staghounds

Tom de Kruijff

Lid van de TWENOT
Interesses
veel te veel
maar nu,LCA ,Daimler ,Leyland retriever .
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:16
  3. 1:35
Zoals de titel zegt ik ben aan de stag's begonnen.

De Italeri word eenMKIII en de bronco standaard met de "turretbasket" van de italeri.
staghound_001.jpg

Zogauw ik wat verder ben volgen meer foto's.

cheers, Tom

ps .de rest v/d crusader gaat samen met de bofor door voor een AA mk1

He Tom,

Leuk te lezen dat je weer lekker bezig bent! Alweer een mooi project, of moet ik schrijven projecten? Wat jouw kennende zal er wel weer het nodig gescratchbuilt (wat een woord... 🙄 ) worden.
Ik ben benieuwd .

groeten Maarten

Hi Tom,

Dat wordt wel weer genieten denk ik. Heb je die ont-zet-tend mooie interieur foto's gezien op www.warwheels.net van het interieur van een Stag Mk I. 8) ... ff zonder gein, er staat daar een pakketje foto's ook van ondergetekende. Misschien dat ze van pas komen.

Kallum en groeten, MartinD

updateje stag 19-12-07

Weer slechts een foto.
staghound.jpg

De kisten en de plug ipv de browning zijn gemaakt.Dat is 't

cheers, Tom

Bij mijn zoektocht naar info ben ik de volgende site tegen gekomen
http://the-lem.com/LEM_Gallery2/v/references/armour/staghoundiii/

Misschien heeft iemand anders er ook wat aan.

Martin bedankt voor plug naar de foto's en je aanbod om in Nijverdaal tegaan kijken ,maar dat hoeft denk ik niet meer, ik heb via ML een aantal foto's en tekeningen gekregen waar meer detail opstaat als ik van plan was in te bouwen.
Cheers,Tom

ps. misschien iets voor de HL pagina??

update 23-12-07

Zo ik ben vrolijk aan het frobellen geweest.Hier wat resultaten.
staghound_001_0.jpg

staghound_003.jpg

staghound_005.jpg

staghound_0.jpg

staghound_002.jpg

De foto kwaliteit is wat minder ik moet nodig een echt statief hebben.
De laatste foto is een combinatie van de bronco turretring met de italeri basket.IK heb wel de baket uitgeboord.
Op en of aanmerkingen welkom.

cheers, Tom

sjiek de friemel Tom! Lekker verder gaan deze dagen.

groeten Maarten

die voor het eerst in z'n leven met Fruilmodel tracks aan de gang is. (Ook een ervaring.)

update 31/12/07

Ik ben weer een stapje verder.Heb wel de 6ponder vervangen voor de 75mm v/d M3. En ben nu ook de "standaard" toren aan het inrichten.Hier volgen een paar foto'tjes.
staghound_007.jpg

staghound_008.jpg

staghound_009.jpg

staghound_010.jpg

staghound_011.jpg

Een heel goede jaarwisseling voor iedereen.

cheers, Tom

Dank voor de veren 🙂 ,
Naar aanleiding van mijn gefrobel heb ik een vraag over het binnen werk
De standaard stag is wit van binnen omdat de yanks alles wit maakte. De engelse waren zoals gewoonlijk wat minder simpel,begonnen met zilver werd daarna wit(wegens tekort aan zilver verf ?)en later weer zilver.Nu zit ik met de mk3 .Het is een verbouwing die vrij laat in de oorlog is gedaan dus ik verwacht zilver,maar is de rest van het voertuig dan ook zilver of laten ze het wit. Of hebben ze de toren gewoon wit gemaakt. Wie het weet mag het zeggen

cheers, Tom

updateje 03/01/08

De buitenkant schiet aardig op.
staghound_012.jpg

De binnenkant komt ook wel goed.

cheers, Tom

staghounds. 17-03-08

Het is een tijdje stil geweest op het staghound front maarlangzaam aan begint het interieur vorm te nemen.
staghound_053.jpg

staghound_051.jpg

staghound_050.jpg

De Bronco turret met de basket van italeri en wat scratch werk is van binnen klaar.Meer detail zie je niet door de luiken.
staghound_056.jpg

staghound_058.jpg

staghound_057.jpg

Het wordt dus tijd op de spuit er over te halen.Misschien deze week nog.

cheers, Tom

Ziet er goed uit. Is de koepel op de Stag Mk.III nou een Crusader Mk II (2-pdr) of Mk III (6-pdr) koepel? In het geval van de laatste is jouw werk een leuk voorbeeld voor mijn toekomstige Crusader Mk.III project...?

