Stijn Westerbos: opel blitz field workshop (update 25-9)

Stijn Westerbos

Lid van de TWENOT
Ga ik voor de eerste keer meedoen met de FOC en doe dit met de opel blitz field workshop. Ik kan er alleen nog even niet mee beginnen want ik heb nog een projectje lopen maar zou gauw dat van de baan is begin ik ermee.
Foto-OZ3W4OQE.jpg

Foto-NIOHH6X8.jpg

groetjes stijn

Boris, bedankt voor de link ziet er wel grappig uit ik hoop dat ik de mijne wat meere op een werkplaats kan laten lijken door er veel losliggende troep in te verwerken.
@ Devlin, je zult nog even moeten wachten want moet eerst nog iets anders afronden. maar dan kan ik er met een leeg burau aan beginnen.
groetjes stijn

Oke het is niet veel maar wil toch even laten zien dat ik aan het werk ben. De eerste foto laat het frame zien waarop de nieuwe laatbak komt die ik zelf aan het maken ben gezien de orgienele laatbak volgens mij niet geheel klopt met name de hoekige frames die de bak dragen. volgens mijn referentie foto's zijn dit namelijk balken met dwarsliggers van deze dwarsliggers zie je er twee zitten de andere vijf moeten er nog komen. hier komt dan vervolgens de houten vloer op.
verder heb ik de kabiene een beetje opgeknapt maar hier ga ik niet teveel tijd in steken want ik wil de deuren dicht llaten en dan zie je toch niets meer. De derde foto laat wat onderdelen van de workshop zien. niet geheel duuidelijk maar op de compressor heb ik een reduceerfentiel gemaakt en verder niet zoveel bijzonders.
Foto-QNRQCQVX.jpg

Foto-TN3PNFV7.jpg

Foto-UOZMERNN.jpg

graag jullie commentaar groetjes stijn

Hoi Stijn,

Misschien nog wat naslagwerk voor je. 😀
http://www.smugmug.com/search/index.mg?searchWords=opel+blitz&searchType=global&x=7&y=4
http://protein.informatics.indiana.edu/jaalbrec/panzerdb/museum/opelBlitz3T.html
http://www.panzermodelling.com/Galeria/Galeria-real/Opel_blitz/Opel_blitz.htm
http://www.opel-blitz-kameraden.de/

Groet Theo.

P.S

Nog steeds geen tekeningen gevonden van de laadklep? 😕

Theo bedankt voor de links de bovenste had ik nog niet en aan die heb ik zeker wat. wat wel goed te zien is in de links is dat de ophanging van de laatbak op veel verschillende manieren is uitgevoerd maar ik heb nog nooit de italerie manier gezien. Ik heb inderdaat nog steeds geen tekeningen van de laatbak dus doe ik het een beetje op de gok en de MKI eyeball helpt mij ook een beetje maar alles beter dan de Italerie bak. Ook had ik het Topshots Opel Blitz boek gekocht als referentie boek MAAR KIJK UIT MET DIT BOEK hierin staat een niet al te goed gerestaureerde 4 x 4 Opel (de italerie is alleen achter aangedreven) en een aanziendelijk deel is niet orgineel. Hier kwam ik later pas achter nadat ik de foto's goed bestudeerde en vergelijk met andere foto's.
@ devlin bedankt voor je reactie het scratchen valt wel mee het is vooral meten, meten, meten en dan nog af en toe fout doen.
groetjes stijn

Hierbij dan een update van mijn Opel.
Erg hard gaat het niet maar er zit zeker schot in. De cabien is van binnen klaar dus deze kan dicht.
Foto-VNWWL3ST.jpg

Deze blijft ook dicht dus veel ga ik er niet meer aan doen.
de wielkasten aan de voorkant worden nog dicht gemaakt.
Foto-MYJKWFLR.jpg

