Slippery when wet

Hoi iedereen,

De Russische scherpschutter is klaar. Ik ga jullie niet nog eens vervelen met welke delen van welk merk komen, etc... Dat staat al een paar keer in vorige mails. Voor de titel twijfelde ik tussen "Of the tracks" (een lied van mijn favouriete groep: Insane Clown Posse) of Slippery when wet (titel van een lied van mijn vrouw haar favouriete groep: Bon Jovi). Omdat de tweede eigenlijk beter bij het verhaal past en dit ook wat duidelijker maakt heb ik hiervoor gekozen. Het feit dat Rita met haar deegrol achter me stond heeft helemaal geen invloed op mijn beslissing gehad.

Alle op- en aanmerkingen zijn zoals steeds weer welkom.

Vele groetjes,

Gino

slippery3.jpg

slippery2.jpg

detail1.jpg

Erg mooi Gino! Ik moet zeggen dat naast je figuren ook je ondergrondjes steeds beter worden. Meer details, uitgebreider, en interessanter.

Insane clown posse? Dat is inderdaad goed ja, lang leve cola zal ik maar zeggen!! 🙂

(veel mensen zullen niet snappen wat ik hiermee bedoel, maar deze groep spuit tijdens optredens vaak gegintische hoeveelheden cola over het publiek. Tja, dan lijkt me een bezoekje aan de nieuwe Grolsch fabriek iets frisser. 😕

groeten Boris

pretty amazing!!!
Ja vrouwen met een deegrol, niet vertrouwen, Gino vriend. 😀

De figuur is gewoonweg prachtig!! Dat gezicht, het pakje, ... niks aan op te merken.
Kan je wel eens vertellen hoe je dat geweer geschilderd hebt? Die kolf is zo levensecht. Dat wil ik ook wel eens uittesten.

groeten

Hendrik

Hi Gino,
geweldig mooi gedaan! Hier kan ik uren naar kijken....
met name het detail op de ondergrond is af!
En een stukje humor erbij geeft net dat beetje extra....
(Ik moet nog lang oefenen... 😕 )
c ya
Ron

Gino: schilderwerk FANTASTISCH

maar toch wringt het aan alle kanten

ik weet niet wat het is maar deze doet het voor mij niet

er is iets onnatuurlijks aan z'n pose, die blaadjes, dat grondwerk

het ziet er , tja ik weet het niet...

maar ik doe je schilderwerk niet na, nogmaals , fenomenaal !

cheers
Dominique

@ gino: ziet er goed uit! vooral het schilderwerk, maar dat weet je, ik ben een fan 😛 mischien was het NOG mooier geweest als je het ondergrondje wat langer en breder had gemaakt (ik praat over laten we zeggen 5 cm per kant, maar das persoonlijk), ik vind het ondergrondje mooi gemaakt, maar net iets te "krap"

@ dominique: "het wringt aan alle kanten" maar je weet t niet? ik snap dat niet helemaal, bedoel je dat net als "de een valt op blond, de ander op een brunette"? 😕

gr,
frans.

Dominique Vanderschaeghe zei:
Gino: schilderwerk FANTASTISCH

maar toch wringt het aan alle kanten

maar ik doe je schilderwerk niet na, nogmaals , fenomenaal !

Hey Gino,

hier sluit ik me bij aan...

Voor mij is de pose net iets te on-natuurlijk en in MIJN ogen komt het niet over...
Net of het allemaal iets te geforceerd is, maar dat is MIJN mening...

De struik waar de goeie man aan hangt staat volop in de herfstkleuren,
en de goeie man van 70 a 80 kilo hangt aan een blaadje...

En hoewel een ander weg is van het geweer, ik vind het houtwerk er wat
te "gevlamd" uit zien, met andere woorden, echt twee-kleurig...

Nu weet ik dat het er in het echt heel anders uit ziet en dat de foto's zeker geen
recht doen aan wat je gemaakt hebt, maar dit zijn de dingen die mij opvielen...

Ook ik doe het je in de verste verte niet na, en kijk er vol bewondering naar,
maar toch...

