SS.Sturmgeschutz Abteilung 11 "Nordland" update 19-09

Elco Elings

Lid van de TWENOT
Hallo allen,

Afgelopen weekend heb ik weer eens de airbrush en kwasten kunnen pakken en 2 dagen fulltime aan de slag kunnen gaan met dit als voorlopig resultaat.

Het is de Stuh zim versie van Dragon met ArmorScale loop en saukopf.

Ik heb voor het eerst de AK CM set gebruikt maar heb toch de kleuren een stuk teruggehaald omdat ik de verschillen echt te groot vond. Een topping van haarlak en witte Vallejo zorgt voor de versleten whitewash. Eerste weathering is met ak producten gedaan.

Nu tijd voor olie om de whitewash hier en daar weer aan te sterken en de laatste vuiligheid aan te brengen.

dsc003461.jpg

dsc003481.jpg

dsc003531g.jpg

dsc003541g.jpg

Het is de bedoeling er een dio van SS.Sturmgeschutz Abteilung 11 "Nordland" van maken die zich terugtrekt vanuit Narwa.

Nordland-10.jpg

Dit weekend nog eens kijken of ik er nog wat aan kan doen voordat hier thuis heel andere dingen gaan gebeuren 🤣

Grtz,

Elco

Re: SS.Sturmgeschutz Abteilung 11 "Nordland"

Ziet er fraai uit, Elco. Zie ik het goed dat er geen interieur inzit? En weet je al welke figuren je gaat gebruiken?

Netjes gespoten en verweerd Elco, het is absoluut geen saai voertuig geworden. Ga je de foto namaken of alleen de tank?

Grt

Interessant!
Wist niet dat de Nordland deze voertuigen gebruikte! Kun je iets specifieker zijn vwb de eenheid?

Goed werk Elco!
Zeer mooie whitewash welke mooi verweerd is.
Ga vooral zo door! 😀

Groetjes!

Elco,

Ik kan niet meer zeggen dat het erg mooi gedaan is.
Tussen haakjes, die tracks zijn mooi geplakt 😉, heb ook nog zo'n setje liggen 🤣 .

Ben zeker benieuwd naar de verdere stappen.

Succes met de 'andere dingen', mocht het gaan gebeuren 😛 .
Groet Herold.

Mooi werk weer Elco !!

Vrolijke groet 😀
Petur

Hoi Elco,

goede keuze om voor een Narwa onderwerp te kiezen 😉 .Ik wist dat je met deze stug zou gaan beginnen maar wist niet dat je al zo ver was.Ziet er goed uit.Ik neem aan dat de loopwielen nog wat schmutziger worden gemaakt?!

Maar dat kan natuurlijk ook na de bevalling 😀 .

groeten/Roger

Dank u allen!

Frank, het basic interieur it de kit zit er in, niet veel bijzonders maar naar mijn mening genoeg om het een ander te zien langs de figuren, alles is gespoten en geweatherd.

Johanna, foto dient ter inspiratie van het type voertuig met zim waarmee ik gelijk Ron zijn vraag heb beantwoord. Veel andere foto's heb ik niet kunnen vinden en zijn er volgens mij ook niet.

Boris, thnx ben ook erg tevreden over de whitewash 🙂

Martin, foto's met de volgende update, iedere keer die opstelling maken op mn overvolle tafeltje.. 🙂

Herold, mooi he die tracks, credits gaan natuurlijk mijn liefdevolle trackbouwende vriendin!

Peterrr, bedankt ik laat m tzt door je scherpe gebrilde ogen inspecteren

Roger, het kan opeens snel gaan 🤣 Bedankt voor je advies en uiteraard neem ik de tijd voor de details, komt goei!

Druk geweest met een paashuisje.. nog niet helemaal klaar..

Opzetje

dsc00382uym.jpg

Wat details

dsc00384vm.jpg

dsc00380hu.jpg

dsc00389rf.jpg

Nog werk zat maar leuk om te delen 🙂

Grtzz

Smullenmetkrullen 😱 ceep 'm cumming Doc 😛
Als ik dit zie vraag ik me weer eens af wat ik nu hier achter m'n toetsbord zit te doen........

