zie ik... 🙂

mzzls

Hee Jochem,
Heel stom, maar ik heb dat eigenlijk alleen met
jouw tanks. Tuurlijk zijn meer goede bouwers, maar
als ik naar je totaalplaatjes kijk, zie ik een hoop talent
en inlevingsvermogen.
De tank zijn dood is Jochem zijn brood. Om alleen te
zeggen dat ik je werk mooi vind, doe ik mezelf tekort.
Ik denk wel dat het wijs is me nooit in een jury te plaatsen.
Succes!
René

boris bakker zei:
Ziet er zeer goed uit Jochem! Ook een interessante setting. ZO heb je meer hoogte verschil en een betere kijk in het interieur, heel slim! Jeh bet de luikjes weten te bemachtigen zie ik... 🙂

mzzls

Ja ik vond ze eigenlijk gewoon in het onderdelenbakje wat ik had aangelegd voor deze StuG 😳 Snap ook niet precies hoe ik er over heen heb kunnen kijken. In ieder geval heb ik dus de Tamiya luikjes als basis gebruikt, toen met karton en wat plastic het "interieur" van de luikjes gemaakt. Uiteraard ook weer zimmerit toegevoegd.

Jacco, Rene, dankje!

gr. Jochem

aloha Jochem,
Heb je een 1/48 wafelijzer gebruikt voor de zim ? Je zult het ongetwijfeld al ergens vermeld hebben, maar hoe heb je die structuur zo gekregen ? Ik kijk uit naar de likjes verf.

greetz Frank

Erg knap en gedurfd Jochem, maar je heb wel meer ervaring op het gebied van afgeschoten tanks. Let wel op de vering (die al vastzit 🙄 ) als je hem op zon'n scherpe afgrond parkeert.

Frank Haspels zei:
aloha Jochem,
Heb je een 1/48 wafelijzer gebruikt voor de zim ?
greetz Frank

Ja, ik gebruik de stempel die bij een ATAK zimmerit set zat.
Roy Schurgers zei:
Let wel op de vering (die al vastzit 🙄 ) als je hem op zon'n scherpe afgrond parkeert.

Hoi Roy, ik heb er al rekening mee gehouden. Ik ga niet moeilijk doen met de ophanging maar ik bewerk de assen waar de wielen aan zitten zodat het ene wiel lager hangt dan het andere. Heb ik al eens eerder gedaan, werkt prima en het is veel minder werk. Ik zal binnenkort even een foto plaatsen van de bewerkte assen, bij onderstaande StuG het eindresultaat van een eerdere toepassing. Dit is overigens ook een StuG met de originele ATAK zimmerit.

stugatak04.jpg

groeten

Jochem

Wederom een stukje verder, ik heb het ondergrondje grotendeels af. Binnenkort de rupsen erom leggen en dan in de juiste stand laten drogen (met het model op het ondergrondje).

Ik heb 2 fotootjes bijgevoegd om te laten zien hoe ik de loopwielen iets laat "bewegen", wordt wel duidelijker als eenmaal de rupsen het plaatje complementeren.

stugjaguar10.jpg

stugjaguar11.jpg

stugjaguar12.jpg

stugjaguar13.jpg

stugjaguar14.jpg

stugjaguar15.jpg

gr. Jochem

Hoi hoi

Nu ik toch bezig was met het ondergrondje en alle verf etc. had uitgestald ben ik meteen ook een verder gegaan met wat andere ondergrondjes die ik nog in delen had liggen (zie een post van een tijdje terug).

stugjaguar16.jpg

stugjaguar17.jpg

Bovenstaande is net te klein voor een tank(je) dus deze is meer iets voor een jeep-achtige of kleiner.

stugjaguar18.jpg

stugjaguar19.jpg

M4engineer01.jpg

Deze staat in principe in de planning voor een Sherman, evt. voeg ik nog een extra sierrandje toe.

Geen StuG update, ik heb geen panzergeel meer (gemengd, op voorraad).

gr. Jochem

Ben al toe aan de verwering, de onderkant van de StuG heeft de eerste stoflaag gehad. De markering moet ik nog met matlak afronden om vervolgens ook de bovenkant nog wat verder te verweren. Tijdens het schilderen brak er een stuk zijpantser af, ik vond het eigenlijk wel prima staan en heb het derhalve zo maar gelaten. Het ondergrondje heeft nog wat begroeing gekregen. Binnenkort dus de afronding van zowel het ondergrondje als het model. Heel misschien voeg ik ook nog een figuur toe.

stugjaguar20.jpg

stugjaguar21.jpg

stugjaguar23.jpg

stugjaguar24.jpg

gr.Jochem

hoi jochem ziet er allemaal weer netjes uit! je schud ze ook zo uit de losse pols he die ondergrond! 8)

wat betreft de laatste, ben benieuwd hoe je de stug verder gaat aanpakken. de buitenkant heeft nog weinig last gehad van de explosie geloof ik 😉 maar dat zal vast nog wel goedkomen..

grtz jeroen

Jochem,

Mooi werk zo. Ik vind vooral dat stoffige, geel-modderig met spetters erg mooi. En karakteristiek voor jouw werkwijze, chapeau!

Just a thought, the schurzen aan de rechterkant zou ik er af laten. Daar is het spanwiel ook kapot, en je hebt net iets meer zicht op het gat.

Cheers, MartinD

Knap werk Jochem,
Ik denk dat een figuur erbij niet zou misstaan. Misschien een figuur die op de Stug zit. Of nog beter, een gesneuvelde duitser die half uit het voorste luik hangt 😈

Jacco

Terug
Bovenaan