Rico

@ gino:

-je had Sergei Popov toch op de weegschaal gezet? ik dacht nl dat hij 63,4 kilo woog?
laugh.gif

-ik vind dat de bladeren van de struik meer een kant op moeten waaien, want het waait hard!
laugh.gif

-last but certanly not least, het riempje mag best meer zakken ivm de zwaartekracht!
laugh.gif

neem dit niet serieus gino, ik doe het je niet na, en vind het figuur heel goed overkomen, maar ik moest dit ff kwijt op MIJN manier (met MIJN humor)
laugh.gif

gr,
frans, die van sommige kritieken erg melig word 😕

sorry Frans maar dit is geen populariteitswedstrijd

dit is een open FORUM waar iedereen zijn kritieken kwijt kan en mag

en dat doe ik dan ook, en ook Rico blijkbaar

dus als je er niet tegenkunt gelieve even de andere kant op te kijken !!!

pas op ik vertel dit met een vriendelijke noot 😉

trouwens zo slecht zijn m'n kritieken nu ook weer niet, ik heb het werkje in het echt gezien en toen had ik net hetzelfde gevoel 😕

cheers
Dominique, die nu naar Euro vertrekt 🙂 🙂 🙂 🙂

Gelukkig wel dat iedereen zijn mening mag geven want anders werd het wel heel erg saai hier.

Maar ik weet niet of iemand van jullie weleens van een helling naar beneden zijn gedonderd/gegleden op een nette manier, dan kom je dus op je reet lekker naar beneden gezeilt zoals dit figuur.

En wat doe jijdens zo`n glij partij,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,juist naar alles grijpen wat je kan stoppen en dat je dan toevallig net de stam mist dan grijp je wel een blaadje ( spreek uit ervaring)

Wat ik wel vind is dat het ondergrondje iets groter had mogen zijn emn persoonlijk had ik zijn geweer meer in het midden van zijn hand gezet, dat oogt wat beter denk ik.

Maar al met al is dit weer een geslaagd werkje.

Ronald

Ronald Kok zei:
Maar ik weet niet of iemand van jullie weleens van een helling naar beneden zijn gedonderd/gegleden op een nette manier, dan kom je dus op je reet lekker naar beneden gezeilt zoals dit figuur.

En wat doe jijdens zo`n glij partij,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,juist naar alles grijpen wat je kan stoppen en dat je dan toevallig net de stam mist dan grijp je wel een blaadje ( spreek uit ervaring)

Dat ben ik helemaal met je eens Ronald,
ook ik ben wel eens gegleden enz.,...

Maar toch komt het met die gedachte in mijn achterhoofd
toch nog wat on-natuurlijk over...

Rico

Ik vind e.e.a. erg mooi gemaakt. Zowel ondergrond als figuur. Het maken van dynamische modellen (springen, vallen etc) is erg moeilijk. Ik kan uit het model niet halen dat hij aan het glijden is. Misschien komt het wat beter tot zijn recht als er aan de onderzijde een ophoping van bladeren zit. Dus dat zijn rechterbeen en billen de bladeren voor zich uit duwen. <zucht> Ik vind het al moeilijk (net als enkele voorgangers) om te omschrijven wat er nu anders zou moeten. Laat staan dat ik het zelf zou kunnen maken.

Vraagje: Heb je dit gebouwd in opdracht of gewoon voor jezelf?

Groeten Maarten

snap ik, maar heb ik ooit gezegd dat dat wel een populariteits wedstrijd is dan? 😕

logica.....ik gaf namelijk ook mn mening :idea: de zin van "een andere kant opkijken" vind ik ver gaan, daar pb ik liever over!

