Strv 103C [ update 2 jan. Bar Armor]

Het interrieur is klaar:

RIMG0003copy-1.jpg

RIMG0004copy-1.jpg

RIMG0006copy-1.jpg

RIMG0007copy-1.jpg

RIMG0008copy.jpg

RIMG0010copy.jpg

RIMG0017copy.jpg

RIMG0018copy.jpg

RIMG0019copy.jpg

RIMG0020copy.jpg

Ziet er top uit Bas!
Misschien nog wat pensoonlijke spullen toevoegen? Ritselkist, landkaarten, PU, blikje cola, playboy to name but a few 😉
Jan 🙂

Wunderbar Bas.

Echt mooi geworden 8)
Ook voor deze geldt (net zoals die BergePanther van Staf), erg jammer dat je er strakjes nog weinig van ziet.
Mogelijk biedt ledverichting een uitkomst.
PB Staf Snyers maar even, die heeft het ook in zijn StugIII toegepast 8) .

Greetz
Axel Repping

Bedankt heren 😳 🙂

@ Axel: Er zit een ledje in, kijk nog maar eens goed!

@ Jan: En de persoonlijke uitrusting is in de maak. Ik hoorde van de zweden op euromilitaire dat er altijd wel een playboy en ander spul present was in de 103 😛

groeten,

Bas

Bas,

my mistake 😳 😳
Tja het ledje brand dan ook niet, dan was het me hoogstwaarschijnlijk wel opgevallen 😉 .

Nee, serieus, heb alleen maar gebioligeerd naar het interieur zitten staren (kwijl, kwijl, effe mijn mond afvegen), zodat ik de bekabeleing niet eens opgemerkt heb 😳 .

Nogmaals, subliem werk.

Greetz
Axel

Oke, weer wat verder 😉 Ik heb het volgende toegevoegd:

Een playboy uit 1988 😛
Een blote dame tegen de wand van de "hydrolic operator" 😀
Een landkaart
Twee flesjes water
Een gevulde mok (het "vocht" moet nog drogen (micro kristal clear))
Een tasje
Een tasje bestaande uit drie vakken

En het ledje brand nu. Als ik de bovenzijde erop zet kan ik er niet echt goede foto's van maken, maar er bijna alles is te zien 😉

RIMG0001-8.jpg

RIMG0004-11.jpg

Dank voor jullie positieve feedback 🙂

Ben al weer iets verder met de buitenzijde. De rompdelen zijn inmiddels zusammen verlijmd. De mitrailleurs zijn toegevoegd en correct uitgelijnd. In de standaard kituitvoering wareb de scharnieren en openingen niet juist uitgelijnt. Ook de schietbuis is bevestigd.

RIMG0005-12.jpg

RIMG0007-9.jpg

RIMG0010-4.jpg

Hey

Hey Bas

Je bent weer lekker bezig zie ik. Ik ben benieuwd wat er met de buitenzijde gaat gebeuren. Het zal waarschijnlijk even hoge ogen gooien als de binnenzijde! Ik ben benieuwd

Grtz Roel

Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik erg onder de indruk ben van je interieur.
Ik zit er tijden naar te kijken, en ontdek elke keer weer iets nieuws, en kan niets negatiefs ontdekken.
Echt super.

Groeten Eric

Tja Bas,

Moet ik nog zeggen dat het goed is? Mijn reacties m.b.t. de kwaliteit veranderen niet dus wat dat betreft hoef ik niks te zeggen, maar kan het toch niet laten 🙂

Dus nog altijd goed bezig Bas!!!

mzzls

@ Roel: Er komen nog 6 vellen pe op en de nodige detaillering. Ook zal de bar armor erop komen 😀

@ Eric: Nu het dichtgeplakt is zal niet alles meer te zien zijn, maar gelukkig hebben we de foto's nog 😉 Richard Polderman heeft een reeks hele mooie high res foto's gemaakt.... 8)

@ Boris: Als er een update is post ik het hier, altijd wel iemand die het leuk vind om er naar te kijken. Ik vind het zelf ook altijd leuk andermans werk te zien, dus dan is zelf een bijdrage leveren een kleine moeite.

Hoi Bas,

De Strv 103C blijft me verbazen! Die machinegeweren zitten op een apparte plaats zeg! Nooit geweten. De details zien er weer strak uit. Ga zo door!

Heb je die mondingsrem trouwens alweer aan de loop bevestigd?!

Groet,

Erik

@ Robert: Thanks! De details ja 😉 Ook al ziet niemand het meer als er verf op zit maar dat hoort bij de hobby 8) De SMF mok had eigenlijk toegevoegd moeten worden.... 😉

@ Erik: http://youtube.com/watch?v=Vsz1rSQTAfA Daar staat nog een mooie demo op. Dit voertuig is 110% effectief ontworpen. De originaliteit en inoviteit maakt dit voertuig voor mij bijzonder.

