SOMUA S35 af...

Hoi

dit is Hellers 1/35 SOMUA S35 met Eduard PE

over de kit...die past verschrikkelijk, achteraan heb ik een nieuwe plaat moeten maken omdat daar een naad was van 3mm, voor de rest was de Eduard PE een leuke aanvulling, de tracks uit de bouwdoos waren zozo en met wat modder best te doen...enkel nog een naadje op de koepel bijwerken...

nu de verf, franse uitvoering, figuur en ondergrond...

cheers
Dom

somua1wi9.jpg

somua2lu1.jpg

somua3ry9.jpg

somua4ot0.jpg

somua5qm4.jpg

Hey Dom,
over de kit...die past verschrikkelijk

Krijg je met zulk soort kits helaas..... maar, het is wel weer een leuk onderwerp! Wat is het folie achterop? En wat die (sjor)banden, want die zien er ook goed uit! Of komt dat uit een PE set?

Verder, ik weet niet of je het zelf al gezien had / er nog wat aan gaat doen, maar ik zie nog een paar naadjes op de turret (zie bijv: laatste foto)en de MG is leuk uitgeboord, maar er is een stukje van de zijkant af. Misschien kan je dat nog fixen, want de rest ziet er prachtig uit!

Leuk ding!

Greetz,

Jurrie

Matige kit. Ja, dat wel, maar het blijft een leuk voertuig. Heb hem hier ook nog liggen. Nieuw koepeltje, stowage boxen, fruils en pe moeten er nog bij. Misschien komt tamiya dan met een nieuwe 😉

Maar we hebben het hier over jou Somua. Strak in elkaar gezet en mooi PE werk.
Je kan nog overwegen om de gegoten delen te voorzien van wat giet-structuur en wat "casting nummers". Met name de koepel kan nog wat extra detailering gebruiken, dan valt wat minder op hoe basic en slecht die is.
Ik hoop op een mooie three-tone camo met zwarte lijnen.

Succes

PS Zet hem nooit naast de Tamiya Char. Dan zie je hoe slecht de koepel echt is 🙄

Gaaf ding dit!
Bijna sci-fi tank. Deken achterop is erg fijn detail.
Zoals Niels ook al opmerkte lijkt het ook mij tof om hier en daar wat gietstructuur aan te brengen, dit soort zaken lenen zich daar juist goed voor toch?

Wordt dit allemaal "gegoten" in een hard edge camo? Zo ja, succes!

Massel,
Marcel.

Ziet er goed uit Dominique, en dit sind ik nou echt een tankje voor jou. 😀
Ik weet het niet zeker hoor, maar die schuursporen zijn die niet te diep? M.a.w. zie je ze niet terug na het airbrushen?

Groetjes

Thanks guys !

wel die naad op de koepel is weggewerkt
structuur aanbrengen ...hmmmm daar vrees ik eerlijk gezegd voor...
ik heb niet het geschikte materiaal en met putty waag ik het niet
dus ik denk dat ik het zomaar doe..

@Boris, het model moet nog in bad, dan zie je echt niks meer terug van het schuurwerk, het model hangt nu nog vol met stof etc...

het loopje is bijgeknipt en de folie achterop is dikke alu-folie, ik heb er meters van liggen , tot in 2189 🙂

alle metalen delen komen uit de PE set...

en JA hij komt in een 3-tone camo (natuurlijk)

cheers
Dom

En jij durft een JS-2 lelijk te noemen?!? 😈 🙂
Mooi gebouwd hoor, dit lelijke ding, ik kijk uit naar z'n verfjasje!
Jan 🙂

zeer lelijke tank, slecht model, maar wel netjes gemaakt Dom.

Structuur gewoon met Tamiya putty uit de tube aanbrengen. Stippelen met een oude, harde penseel. Doen! Gewoon ff oefenen op een stukje evergreen of zo.

Robert

Dominique Vanderschaeghe zei:
structuur aanbrengen ...hmmmm daar vrees ik eerlijk gezegd voor...
ik heb niet het geschikte materiaal en met putty waag ik het niet
dus ik denk dat ik het zomaar doe..
Dat vind ik wel erg schrikachtig zeg ... gewoon ff oefenen op een stukkie plastic, primer erover en dan kijken of je het beheerst. Daarna een structuurtje op de Somua mikken 😈

Kom op, dat kun je best!!!

Hey Dom,dat is idd weer een strak gebouwd model.PE setje geeft mooi net een beetje meer.ben ook benieuwd naar de camo.waar ga je de zwarte strepen mee doen en hoe??..............stift:😕?

groeten jeroen,.

en toch, ik zou nog wat structuren, zelfs ik kan dat met een beetje putty, een oude plastic kwast, en wat revell lijm uit een flesje, kind kan de was doen, echt!

Timo

Ik sluit me bij mezelf en de rest aan over die structuur 😈 Handiger om het van te voren aan te brengen maar moeilijk is het echt niet.

Nog iets, als ik naar de volgende foto kijk klopt de meest rechtse boutverbinding niet. Zal wel aan de kit liggen maar even afsnijden en verplaatsen lijkt me niet wat mooier.
somua4ot0.jpg

bedankt om me op die bout te wijzen, ik pas het nog even aan, ondertussen zit hij al in een verfjasje, nu een dag laten drogen en dan manueel de camo aanbrengen

wat die structuur betreft, het probleem is dat ik het had moeten aanbrengen vooraleer ik de details aanbracht zoals riemen en die bakken aan de zijkant, nu lijkt het me onbegonnen werk om daar nog tussen te beginnen prutsen...dan kan ik meer kapot maken dan goed is

update binnen een paar dagen

wat gaan we ondertussen bouwen ??????? oh ja nog een fransje...

cheers
Dom

Ziet er goed uit, Dominique! De weathering ziet er prima uit, en de modder is erg mooi. Alleen de nummers vind ik wat minder, er lijkt een opstaand randje rondom te zitten. Maar of daar in dit stadium nog wat aan te doen valt weet ik niet.
Ik zou niet al te veel roet achterop doen: de Somua liep op benzine, niet op diesel.

Enneh... leuk om eens iets Frans te zien! 😀

Terug
Bovenaan