En de laatbak, de vloer is bija af nu nog de wanden. ik weet dat de eerste foto een beetje vaag is maar deze is er om een algemeen idee te geven.
De andere is er om de onderkant met de rem kabels te laten zien.
Foto-FZDVXZ47.jpg

Foto-CQK3DOMP.jpg

graag jullie comentaar
groetjes stijn

hierbij een heeeeeeel klein updatje maar voor mij wel bijzonder wat jullie hier zien is mijn eerste soldeer ervaring. het kistje is geheel gesoldeerd en het werkt ook nog alleen zit het nu dicht wat het slotje zit erop. het kistje komt uit het update setje van lion roar en ik vind het een erg prettig setje om mee te werken het buigt goed en laat zich blijkbaar goed solderen.
Foto-STLQANMN.jpg

Foto-S3TNYI8R.jpg

Foto-GMS7EJAK.jpg

beste alex ik heb de achteras een beetje opgehoogt zodoende klopt de hoogte beter met de schaaalteking die ik van Jelle (nogmaals heel erg bedankt) heb gekregen.
groetjes stijn

stijn westerbos zei:
beste alex ik heb de achteras een beetje opgehoogt zodoende klopt de hoogte beter met de schaaalteking die ik van Jelle (nogmaals heel erg bedankt) heb gekregen.
groetjes stijn

Schaaltekening?? 😱 😱

Ik ben hier zeer in geintreseerd.

Verder volg ik jou vorderingen met interesse, aangezien hij hier ook nog op het schap ligt.
En ook het uitbreidingssetje van lion roar ligt al in de doos.
Nu nog een gereedschapsset zien te bemachtigen en we kunnen van start.

Groet Theo

Hoi Stijn,je kan beter Alex bedanken ik heb deze schaaltekeningen eens van hem gekregen 😉 !
Maar mooi dat je er wat aan hebt,het gaat echt een mooi model worden zo.
Het ziet er echt goed uit,mooi!

Succes!

Grtz jelle.

Strak

Wordt erg mooi Stijn.

Ik vind het er tot nu toe erg goed uitzien maar vooral dat achterdek springt er uit, dat voorspelt wat.

Groet

Marcel 😀

ondanks dat ik de deadline van de FOC niet heb gehaald. sorry daarvoor maar er kwamen wat dingen tussen. wel heb ik hier een update van mijn Opel. de achterbak en de kabiene zijn grotendeels klaar en nu moet nog het kleine detailwerk doen en dan natuurlijk de workshop onderdelen.
@ Marcel, bedankt voor de lovende woorden
hierbij de foto's
Foto-ODV6XMYQ.jpg

Foto-7ZC7KX8Z.jpg

Foto-AETZFWXC.jpg

Foto-NJG3L3PE.jpg

laat maar weten wat jullie ervan vinden
groetjes stijn

Hoi Stijn

Mooi project heb je daar. kwam tijdens het neuzen volgende site tegen: http://vincesgallery.smugmug.com/gallery/692287_bWx2B#30099052
Hoop dat er nog iets uit te halen valt, veel succes verder.

Groet Ronald

ps pagina 11 is ook interessant, en als ik dan toch bezig ben:
http://vincesgallery.smugmug.com/gallery/1398363_8VpaY#P-2-24
http://vincesgallery.smugmug.com/gallery/1848873_RaFsz#92694198

Zo het even geduurt maar hier is dan een kleine update. Graag zou het advies van jullie willen met betrekking tot het "weateren" ik heb de achterplaat nu een beetje gedaan maar ik weet nog niet of ik er geheel tevreden mee ben. Kunnen jullie er even comentaar op geven voordat ik verder ga met de rest zodat ik jullie commentaar hierin kan verwerken.
de foto
Foto-MHQ7TGVZ.jpg

bedankt voor het kijken
groetjes stijn

Hoi Stijn,

Ik zou nog iets meer donkere pinwash/lijning aanbrengen langs de stalen banden, en rondom de klinknagels. Post anders wat meer foto's zodat we een iets beter beeld krijgen.

