Steyr... chips enzo [update 11/12/05]

Heej hoi,

Ik heb wat gechipt en ben benieuwd wat jullie er van vinden. Bedenk dat er over de chips een dunne laag tamiya zandkleur komt, dan zijn stof en chips weer in balans.

Groeten,
Bouke.

chips2.jpg

Hoi Bouke,
Mooi gedaan die chips, niet te veel en niet te weinig. De kleur vindt ik wat licht overkomen, of komt dat door de foto?
Jan 😀

Heej Bouke!

Getting further and further! Je paint chips zien er goed uit. Veel meer zoals op het spadbord en de motorkap zou ik er niet doen. En euh... de breedte aanduider aan de linkerkant van het voertuig is gebroken. Foutje?!?

Greets,

Erik.

Mag ik een beetje dipsaus bij de chips?

Ze zien er goed uit, dusdanig random dat het duidelijk mag zijn dat je er aandacht aan hebt besteed. Dat blijkt wel uit het feit dat de chips op logische plaatsen zitten. en te verwachten patronen hebben.

He Bouke,

Dit ziet er erg goed uit! Compimenten van mijn kant. Zoals je al zei, is een dun laagje stof waarschijnlijk genoeg om het harde er af te halen.
Ben benieuwd hoe dat er dan uitziet.

Maaruh, heb ik het mis, of zit er een gietnaadje op richtingaanwijzer?

Groet, MartinD

Heren!

Bedankt voor de reacties!

Het doet mij deugt dt jullie de chips goed vinden, ik laat me nogal makkelijk gaan tijdens het chippen en dan wordt het soms teveel. Ik chip nu in etappes en dan kun je gewoon wat beter je aandacht erbij houden.

Erik, ik wist wel dat je het zou zien, damnet... Ik zoek nog naar een oplossing, ik ben namelijk dat deel van het onderdeel ergens in mijn proces kwijt geraakt, de antennes ook 🙂 Er komen zeker niet meer chips op, dan wordt het echt teveel, daar heb je helemaal gelijk in!

Geen gietnaadje Martin, dat is een soort verdikking die op dat onderdeel hoort, klinkt als een slechte smoes maar het is zo haha. Op de foto lijkt het inderdaad een naadje.

Dipsaus voor Jamie, welke smaak prefereer je? Bedankt voor het compliment!

Groeten,

Bouke die de rest vandaag gaat chippen en dan de airbrush weer ter hand neemt...

Update 11-12-05

Even een update... ja alweer 🙂

Ik heb vandaag de airbrush weer ter hand genomen en weer een hele dunne stoflaag over de chips gespoten, ze zijn nu veel minder scherp. Ook heb ik een stoffilter toegepast zodat het grijs meer met de onderste stoflaag blend. Regenstrepen zijn hier ook het resultaat van.

Nu verder met pinwashes en details in het interieur.. en herstelwerk want er missen wat dingen zoals Erik terecht opmerkte

Steyr_8.jpg

Steyr_7.jpg

Steyr_5.jpg

Steyr_4.jpg

Steyr_2.jpg

Hoi Bouke!

Dit is precies wat ik bedoelde met het minder scherp maken van de chips. Dit gaat echt de goede kant op! Niet teveel en niet te weinig chips. Helemaal als je bedenkt dat dit een best klein karretje is. Wat je naar mijn idee nog zou kunnen doen is wat variatie aanbrengen door een deel van de chips wat meer met 'stof' te bedekken. De regenstrepen zien er ook ok uit. Daar zou ik niks meer aan doen.

@Rico;
De 'chips' die Bouke aanbrengt zijn eigenlijk geen paint-chips maar 'beschadigingen en krassen' in de modder en het stof...

Groeten,

Erik

@ Rico,

Misschien had ik die eerste stoflaag inderdaad weg kunnen laten, maar dat is iets wat ik altijd standaard doe na het aanbrengen van de camouflage. Ik maak wel vaker rare sprongen in mijn proces... Soms doe ik gewoon even waar ik het meeste zin in heb, ook al is het dan niet het meest logische om te doen, moet kunnen toch? 🙂

Erik, thanks man, werkt inderdaad goed om nog een 2e laag over die chips aan te brengen. Maar eerlijk gezegd zijn het wel paint chips. Die dingen die stoffen ook gewoon mee met de rest van het voertuig. Wat meer variatie is een goed idee... Ook zal ik hier en daar nog wat vingers op het voertuig aanbrengen, bij deurhendels en dergelijke.

Groeten,
Bouke

Hee Bouke,

leuk om te zien dat jij het hobbyen ook nog niet verleerd bent. Het is een waardige comeback, want je steyr ziet er erg mooi uit, en met de modder is ook niks mis vind ik. Alleen het gietnaadje op de motorkap heb je laten zitten zie ik (het ding is met een meerdelige mal gemaakt, en vlak boven de openingen voor de roosters loopt een naadje).

groeten,

Eelke

Heej Eelke!

Jij ook weer hier 🙂!

Bedankt voor het compliment over de waardige comeback.. maar inderdaad je hebt gelijk, het is een comback met een gietnaad! Ik dacht eerlijk gezegd dat het bij het model hoorde, dom dom dom....

Nou ja, niets meer aan te doen.

Groeten,
Bouke

Terug
Bovenaan