Steyr begonnen met weathering

Heej hoi,

Ik hoop niet dat ik jullie verveel met nog een update...

Ben begonnen met de weathering, een stoffig beestje op de russische vlakte. Hij komt in een close support setting.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Tot zover,

Groeten,
Bouke.

Steyr_weathering2.jpg

Steyr_weathering4.jpg

Steyr_weathering1.jpg

Steyr_weathering3.jpg

He Bouke,

Updates van mede Tukkers gaan nooit vervelen 🙂 mooi om te zien dat jij en Jochem ook weer actief zijn hier!
Ik vind het tot nu toe wel mooi worden. Het contrast tussen de kleur en het stof is nog erg groot, maar dat valt te veranderen. Ik zou het alleen wel jammer vinden als er nog meer modder tegen aan zou komen. Alleen verstoffen lijkt me beter.

Hoe gaat de setting er verder uit zien? De Steyr die een groep soldaten dekking geeft terwijl ze naar de overkant van de straat rennen?

Groeten, MartinD

Heej Bouke!

Je bent niet bang om wat modder aan te brengen op het chassis! Ziet er uit man! Ook die kentekens achterop zien er goed uit! Probeer wel de verhouding stof - modder juist te houden. Als je nog wat meer modder aan wil brengen moet je naar mijn idee de stoffige look nog wat bijwerken door wat regenstrepen aan te brengen. Als je voor de stoffige look gaat zou ik, als ik jou was na het chippen nog een keer een hele lichte stoflaag aanbrengen over die chips... snap je nog wat ik bedoel?! 😱 Succes verder met de afwerking. Ik ben benieuwd naar je volgende foto's!

Greets,

Erik.

Heren!

Bedankt voor de antwoorden, even een reactie van mijn kant;

Meer modder komt er sowiezo niet op, het is genoeg zo. Door het kunstlicht ziet het stof er wat geler uit dan in het echt, dus de stofkleur ligt er niet zo dik op als hier op de foto lijkt. Ik denk Eric dat je gelijk hebt dat na het chippen een 2e hele dunne overspray een mooi effect gaat geven. Ik ga namelijk toch meer voor de stoffige look, dan de modderige look. Ik hou alleen zo van aangekoekte modder op mijn model 🙂

Martin, ik denk dat ik uiteindelijk geen rennende figuren enzo ga maken. Die denk je er maar bij 😉 Ik hou het bij deze 3, dat kost me al tijd genoeg gok ik zo.

Groeten,
Bouke

ow ow ow zie ik hier 3 figuurtjes? waar begin je aan, je moet ook nog afstuderen?! 😀

Maaruh, leuke chippies al op dat linkerachtergedeelte, als je het zo in etappes doet lijkt het meteen ook zo'n profi aanpak hehe 😉

tjow

Jochem

Hey Bouke,

mooie update...

kleinigheidjes...,

de modder over het gehele voertuig is net niet je van het...
op de tweede foto zit zoveel op de velg en zo weinig over het geheel dat het voor mij net niet over komt...

inderdaad ook de kleur en overgang op het voertuig zoals eerder aangehaald "klopt" niet helemaal...

in mijn ogen lijkt hij stoffig en heeft hij teveel modder,
of hij is modderig met niet goed geplaatste modder en te veel stof...

ook mis ik de kleur in je achterlichten en bij je uitlaat...
zoals ook bij het gereedschap en interieur...

maar ik ben er van overtuigd dat ik te vroeg reageer en dat dat nog komt... 😉

Rico

Heej Jochem en Rico!

Bedankt voor jullie opmerkingen, Jochem ik werk niet graag in etappes hoor, maar ik had gewoon geen tijd meer om verder te chippen 😉 Neej inderdaad, na een half uur komt dat gechip me even de neus uit en stop ik, om vervolgens de volgende dag verder studie ontwijkend gedrag te vertonen door er weer mee verder te gaan.