Zo ik ben klaar met het schilderen. nu nog de inhoud helemaal gereed maken en mij opel is af. laat maar weten wat jullie ervan vinden.
De foto's zijn niet al te best ik zal binnenkort betere plaatsen met meer detail.
@ Eelke ik heb je tips opgevolgd en pinwashes toegebracht rondom de klinknagels.
GroteFoto-FJUZ6OWR.jpg

GroteFoto-YRA7OISI.jpg

GroteFoto-ZJLVQGWI.jpg

GroteFoto-WUEIIIEH.jpg

Ik zie nu op de foto's dat ik de schep nog wel iets beter kan doen dat zal ik dan ook aanpassen.
groetjes stijn

nou, als je hier nog een wash overheen doet, zodat je ook de planken nog wat beter ziet, dan lijkt het al weer heel wat!

ik vindt overigens je basiskleur geel wat afwijkend van wat er tegenwoordig te zien is, 't is naar mijn idee iets te geel, 't had wat valer mogen zijn, maar das achteraf gel*l, en ik denk dat je dat je het nog wel voor elkaar krijgt om dat met een paar filters in grijs, en daarna wat stof nog heel wat op te lichten.

ik zie trouwens dat je pinwashes hebt gebruikt, maar die zouden na de 1e keer ook nog geblend moeten worden (hoewel, wat heeft moeten in deze zin voor betekenis?), om het vlekkerige effect wat je nu best sterk ziet af te zwakken.

ik zie ook op het platliggende zijpaneel een paar witte "vegen", misschien van het drybrushen oid, maar dat zou een aandachtspuntje kunnen zijn (met een wash oid verdwijnt het weer voor een heel deel, maar het ZOU kunnen dat je het blijft zien, en dat zou zonde zijn!)

wat staat er eigenlijk aan gereedschap in een duitse toolbox? verder een leuk voertuig aan het worden, ik heb de nieuwe van tamiya besteld, eens kijken of ik daar ook iets leuks van kan maken!

Timo

Hoi Stijn, leuk ding dit.
Allemaal zeer netjes gedaan maar ik mis wat kleur contrast.
Het hele voertuig is overal dezelfde kleur geel en dat maakt het voor mij persoonlijk wat saai om naar te kijken.
Mij boeit het overigens niet of dit nu de exacte German geel is of niet.

Je zou bijvoorbeeld nog wat panelen een net wat andere kleur wash kunnen geven van blauw,groen of bruin.
Denk hierbij bv aan wat latten op de bodem van de bak of aan de zijkant.
Ook zou je de cabine nog kunnen voorzien van wat licht kleurwashes.
Daar is het in ieder geval nog niet te laat voor.
Als je bijvoorbeeld een licht olieverf wash gebruikt kan je hem later als je niet tevreden bent alsnog verwijderen.

Anyway dat is mijn persoonlijke mening.

Verder ben ik natuurlijk benieuwd naar de stuff die je in de bak gaat gooien.

K massel,
Marcel.

Heren bedankt voor de reply's
Ik moet zeggen dat de kleur niet geheel is zoals op de foto's. Verder heb ik geprobeerd wat verschillende kleuren in de vlakken te maken met andere filters en washes echter is dat op de foto's niet te zien en misschien heb ik het ook een beetje te subtiel gedaan en mag ik dit de volgende keer wat overtuigende doen. Wat betreft de strepen die van het drybrushen afkomstig lijken te zijn, dit zijn eigenlijk modder vlekken van het personeel dat daar al sleutelend heeft rond gelopen. Misschien heb ik dit juist weer een beetje overdreven. Gelukkig kan ik dit nog veranderen en ik ga ook even kijken of ik dit ga doen. In ieder geval bedankt voor de tips en als ikm ze niet op dit model toe pas neem ik ze zeker mee naar het volgende model.
groetjes stijn

Terug
Bovenaan