Smart StuG beginnetje

Hoi hoi

Tijdje niet echt gebouwd maar een StuG is genoeg inspiratie om weer eens wat te doen. Schitterende kit dit, moet ook maar de StuH mét zimm kopen. Vooralsnog met behulp van een MIG stempel setje (heel erg bedankt Jan!) de zimm gedaan. Het blijft leuk om te doen maar je zal wel gek wezen om niet de Dragon kit met zimm te kopen voortaan.

Hier twee foto's van de voortgang.

stugSmartzimm01.jpg

stugSmartzimm02.jpg

groeten

Jochem

Hoi Jochem
Ik zou persoonlijk proberen om de zim niet te teveel te 'platten', zoals je hebt gedaan boven de driverhatch. Aan de linker-zijkant ziet 't er prima uit, waarbij de richels duidelijk nog wat convexer zijn. Good luck ! 🙂

groet Frank

nog een beetje verder, heb de gelaste kanonmantel verwisseld voor een gegoten exemplaar. Ook de commandantenkoepel heeft een stukje extra beveiliging gekregen uit de onderdeelendoos.

stugSmartzimm03.jpg

Frank, ja sommige stukken zijn wat plat, misschien doe ik dat stuk nog over...alhoewel de foto die ik als referentie hanteer laat een StuG zien die is volbehangen met extra rups. Meeste van de zimm wordt weer bedekt met rupsen of extra pantserplaten.

Marc, De spatborden zijn wel ok, eigenlijk. Je moet het taartpuntje er niet opplakken. De latere Alkett bevestiging is verder vrij simpel na te maken, ga ik voor deze in ieder geval wel doen.

Terug
Bovenaan