je "vriendelijke" noot komt op mij alleen via een smiley over, dat zegt veel, heel veel! mijn vorige posting was er een met humor, en blijkbaar ken je daar zelf niet tegen.....jammer, maar ik zou dus eerst ff de hand in eigen boezem steken dominique....
cheers

veel plezir daar, hopelijk jureer je daar niet 😉 🙂 🙂 🙂 🙂

Frans Brakus zei:

snap ik, maar heb ik ooit gezegd dat dat wel een populariteits wedstrijd is dan? 😕

logica.....ik gaf namelijk ook mn mening :idea: de zin van "een andere kant opkijken" vind ik ver gaan, daar pb ik liever over!

je "vriendelijke" noot komt op mij alleen via een smiley over, dat zegt veel, heel veel! mijn vorige posting was er een met humor, en blijkbaar ken je daar zelf niet tegen.....jammer, maar ik zou dus eerst ff de hand in eigen boezem steken dominique....
cheers

veel plezir daar, hopelijk jureer je daar niet 😉 🙂 🙂 🙂 🙂

Frans,

Quote je nu om te qouten of heb je nog iets zinnigs te melden over het topic,...?

Rico

R. Goorts zei:
Frans,

Quote je nu om te qouten of heb je nog iets zinnigs te melden over het topic,...?

Rico

rico goh origineel, maar post jij nou alleen maar dingen die kant nog wal raken? 😕 over zinnig gesproken heh rico? kijk eens naar je eigen postings :idea:

verder reageer ik niet meer op dit soort kansloze berichtjes. heb je problemen over mn mening? pb me of houd me eens aan tijdens een meeting, maar ga niet hier lopen zieken.

Ben ik dan de enige die dit wel actief vindt, ik bedoel de spannende plaatsing zo strak langs de rand waarmee, het verradelijke nog veel duidelijker wordt, daarbij het geweer wat over de rand van de ondergrond steekt, waardoor er ook een vallend effect is ontstaan

Maar goed, ik heb al eerder gemerkt dat ik soms erg afwijkende meningen heb
🙂 🙂 🙂
BertUS

Ik heb een tijdje zitten kijken naar de foto's en ik heb ook het gevoel dat het "wringt". Ik weet alleen niet precies waarom. Dat kan aan de foto's liggen of aan het "object" zelf of natuurlijk een combinatie. Op dit moment ken ik alleen de foto's dus ik ga er even vanuit dat ze de "waarheid" spreken.

De houding ziet er vreemd "gespannen" uit en geeft mij niet het gevoel dat er per ongeluk iets gebeurd. Ik denk persoonlijk dat de arm en het gezicht beter iets meer naar boven gedraaid hadden moeten worden zodat je iets meer het gevoel krijgt van iemand die ergens in zijn val naar graait. Door het grondwerkje iets te "verhogen" zou je daar ruimte voor bieden en kan je bovendien glijsporen laten zien. Op dit moment biedt het ondergondje daar geen ruimte voor. Het zou mischien ook sterker zijn geweest het hoofd minder sterk te draaien en de het figuur meer uit zijn ooghoeken te laten kijken naar waar zijn hand naartoe graait. Dat geeft denk ik ook een meer dynamische uitstraling.
Verder denk ik dat de houding van de benen ook het gevoel van uitglijden verzwakt. Ik heb er over na zitten denken (en misschien is dat hetzelfde als nadenken over hoe je je veters strikt 😉 dan klopt het ineens niet meer) maar ik denk dat je als je zo plotseling naar beneden glijdt je een been vooruitsteekt om een eventuele botsing op te kunnen vangen. In dit figuurtje zou dat er bovendien voor zorgen dat er een "vertikale"lijn ontstaat die de vertikale beweging aangeeft/versterkt. Een ander punt (waar ik het minst zeker over ben) is de rechterarm, voor mijn gevoel zal je in een reflex die arm naar je toe of omhoog trekken om te proberen je evenwicht te herstellen.

De vraag is nu, is dit allemaal slappe theorie of klopt het (iig voor dit vignetje)? De foto's geven als je het mij vraagt niet het antwoord. Foto 1 is te veel recht van voren t.o.v. het figuur genomen om de vallende beweging te kunnen zien en eigelijk geldt hetzelfde voor foto 2. Ik zou graag foto's zien van de zijkant en van onderen. Ieder geval van een lager punt dan deze twee genomen zijn. Ben heel benieuwd wat die foto's dan opleveren.

