Steyr 1500A - [upd: 9 jan]

Johannes Haspels

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Nu bezig met
Halbketten
Beste allen,

Afgelopen week een nieuwe kit uit de voorraad gehaald en is qua bouw voor 95% af.
De deuren heb ik er nog niet ingezet en de stoelen zitten nog los om het doekwerk achter bestuurder en bijrijder beter te kunnen verven.
Het missende raamdeel zet ik wellicht onder een klein hoek open voor wat extra bouquet 🙂

1Steyr-links.jpg

2Steyr-LV.jpg

3Steyr-RV.jpg

4Steyr-RA.jpg

5Steyr-LA.jpg

Binnenkort meer !

groet

Re: Steyr 1500A - [20 dec]

Hoi Rob,

Dank ! 🙂
Rob Westerman zei:
... Hoe heb je de tarp gemaakt btw ? ...

Da's makkelijk :
- papieren tissue openvouwen op plastic vlak
- mix van houtlijm + water aanmaken
- tissue natstrijken met zachte kwast
- laten drogen

Wanneer dit droog is, hou je een relatief stug vierkant over. Je knipt het vlak uit wat je nodig denkt te hebben en maakt het weer nat.
Leg het over je model heen, hier en daar wat plooien aanbrengen, hoekje omslaan, etc. Als je dit vervolgens laat drogen, wordt het weer hard.
Alle plooien die je ziet, blijven erin zitten en helpen bij de hoogte- en dieptewerking bij de kleuren. Dit proces kun je zo vaak herhalen als je wilt.

groet

Rob Westerman zei:
... Het eerst laten drogen en opnieuw nat maken is nieuw voor mij. ...

Dit moet ik even toelichten;
dit heeft voornamelijk te maken met de voorraad van de gebruiksklare tissues die ik heb opgebouwd en in een mapje heb zitten.
Deze kan ik over een jaar eruit halen, opnieuw nat maken, en gebruiken.
Wanneer de bewerkte tissue al enige stevigheid heeft, laat het zich wat makkelijker bewerken naar eigen wensen, i.p.v. een onbewerkte flexibele tissue.
Je hoeft dus zeker niet eerst te laten drogen. Direct een tissue gebruiken op een model kan natuurlijk altijd :!:

greetz

Beste allen,

Een update van de Styer.
Alle kleuren zijn gedaan met Vallejo (panzergrijs met olijf-camo) en momenteel druk doende met de inhoud van de bak ...

modfranksteyr01.jpg

modfranksteyr02.jpg

modfranksteyr03.jpg

groet

Je bent er drie hele mooie modellen van aan het maken,
je hebt ook een oog voor detail qua aankleding, dat lukt mij aanzienlijk slechter.

Ben benieuwd naar de vorderingen,

Rico

Ha die Frank,

😱 ... Zo... wist niet dat je dit in je had! Komt ook omdat ik vaak enkel "naked kits" van je zie. Dit mag je dus vaker doen!

Heb ik nog formicae te penetrare...? Nee, wetende dat dit een model in aanbouw is blijf 'm voorlopig zonder aanmerkingen volgen.

groeten, Richard (die in herhaling valt...).

edit: bewust de camo hier wat donkerder toegepast dan op de Sdkfz.11? Zo ja, wat is dan de gedachte hierachter?

Terug
Bovenaan