De mondingsrem zit er al weer aan, werkte perfect. 😀

gaaf filmpje,bas.mn zoontje heeft een oud 1:48 tamiya S-tankje,die heb ik het ook laten zien.er worden nu al de hele middag clutch'n break manouvres gedaan in de kamer,
groeten,bert

@ Bert: Ik zie het al voor me 😀

@ Roel: Thanks!

@ Hugo: Het is de loop van eduard. Deze is wel gepolijst en de "mondingsrem " is 2mm uitgeboord om er een uitsparing in te krijgen. Jammer genoeg heb ik geen velden in de schietbuis, dan had ik die van model point moeten nemen...

practisch vraagje, maar hoe kan ik nou z'n mg's gebruiken met zo'n bar armor? t ziet er verder allemaal gelikt uit, dat mag gezegd worden!

Timo

@ Martin: Dank je, maar hij moet geverft worden. Als je al twee jaar tegen een model aan kijkt is verven geen slechte optie 😀

@ Hugo: Bedankt, maar jou slet ( 😛 ) armor is velen malen erger om te bouwen.... 😉

@ Timo: Volgens mij niet. De bar armor is ontworpen als zelfverdedigingssysteem. Als een sluwe vos ligt hij ingegraven en dan biedt dit systeem voldoende bescherming tegen vijandig vuur. Hij heeft dan aan de mg's niet veel. Tot 1992 is deze bar armor geheim gebleven, totdat ze er doodleuk mee rondreden op een zweedse landmachtdag. De koude oorlog was immers voorbij...

Net een tuinhek 😈

FF serieus, zeer mooi gebouwd Bas, ik ben erg onder de indruk van de gescratchte onderdelen (de rest ook natuurlijk). Ik hoop het ook ooit onder de knie te krijgen, dat scratchen.

Wanneer krijgen we 'm in het echt te zien?

Grtz,

Niels

@ Niels: Dat zij me ma ook al 😈 Wat dat scratchen betreft is het gewoon proberen. Als ik zo naar je modellen kijk dan moet dat zeker lukken. Ik zou hem alleen niet voor de eerste keer doormidden zagen 😉 Begin klein en als je er lol in hebt dan komt de rest vanzelf.

@ Hilbert: lekker blijven plakken 😀

@ Kristof: Dank je 🙂

tot de volgende update!

@ Alex: Was het maar waar 😀 Dit moet er nog gebeuren:

- Loopwielen schoonmaken
- Aandrijfwielen aanpassen en voorzien van gietstructuur
- Spanwielen dunner maken en voerzien van juiste naaf
- Schokdempers aanpassen
- Terugloopwielen aanpassen of scratchen, daar ben ik nog niet uit.
- De tracks schoonmaken en in elkaar zetten, iedere link bestaat uit 3 onderdelen.
- Achterplaat detaileren en klep van de autolader detailleren
- Alle steunen scratchen van het drijfsysteem
- 2 bijlen en 3 schoppen scratchen
- Lyran systeem detaileren
- Koepeltje voorzien van mg en detailleren (heel veel fijn werk 😀 )
- Uitlaatpijp detailleren
- Houders voor de jerrycans detaileren of opnieuw scratchen
- Afdekplaten voor de aandrijfwielen detaileren
- Voorste verlichting plaatsen en bekabeling plaatsen.
- Luik voor de bestuurder plaatsen en detaileren
- En nog het een en ander aan klein detail 😉

Bas Hermsen zei:
@ Alex: Was het maar waar 😀 Dit moet er nog gebeuren:

- Loopwielen schoonmaken
- Aandrijfwielen aanpassen en voorzien van gietstructuur
- Spanwielen dunner maken en voerzien van juiste naaf
- Schokdempers aanpassen
- Terugloopwielen aanpassen of scratchen, daar ben ik nog niet uit.
- De tracks schoonmaken en in elkaar zetten, iedere link bestaat uit 3 onderdelen.
- Achterplaat detaileren en klep van de autolader detailleren
- Alle steunen scratchen van het drijfsysteem
- 2 bijlen en 3 schoppen scratchen
- Lyran systeem detaileren
- Koepeltje voorzien van mg en detailleren (heel veel fijn werk 😀 )
- Uitlaatpijp detailleren
- Houders voor de jerrycans detaileren of opnieuw scratchen
- Afdekplaten voor de aandrijfwielen detaileren
- Voorste verlichting plaatsen en bekabeling plaatsen.
- Luik voor de bestuurder plaatsen en detaileren
- En nog het een en ander aan klein detail 😉

Bijna af dus 🙂

Bruce

Terug
Bovenaan