Strv 103C [ update 2 jan. Bar Armor]

Bas, hoe graag ook ik die motor erin zou willen zien, heb ik al teveel mensen stil zien vallen bij een ambitieus project, en dus ik blijf erbij:

-werk dit model gewoon af voordat je het beu wordt met subliem schilderwerk, waarbij het huidige interieur al voldoende "extra" is.
-scratch een motor in je volgende model. Dit kan daarbij weer een blikvanger worden.

Beste groeten!

Marijn

Heren,

Ben er nog niet helemaal uit, aangezien ik nu aan het afstuderen ben en dagelijks 4 uur ov uitzit. Als ik de energie ervoor heb ga ik die motor bouwen, haast heb ik niet. Hij heeft namelijk al eerder ff aan de kant gelegen.

jullie zien het wel...

Groeten,

Bas

Heren,

Even een schriftelijke update, mijn thuis pc is gecrashed dus kan ik geen foto's uplooden 😢

Ondertussen heeft Richard de stoeltjes gegoten in resin, daarvoor dank 😀

Daarnaast zijn de stuurkolommen af en de pedalen voor de commandant. Ook heb ik het ontsnappingsluik erin weten te prutsen, deze was ik namelijk vergeten. Nu hoef ik alleen nog de optiek en wat klein detail erin te werken en dan is het interrieur klaar om geschilderd te worden. Vanwege de beperkte tijd die ik nu nog maar beschikbaar heb zal er geen motor inkomen. Ook bij het dio idee dat ik heb past dat beter.

Groeten,

Bas

hoi Bas
Wat een knap staaltje modelbouwwerk hier.
'k ben hier nog niet zo lang op dit forum maar als ik naar deze foto's kijk,mijn mond valt ervan open.
Formidabel gedaan.
prachtig scratch-werk een werk dat ik zeker verder zal opvolgen tot het einde.
groeten Bart

Update:

RIMG0001-1.jpg

RIMG0002-1.jpg

RIMG0003-3.jpg

RIMG0004-2.jpg

Bas

Bedankt voor de reacties heren 🙂

Alleen de optiek nog in het interrieur en er kan langzaam aan begonnen worden met het schilderen van het interrieur 😀

Ook al bezig geweest met de koepel van de commandant en "kijkgaten" Daarnaast is de ammo-opvang-bak ook bijgedetaileerd.

Groeten,

Bas

RIMG0001-2.jpg

RIMG0002-2.jpg

RIMG0003-4.jpg

RIMG0005-1.jpg

RIMG0006-2.jpg

RIMG0009-1.jpg

RIMG0012.jpg

RIMG0013.jpg

Bas waar moet dat heen met jou en je werk... 🙂
Er valt straks niks nieuws meer te leren joh! 🙂
Schitterend, echt! Post je dit ook op internationale forums?
In dat geval zul je ook daar al wel een naam krijgen. 😉

Mzzls, en ik kijk uit naar je schilderwerk! 😀

Thanks voor de reacties 🙂

@ Boris: ik post ook op missing links, aangezien daar af en toe een zweed meekijkt en mij kan voorzien van handige informatie en tips.

Een optiek is al bijna klaar. Ook heb ik een motortje toegevoegd. Hopelijk kan ik volgende week het interrieur voorzien van de basislak.

RIMG0014.jpg

RIMG0010.jpg

RIMG0008-1.jpg

gelukkig komt er verlichting in 🙂

RIMG0005-2.jpg

Laat je het dak nog los zitten of gaat er een tube lijm tussen zodat niemand meer iets van al dit mooie werk kan zien?

Maarten

Let op de naam voorop het boekje 8)

Als je nog wat details mist hoor ik het wel, ik heb een aardige eigen collectie foto's van het apparaat. (USA, België, Uk en Zweden)

Keep up the good work!
Raymond Repping zei:
Bas,

Ik weet niet of je deze al kende.

WWP103.jpg

[Source : Balst website]

cioa Raymond

Heren,

@ Martin: nee nog niet, ben nu ook met de BMP-1 bezig en een weekje ziek geweest 😕

Ik geef JW helemaal gelijk. Op het net valt denk ik al meer te vinden dan in bovengenoemde versie. Toch benadankt voor de link Raymond 🙂

@ Maarten: Het dak gaat er toch echt op, heb nu al wat lopen testen met de verlichting en dit biedt genoeg kijkplezier.

@ JW: tot nu toe ben ik er nog helemaal uitgekomen, maar mocht ik ergens niet uitkomen, dan laat ik het weten.

Groeten,

Bas

Hee Mister B.!

Ik heb een luie vraag maar kun je delen van het interieur er nog uit halen of schilder je het zo. Is dat niet lastig want het lijkt me moeilijk om alles zo te schilderen.

Heb je toevallig nog tijd over om een Scud interieur te bouwen???

Jurjen 😀

Hallo Bas,

of moet ik zeggen FREAK!!

Heb jij bij Staf Snyers in de klas gezeten ofzo?

Mein Gott, wat 'n detail 😱 😱 😱 .
Errug knap. Ik doe het je niet na.
En inderdaad, een goede vraag van Jurjen, kan het interieur er nog uit (mogelijk in hoofdgroepen)? Dat zou het schilderwerk wel vergemakkelijken.

Ik ben erg benieuwd naar de paintjob.

Keep it up

Greetz
Axel Repping

Ben nu bezig het interrieur te voorzien van de basiskleuren. Het wit is gereed en nu ben ik met de zwarte delen bezig. Hierna het groen nog en dan kunnen de labels worden toegevoegd 😀

RIMG0009-7.jpg

Bedankt voor jullie reacties 🙂 De labels zijn alle bestikkering. Hiervoor gebruik ik vliegtuigdecals 😈

Alle details zijn geschilderd. Achteraf viel het reuze mee om het interrieur in de basis te krijgen.

RIMG0009-8.jpg

Het groen is een mix tussen sky blue, wit en light green van vallejo. Ik vind deze mix aardig dichtbij het origineel komen.

tot de volgende update 😉

@ Alex: het is eerst met de kwast wit geschilderd (hoekjes) en vervolgens met de spuit egaal bijgewerkt. 😉

De decals zitten erop. Sommige teksten zijn zweeds dus dat komt mooi uit. Klaar om filters aan te gaan brengen.

RIMG0014-3.jpg

RIMG0015-3.jpg

RIMG0016-1.jpg

En begonnen met het inlijnen. De filters die ik ga aanbrengen doe ik als laatste op kleinere details. Het verschil is goed zichtbaar tussen de geweatherde linker en ongeweatherde rechter zijde.

RIMG0014-4.jpg

RIMG0016-2.jpg

en weer wat verder. de pinwashes zijn net aangebracht. Als deze iets droger zijn (na 1 uur) werk ik ze weer bij met een schone kwast en een heel klein beetje white spirit.

RIMG0014-5.jpg

RIMG0015-4.jpg

Terug
Bovenaan