Strv. 103 C (update 6-11-2018)

Bas Hermsen

Lid van de TWENOT
Schrik niet!

Hij staat weer na 29 maanden "stofhappen" weer op mijn bureau. Mede omdat Richard P. weer begonnen is met zijn YPR kan ik niet achterblijven. De merkava IV staat even op on-hold, omdat ik momenteel aan het experimenteren ben op welke manier ik de anti-slip ga aanbrengen. Ook hier zal ik binnenkort verslag van doen op het forum.

Ben begonnen met het schoonmaken van de loopwielen en een update is dan ook nog niet heel relevant. 🙂

Re: Strv. 103 C

Ik zal bij de update een aantal in progress foto's van de bouw (ook interrieur) bijvoegen. In het voorgaande draadje zijn deze niet meer zichtbaar.

hallo Bas
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken Bas , Zweedse voertuigen genieten nou eenmaal mijn voorkeur.
Heb je al besloten welke kleur je 'em gaat doen. Zweden gebruikt namelijk geen NAVO kleuren.

Groeten Erik

Het scheelt mij al weer wat uploaden aangaande op bijgevoegde link de bouw tot nu toe te vinden is:

http://www.ruedasycadenas.com.ve/galeria_construccion_moderno/00006_Strv_103C/const_Strv_103C.htm

Erik:
Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken Bas , Zweedse voertuigen genieten nou eenmaal mijn voorkeur.
Heb je al besloten welke kleur je 'em gaat doen. Zweden gebruikt namelijk geen NAVO kleuren

Goed om te horen, het is toch een uniek leger, zeker gezien de historie. Het verhaal om de strv 103 is al uniek en op youtube zijn een aantal leuke filmpjes te vinden. Afgelopen jaren ook goed contact onderhouden met Thord Wedman en Erik Gustavson van de SPHF: www.sphf.se Van hun heb ik de nodige informatie gekregen en originele badges van strv 103 tankbemanning (leuk voor op het ondergrondje). Mocht je meer info willen pb anders maar even.

De kleuren worden de 103c vier kleuren combinatie met afgesleten whitewash. De whitewash werd alleen aangebracht over het bruin en lichtgroen.

Hierbij de zeepkist in zijn huidige vorm, geen wereldfoto's, maar beter iets dan niets. Ben nu begonnen met de tracks in elkaar te zetten. Dit worden Leopard 2 tracks van AFV. Erg mooi spul en in elkaar te zetten zonder lijm te hoeven gebruiken.

DSC01307.jpg

DSC01308.jpg

DSC01309.jpg

DSC01310.jpg

Ha Bas...
Geweldig wat een stuk!!! Natuurlijk heb ik de ballen verstand van iets moderns als dit maar toch vind ik het een fantastisch ding om te zien...
Ik durf het bijna niet te vragen...maaruh; "is deze ook van Vomag???" 😈
vrolijke groeten,
Martin

Martin: ik heb gegevens dat ie gebouwd is door vomag, zo niet, dan toch 😈

Chris: Geval? Een technisch wonder zul je bedoelen 😀 In mijn ogen, voor het doel waar het voor ontworpen is, één van de beste anti-tank wapens ooit gemaakt. En inderdaad zweeds 😉

Bas Hermsen zei:
Martin: ik heb gegevens dat ie gebouwd is door vomag, zo niet, dan toch 😈

Chris: Geval? Een technisch wonder zul je bedoelen 😀 In mijn ogen, voor het doel waar het voor ontworpen is, één van de beste anti-tank wapens ooit gemaakt. En inderdaad zweeds 😉

Heb er eens een stuk van gezien op discovery en dat ding kwam er inderdaad heel goed vanaf; toch niet slecht van die jongens van Vomag!!!

Het is en blijft een geweldig voertuig, ondanks zijn leeftijd.
Ik heb geregeld "the real deal" mogen bewonderen en heb dan ook ooit de resinvariant van Accurate Armour gebouwd. Heb er zelfs destijds een artikeltje van in "de tank" geplaatst vanwege het gescratchte drijfscherm.....
Ondanks mijn "modellingfatigue" van de laatste maanden, krijg ik haast weer zin om het stof van dit oudje af te blazen en hem op te poetsen.
Dit als stukje niet ter zake dienende informatie.

Vwb deze bouw, ik ben en blijf onder de indruk!
Schitterend werk!

Bas Hermsen zei:
@ Ron: ik ben benieuwd. Post er anders maar eens foto's van.

Heeft volgens mij ooit in de Tank gestaan... 2001 of zo.... Voor het tijdperk van de digitale fotografie. Weten jullie nog? Fotorolletjes, handmatig instellen van belichting en sluitertijd en klik. Moest in 1x goed zijn.... 🤣

En ga je er dan ook wat aan doen ?