Mazzel 😉

Tussen alle bedrijven door is er nog wel wat gebeurd 😉

Huisje in de verf gezet dmv haarlak methode, weathering is met AK producten gedaan

dsc00538nb.jpg

dsc00537bv.jpg

dsc00540p.jpg

dsc00534f.jpg

Verder ben ik aan de slag gegaan met olieverf om de Stug meer variatie in de lak en whitewash te geven, op de foto altijd lastig te zien..
Ik heb een tarp gemaakt, deze is geschilderd met olieverf en wet effects van AK in de plooien om water te simuleren.

dsc00529kp.jpg

Voor de rest is de modder achter de wielen afgemaakt met de nodige AK producten. De Stug komt in de blubber te staan dus ook de wielen en tracks zullen niet ontzien worden. Ook moet het rubber van de return rollers en reserve wiel nog gedaan worden..

dsc00531w.jpg

dsc00522ja.jpg

dsc00526jv.jpg

En een set upje van hoe het dio moet worden

dsc00520n.jpg

Grtzz,

Elco

Prachtig werk Elco !
Ik durf het bijna niet te typen maar jouw detail foto's laten de opdruk CONTINENTAU zien op het rubber van loop- en terugloopwielen en die U had dus een L moeten worden ...... 😳

Ik ben maar wat blij dat dit soort details bij 1:72 niet gebruikelijk is 🤣

Prachtig, hoogste niveau van afwerking!!!

Luc Klinkers

Peter, bedankt voor je reply. De benaming zal ongetwijfeld met copyright hebben te maken, je hebt gelijk maar deze details stoor ik me (gelukkig) niet aan. Maar ik denk dat de volgende bouw ik de wielen even aan Peter v D geef dan heeft ie weer wat te klussen 😉

Luc, dank u dank u, een heel compliment dit van jou te horen, top.

Opmerkingen of verbeter punten blijven welkom!

Grtz

Het is een kwestie van iets van de U afhalen met een mesje en dan heb je de L! Dat is ook de opzet van Dragon omdat continental niet helemaal happy was met deze move 🙄

Het is niet helemaal goed te zien op de foto maar het lijkt alsof de Stug kommandant een iets te lange nek heeft!

Mooie opzet van het geheel en Nordland blijft intrigeren!!

Gr.JW

Si, goeie voor de volgende x. Het was helaas te laat om het te veranderen. Als we niks verder vertellen dan ziet straks niemand t 🤣

Figuren zijn nog niet vast gezet, sjaaltje is van voor de vorm van posterhouder prut, komt goei!

Grtzz

Jaha af en toe komen we nog wel aan bouwen toe...

Ondergrondtje is gemaakt, stug erin en nog heeeeel veel te doen...maar we hebben de tijd 🤣

DSC00880.JPG

DSC00871.JPG

DSC00873.JPG

DSC00875.JPG

DSC00884.JPG

DSC00877.JPG

Meer foto's op de blog!

Re: SS.Sturmgeschutz Abteilung 11 "Nordland" nieuwe foto's 0

Zeer geslaagd grondwerk! Ook het huisje vindt ik erg mooi. Ik zou alleen proberen het vat nog wat meer "houtuitstraling" te geven.

Hoe heb het moddereffect gekregen?

Netjes Elco.

Ik vind het er zeer goed uitzien, zeker de modder en die sporen op de weg.
Die Stug past zo mooi in het geheel.

Succes met die laatste loodjes, Peter

Thnx mannen. Dr is nog zat te doen, ook het regen tonnetje krijgt nog de nodige aandacht qua hout en de metalen ringen!
Ondergrond is bewerkt met AK producten en Vallejo still water.

Cheers!

Het mocht even duren voor ik aan de figuren kon beginnen maar vandaag toch de laatste kunnen afmaken. De laatste touch ups moeten nog gebeuren maar hier alvast wat foto's.

4.jpg

1.jpg

10.jpg

Bedankt voor het kijken!

Grtzz

Terug
Bovenaan