Rico wat betreft de detail schildering reageer je inderdaad wat te vroeg 🙂 daar ben ik nog mee bezig. Wat betreft het stof en de modder, misschien heb je gelijk, maar t is een beetje mijn stijl denk ik. Ik vond vroeger al de modellen van Nossmann en J.Blackwell zo mooi, juist vanwege de hopen modder. Ik denk niet dat mijn hoeveelheid op dit voertuig overdreven is. Kijk maar naar de gemiddelde graafmachine. Daar zit ook overal modder aangekoekt, ook al is het al dagen droog. Hetzelfde geldt voor tractoren (jaja ik kom oorspronkelijk uit een landelijke omgeving)

De blending van de kleuren komt door de 2e stoflaag zoals voorgesteld door Eric, na de chips.

Misschien heb ik het helemaal mis hoor, dus kom maar met argumenten 🙂 Ik waardeer je kritische kijk.

Nog even een foto bij natuurlijk licht:

Groeten!

Steyr_weathering5.jpg

Bouke Veurman zei:
Rico wat betreft de detail schildering reageer je inderdaad wat te vroeg 🙂 daar ben ik nog mee bezig.

(jaja ik kom oorspronkelijk uit een landelijke omgeving)

Hey Bouke,

ik was er al bang voor dat ik te vroeg was... 😀

en niks mis met een landelijke omgeving, hier niet anders... 😀

En zoals je al aangeeft is het jou stijl van bemodderen en stoffen...
Ik leg me daar graag bij neer, het moet er voor jou goed uit zien, da's het belangrijkste...
Overigens kunnen foto's nogal eens een verkeerd beeld geven van de werkelijkheid...

Evengoed ben ik benieuwd naar je vorderingen...

Schilder ze,

Rico

Hallo Bouke,

Wat zit men toch in over je modder en stof.
moet je met goed nat weer maar eens flink in de berm vast raken of over een modderpad rijden dan piepen ze wel anders denk ik.

ik vind het geheel er heeeel goed uitzien, welke kleuren heb je voor je modder gebruikt?

groetjes
wilfred

Hallo Lars & Wilfred,

Zo`n Steyr is inderdaad een leuk dingetje en de kit van Tamiya bouwt ook nog eens heerlijk, maar ja, dat zijn we wel gewend van Tamiya.

Enneh Wilfred.. inderdaad ff met 50 over een modderig landweggetje scheuren en de modder zit tot op je dak 😉 Zag laatst nog een Volkswagen Passat van een of andere uitvoerder die ermee over de bouw had gescheurd een week ervoor, daar is deze Steyr niets bij... De modder zat lekker aangekoekt tot op het dak, maar wassen, ho maar.

Groeten,
Bouke

Hey Bouke,

ik heb er mijn gedachte noggus over laten gaan, na bovengaande reply's kom ik tot de conclusie dat de Steyr behoorlijk door de blub is
gegaan. Dit laat je achterkant onder ook goed zien. En in vergelijk met de werkelijkheid klopt dit zeer zeker.

Naar mijn mening heb je dan dus te weinig modder in je velgen. Als je klei namelijk zo goed blijft hangen aan de onderzijde,
dan zeer zeker in de velgen. Ook zo aan de zijkanten van je voertuig,
Hoewel je reserve wielen over het geheel resten vertonen van opgedroogde modder,
zijn de banden op je wielen weer schoon...?

Ook zou ik zelf meer hebben verwacht op de motorkap, niet zo zeer klodders modder, danwel de waas en het dunne laagje zand dat
achterblijft nadat het water eruit gelopen is...
Mijn Nekafje ziet er 3/4 van het jaar zo uit, na een ritje in het bos, niet eens met 50, is de motorkap ook smerig...

Dat zou betekenen dat je koplampen en je nachtlamp ook smeriger zouden moeten zijn...

Hoe dan ook,
je steyr ziet er zonder meer goed uit, succes er mee...

Rico

Terug
Bovenaan