Jazeker, gisteren is er weer aan gewerkt. Had eerst een paar uur nodig om goed uit te zoeken wat er allemaal nog aan gedaan moet worden voordat die geschilderd kan worden. Dat is nog best veel...

Naais Bas,

Mooi dat je deze weer oppakt!
Even alle moed bij elkaar rapen om af te plakken en dan in alle rust airbrushen...
Ik kijk er al naar uit! 😀

Grt Boris

Airbrushen/afplakken wordt denk ik wel een probleem ivm met alle reliëf op de romp. Daarom heb ik deze ook zo lang laten liggen. Denk dat met de hand schilderen een mooier resultaat geeft. De acrylverf van revell is echt goed spul om uit de losse hand mee te schilderen, dus ga dat maar eens proberen. Maar eerst nog maar de boel eens afbouwen, er moet nog heel veel detail op... 😉

Bas,

Hoe heb je dat opgelost met het krijgen van de loop in die houders vooraan ?

ik heb die kit en de eduardloop ook maar die krijg ik niet door de houders heen..

ciao

Raymond

Bas Hermsen zei:
De acrylverf van revell is echt goed spul om uit de losse hand mee te schilderen, dus ga dat maar eens proberen.

Dat zijn bruikbare dingen om te weten!

Ben benieuwd naar je verdere vorderingen. Heb mijn Strv. ook weer terug gevonden.... in een doos.... 😕

Raymond Repping zei:
Bas,

Hoe heb je dat opgelost met het krijgen van de loop in die houders vooraan ?

ik heb die kit en de eduardloop ook maar die krijg ik niet door de houders heen..

ciao

Raymond

persoonlijk zou ik dat oplossen door de rb loop te gebruiken, deze heeft een pak meer detail (was tegen de tijd dat bas begon niet beschikbaar) en het probleem dat je em niet door de houder krijgt is ook opgelost door de loop in delen uit de voeren. ik heb de loop zelf ook liggen (zowel de eduard als die van rb model).

Groeten Erik

Imposant detailwerk Bas 😱

hef fun !

groetje,
Peter

Ron van Wiggen zei:
Bas Hermsen zei:

Heeft volgens mij ooit in de Tank gestaan... 2001 of zo.... Voor het tijdperk van de digitale fotografie. Weten jullie nog? Fotorolletjes, handmatig instellen van belichting en sluitertijd en klik. Moest in 1x goed zijn.... 🤣

Klopt !!!

Nog niet zolang geleden twee jaar terug...

Dit was de 103 die ik in elkaar had geflanst...

Mocht je piccies willen....

Doe maar ff mailen dan..

goed project ik ken de probleempjes waar je tegen aan hobbelt.. 🙂

vg

Eric

Eric Sikkema zei:
Ron van Wiggen zei:
Bas Hermsen zei:

Klopt !!!

Nog niet zolang geleden twee jaar terug...

Dit was de 103 die ik in elkaar had geflanst...

Mocht je piccies willen....

Doe maar ff mailen dan..

goed project ik ken de probleempjes waar je tegen aan hobbelt.. 🙂

vg

Eric

ben hem even kwijt, maar heb jij hem toen ook verlengd en dergelijke (dus de lengte kloppend gemaakt), ik wil er ook aan beginnen maar loop nog een beetje tegen de niet kloppende lengte aan.\

Groeten Erik

Wat ik er nog van weet was het het Trumpeter model en ik heb niets aan de plastic hull aangepast of veranderd destijds..
Wel heb ik toen de nodige PE's er tegen aan geplakt, de rivets en de anti slip. verder eigenlijk niets..

hier de collage foto's..

mocht je meer pics willen laat het maar ff weten..

cheers

Eric

Ook deze nu eerst afbouwen. Gisteren de eerste details al toegevoegd. Hoop deze binnen twee weken afgebouwd te hebben, maar ga ook een aantal details opnieuw doen. Ben daar toch niet helemaal content mee.

IMG-0227.jpg

Re: Strv. 103 C (update 25-10-2018)

Indrukwekkende details, veel beter dan dat kleine bouwsel van mij. Maar ik zag afgelopen SMC weer dat dit soort projecten zeker wel besteed is aan jou! Ga je voor de splintercamo?

Grv Bas

Blijft inspirerend. De verlenging aan de opbouw lijkt me goed te doen. Heb je de verlenging aan de onderbouw gelijk verdeeld over alle wielstations?

Bas: ja er komt splintercamo op. Deze ga ik er met de hand opschilderen.
Marc: nee, tussen het aandrijfwiel en het voorste loopwiel is 5mm toegevoegd.

De bouw is verder klaar. Wat bedrading en voorste koplampen voeg ik later toe.

IMG-0231.jpg

IMG-0232.jpg

Terug
Bovenaan