sneeuw dingetje, nog geen titel...update 21-12

Nah ik ben me maar weer eens gaan richten op iets kouds.
Wel weer natuurlijk een gek karretje met twee CMK figuurtjes ( één figuurtje heb ik aangepast met een Hornet koppetje ).
Karretje is nog niet klaar missen nog wel een aantal zaken en moet nog het échte koude idee gaan uit stralen. Dat mis ik nog een beetje..maar dat komt goed..
Ook moet er nog nog wel het één ander gedaan worden aan de ondergrond en natuurlijk nog verder netjes worden afgewerkt.
wel kan ik het niet laten even een preview neer te zetten.

fijne dagen toegewenst nog.

Eric

DSCF0779.jpg

DSCF0774.jpg

DSCF0772.jpg

DSCF0761.jpg

DSCF0762.jpg

DSCF0768.jpg

__________________________________________________________________________________________________________________________

Re: sneeuw dingetje, nog geen titel...

Hoi Eric,

Inderdaad een gek karretje ! Wat is het ?
Ik zou zelf nog een algehele iets-donkere wash over het voertuig heenleggen, waarmee je de diepte creeert, met daarna de highlightsessie eroverheen. Het diorama vind ik een mooie compilatie met allerlei aspecten !
De ketting aan de voorzijde zou ik vervangen door een sleepkabeltje, formaat Pzr-1.

groet Frank

Re: sneeuw dingetje, nog geen titel...

he die Frank,

Het karretje is een BA-20.
De Duitse troepen hebben een heleboel van deze karretjes buit gemaakt tijdens de eerste maanden veldtocht in Rusland.
Daarom is het ook een "Beute"
Als je ff googled en daar ba-20 intoetst krijg je een leuk scala aan foto's...

En Ja er moet nog wel het één en ander aan het karretje gebeuren maar ik wil het subtiel houden en de wasjes niet te sterk aanbrengen.
En bovenop de motorkap moet nog een luchtherkennings vlag komen te liggen dus daar hoef ik dan de belijning niet te sterk te maken.
Ook omdat er nog ' sneeuw ' op het karretje komt te liggen.
Verder moet ik de bomen nog afmaken en de aankleding nog verder perfectioneren..
keep you posted

Eric

Re: sneeuw dingetje, nog geen titel...update 11-12

mannen vandaag weer ff wat gedaan aan mijn sneeuw diorama.

Ik heb de dennenbomen gemaakt en deze voorzien van het nodige

Voor hen die weten wat je nodig hebt om deze bomen te kunnen maken heb ik wat foto's gemaakt.

DSCN0036.jpg

Dit zijn twee gewone houten ronde stokjes die ik altijd per meter koop bij de bouwmarkt.
Ik heb ze op 20 cm afgezaagd en daarna een punt aan geslepen.
De stam daarna ingesmeerd met witte houtlijm en bestrooid met fijn zaagsel.
De stammetjes zijn op kleur gebracht met olie verf ( burnt Umber )
Na dat de stammetjes droog waren zijn er op diverse punten 0.5.mm gaatjes in het stammetje geboord met de dremel.

DSCN0038.jpg

voor de vegetatie maak ik gebruik van Aperagus. Dit koop ik altijd in de vorm van of in dit geval van een plant of ik koop losse takjes bij een goede bloemist.

DSCN0039.jpg

de lijm en de gereedschapen die ik gebruik voor dit werkje zijn de volgende

Om uitval te voorkomen heb ik nadat de takken geplakt waren de heleboel gefixeerd met matvarnish uit een spuitbus.
Om de takken allemaal " dezelfde" kleur te laten krijgen heb ik daarna bijde bomen nog behandeld met de airbrush en er nog een laagje dark green van Tamiya over heen gespoten.

De bomen zijn nu klaar..

even een foto update hoe de bomen er uitzien zonder wit behandeling enmet wit behandeling.

DSCN0041.jpg

DSCN0042.jpg

DSCN0045.jpg

DSCN0043.jpg

Tot zover.

Lekker verder rommelen met dit plaatje...

mvg

Eric

Danny Jeurissen zei:
Wat ik even wou vragen moet je eerst de Aperagus behandelen vermits dit toch een natuur product is of is dit niet echt nodig...

Danny,

Der asperagus behandel ik nadien met of spuitlijm of matte vernis ( uit een spuitbus ) of in dit geval heb ik de asperagus ge(be)spoten met De airbrush en daar de kleur dark green voor gebruikt.
Daarna heb ik voorzichtig de bomen bespotenm et spuitlijm en toen de takken voorzien van de sneeuwlaag.
Het is wel nooszaak de asperagus te behandelen omdat het na verloopvan tijd toich gaat uitvallen. En ook is het noodzaak de kleur aantepassen omdat het bladgroen dat in de asperagus zit na een week of drie eruit trekt en dan blijft er een raar geel boompje over...

hopende je zo van dienst te zijn geweest

mvg

Eric

maurice straatman zei:
hoi,
mag ik weten wat voor een spul je gebruikt voor de sneeuw.

gr
maurice

Maurice,

Voor sneeuw heb ik gebruik gemaakt van baking soda ( zuiverings zout )

Mooi spul niet duur en makkelijk te verwerken..

mvg

Eric

Het gaat traag mar het werk vorderd wel.
Het neemt veel tijd inbeslag zeker al die kleine dingetjes.
Ik heb wel even wat scratch werk gedaan , een paar ski's met stokken en de vlag op de motor kap.
Verder heb ik het koude gevoel wat meer intensiteit gegeven.
Omdat ik vondt dat er niet echt een directie aan het dio hing heb ik er een derde figuur bijgeplaatst. Dit knielende figuur is de collega van het figuur met de landmijn.
Het knielende figuur heeft een gat gegraven waar de landmijn in moet.
Ook is de brug voorzien van een boobytrap met struikeldraad. Is slecht te zien maar dat is ook de bedoeling.
Rest nu eigenlijk nog het aanbrengen van de wapenriemen en nog nog wat klein schilderwerk aan de figuren ( afdetailleren ).

Ik zal jullie even een foto update geven.

____________________________________________________________________________________________________

DSC00082.jpg

DSC00081.jpg

DSC00079.jpg

DSC00078.jpg

DSC00074-2.jpg

DSC00075-2.jpg

DSC00071-2.jpg

DSC00072-2.jpg

DSC00073-2.jpg

DSC00090.jpg

___________________________________________________________________________________________________

Zo dat was het...
Gelukkig lekker vrij volgende week dan heb ik even rustig overdag de tijd om het helemaal klaar te maken.

tot de volgende ronde

mvg

Eric

Terug
Bovenaan