Tot slot, en voor de verandering eens achteraan mijn post (want anders gaat het verloren in de rest van mij verhaal) wil ik je nog complimenteren met je schilderswerk. Bijzonder goed en indrukwekkend. Niets op aan te merken. Chapeau

Grtz Niels (die zich afvraagt of hoe iedereen hier nu weer op zal reageren 😕 🙂 )

wel ik reageer alvast positief en ben blij dat je voor je mening opkomt !!!

dat zouden meer mensen moeten doen !

je hebt trouwens goed verwoord waar het hem net wringt

das dan weer niet iedereen gegeven...

gisteren op Euro nog over gehad, als iedereen begint comments te geven op elkaars comments dan krijgen we een trieste bedoening, zeker als we daarbij beginnen schelden en elkaar zwartmaken...zeker het negatief gebruik van Quotes komt bij mij redelijk belachelijk over !

voor comments hierop gelieve u naar mijn PB te wenden, dit gaat tenslotte over Gino's kunstwerkje !

dat wou ik toch kwijt :!:

mvg
Dominique

Gino,

Ik heb lekker zitten smullen van alle details van je diootje en heb misschien een voorstel om het "gewringde" eruit te halen :

Ik heb in het allereerste begin gezegd dat het geheel op mij overkwam als een handgranaat-gooiend figuur en heb dat nog eigenlijk nog steeds.
haal misschien z'n rifle uit z'n hand en leg die bijvoorbeeld links naast 'm neer en geef 'm een (steel-)handgranaat in z'n rechterhand. Ik denk zelf dat je dan een "meer realistische houding" krijgt in vergelijk met "de activiteit".

Maar goed...dit ook is dit slechts mijn mening.

gegroet Frank

Ik vind dit weer ontzettend knap geschilderd en gesculpt. Echt chapeau.
Maar voor mij wringt er ook iets.
fig014.jpg

Als je dit even bekijkt, lijkt het alsof het manneke niet recht naar beneden glijdt maar zijdelings. Qua zwaartekracht denk ik dat daar het schoentje wringt. Wat ik wel uit het vignette aflees, is de vertwijfeling van onze scherpschutter. Moet ik mijn geweer loslaten of red ik het met één arm?
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat dit niet meer als een oefening in het sculpten was en dan is dit experiment meer dan geslaagd Gino.

Blijf ons verbazen.

Dirk

snel antwoord

Hoi iedereen,

Hier effe een snel antwoordjes ben dit weekend twee keer heen en weer naar Euro gereden en ben echt uitgeput). Voor mij wringt het vooral aan de nek (of het gebrek daaraan). Hierdoor lijkt zijn hoofd heel erg onnatuurlijk gedraaid. Ik was al een heel eind opgeschoten met het schilderwerk toen dit me opviel. Ik had geen zin meer o opnieuw te beginnen (andersraakt er nooit iets klaar, want ik zie aan elk figuur van mij wel iets). Het is inderdaad een oefening in het sculpteren (zoals de volgende 100 dat waarschijnlijk ook zullen zijn). Ik ben het ook een beetje beu dat zoveel figuren er gewoon ergens staan te staan zonder echt iets te doen, dat ik met iets origineels wou afkomen. Misschien al wat hoog gegrepen voor een beginner, maar als je altijd denky dat iets nog te moeilijk zal het uiteindelijk nooit het levenslicht zien. De kleine sokkel is ook opzettelijk gedaan omdat ik dit mooi vind en meer dynamisme geeft aan het gehele. By the way, het was niet de bedoeling dat dit figuur al aan de struik hangt, maar om zich heen aan het graaien is naar enige houvast. Nu kan de toeschouwer nog verder fantaseren of hij zich herpakt of dat hij enkel het blaadje te grijpen heeft en toch nog naar beneden dondert.

Vele groetjes,

Gino (die hoopt nog een paar uren te kunnen maffen (slapen))

Terug
Bovenaan