Martin

Hoi Martin N ,en Martin V,

Bedankt ik ga mijn best doen.
Het is een MK3 crusader koepel met een 75mm kanon v/d M3 Lee/Grant.
De indeling is anders als de 6 ponder koepel.Hoe precies weet ik niet,omdat er geen goede foto's of tekeningen v/d staghound mk3 koepel zijn.Bovington kon alleen een schets v/d buitenkant leveren.Maar de meeste dingen die ik er in heb gemaakt komen v/d crusader mk3 gegevens die ik je heb opgestuurd.Alleen de kist onder in de koepel is een gok die is aangepast voor de langere 75mm munitie.Maar zoals ik al zei straks zie je er verd... weinig van door de luiken.Dus je kan je lol op.

cheers, Tom

Hoi Tom,
Een vraagje over de gereedschapskist. Ik heb maar 1 foto van een Mark III (ook van het Imperial War Museum) en dit voertuig heeft een gereedschapskist die naar boven taps toeloopt i.p.v. recht zoals bij jouw model. Zijn er dus meerdere gereedschapskisten geweest?

Groetjes,

Arjan

Hoi Arjan,

Het korte antwoord is ja.
Maar helemaal zeker ben ik niet ,want het kan zijn dat de rechte kist een na oorlogse aanpassing is van de Denen.De weinige foto's die er zijn laten het niet duidelijk zien.Het kan zelfs zo zijn dat 1 kant recht is en de andere taps.Dus heb ik het mij makkelijk gemaakt .Als ik thuis ben zal ik nog eens goed kijken naar de foto's ik heb er een waar van ik zeker ben dat het een WW2 foto is met aan de rechter zijde een rechte kist.Andere kant is niet te zien helaas.Maar ik heb ook nog wat foto's van mk3 in canada met 2 rechte kisten ik zal zien of ik ze kan vinden.

cheers, Tom

Ben benieuwd Tom, ik houd wel van een puzzeltje. De foto waarover ik het heb laat de linkerzijde zien (met dus een taps toelopende gereedschapskist). Met name de kist is duidelijk te zien omdat het licht erop valt. Foto staat in een stokoud boekje getiteld British and Commonwealth Armoured Formations (1919-46) Profile books.

Arjan

http://the-lem.com/LEM_Gallery2/v/references/armour/staghoundiii/
Deze web site geeft ook rechte kisten aan.
Dit zijn de foto's v/d canadees met de rechte kisten.
t17e3.jpg

t17e3-2.jpg

Maar ik heb ook een paar foto's gezien met de taps toelopende kist.Laatste pagina in het profile boek2 is het niet?Dus ik denk dat bijde mogelijk is.Misschien unit afhankelijk.

cheers, Tom

Merci Tom,
Wellicht waren alleen prototypes uitgerust met de afgeschuinde kisten. Voor de modelbouwer is er dus keuze uit beide typen (als je de rechte versie verknalt, kun je er altijd nog een schuine van maken). Klopt trouwens Tom, laatste bladzijde ! Geslaagd voor je literatuurtest 😀 . Succes met je projekt.

Groetjes,

Arjan

Ik zag net op www.warwheels.net site dat ze nu ook de MKIII hebben met foto's en tekeningen.

cheers, Tom

Hoi Tom,
Zag nog de volgende site waar je wellicht iets aan hebt. Modelletje heeft schuine kist links en rechte rechts.
http://www.webkits.com.br/news/templates/news.asp?articleid=325&zoneid=30
Enige kennis van het Spaans kan handig zijn.

Groetjes,

Arjan

Bedankt Arjan,

Ik kende de site al wel ,het schilder werk is mooi gedaan.Maar omdat bij dit model de koepelluiken niet kloppen ben ik van de rest ook niet zeker.
Is dit een cromwell of acurate armour resin kit of zijn er nog andere geweest?

cheers, Tom

Ik kende de site al wel ,het schilder werk is mooi gedaan.Maar omdat bij dit model de koepelluiken niet kloppen ben ik van de rest ook niet zeker.
Is dit een cromwell of acurate armour resin kit of zijn er nog andere geweest?

Dit is een model van ADV/Azimut. Persoonlijke vind ik beide staghound kits van dit merk ik behoorlijk beneden de maat, maar ook objectief klopt het dat het niet klopt bij dit model.

Grz,

Sam.

Terug
Bovenaan