Silent witnesses Afgerond [13052011]

Schalen
  1. 1:35
Hallo,

Na een grote opruiming was er zoveel ruimte op mijn werktafel dat ik er snel een grote doos opgezet heb. De doos is van Bronco en bevat een zeer complete M1114 Up Armored Tactical Vehicle.
001-Doos%20M1114.jpg

In de doos zelf zit een zak met 7 gietramen waarvan 1 met transparente delen. Daarnaast is een zakje toegevoegd met decals en een PE set en in het doosje zitten wielen en de body van de M1114.
002-Doos%20met%20inhoud.jpg

Momenteel ben ik op zoek naar referentiemateriaal van de binnenkant en de motor, al denk ik niet dat ik de laatste echt zichtbaar laat. Op internet zijn genoeg foto's te vinden van de buitenkant, alleen is me het nog niet gelukt goede foto's van de binnenkant te vinden, mocht iemand deze hebben, dan houd ik me aanbevolen.

De bouw is gestart, handleiding doorgelezen en de gietramen uit plastic gehaald.
Wordt vervolgd!
Gr Johanna

Re: Bronco M1114 [26102010]

Typisch gevalletje inpakken in Bronco stijl ...
Het zou bijna een anticlimax worden, als je dozen van hen uitpakt, wat een ruimte eromheen zeg 😱

Groet, MartinD

Bronco denkt graag groot, had het ook met die salon wagen, moest de gietramen echt zoeken. Hier zit wat meer in al is het niet bijzonder of zo. De kit bouwt wel lekker weg, al zijn de Tamiya versies beter passend, maar goed, hier is een upgrade set bij nodig en dat maakt het wel een mooie kit.

Binnenkort nieuwe foto's van de vorderingen.
Gr Johanna

Een update.

De bouwtekening begon met de vering en ophanging en het is een kwestie van goed de bouwtekening lezen, want er zitten wat verradelijkheden in deze kit. Het is ook passen en meten en niet alles is mooi bevestigd aan de gietramen.
Gisteravond had ik het eerste deel af.
003-Ophanging.jpg

004-Ophanging.jpg

Vandaag ben ik verder gegaan met de wielen en de afronding van dit gedeelte.
De wielen bestaan uit drie stukken.
005-Banden.jpg

Het past wel, alleen blijven er kieren over die ik later wat zal vullen, anders gaat het nogal vreemd lijken. Dit is een verbeterpunt voor Bronco, zeker gezien de prijs van deze kit.

Na het in elkaar zetten van de wielen heb ik de rest van de ophanging afgemaakt en dit deel is voorlopig wat het bouwen betreft afgerond.
006-Onderkant%20af.jpg

007-Onderkant%20af.jpg

008-Onderkant%20af.jpg

Een aantal onderdelen plaats ik later zoals een deel van de voorkant omdat het anders niet uit te lijnen is met de bovenkant.

Dat was het voor nu ...
Groet!

Re: Bronco M1114 - Update 1 [27102010]

Het is techinisch gezien de beste manier om het profiel en andere details zo getrouw mogelijk weer te geven, zonder resin te gebruiken.
Tuurlijk, het is wat meer werk dan een wiel uit één stuk, maar kom op zeg, hoeveel moeite is het om een bevestigingspuntje af te vijlen en een naadje te vullen?

Jamie Hector Cruz zei:
Het is techinisch gezien de beste manier om het profiel en andere details zo getrouw mogelijk weer te geven, zonder resin te gebruiken.
Tuurlijk, het is wat meer werk dan een wiel uit één stuk, maar kom op zeg, hoeveel moeite is het om een bevestigingspuntje af te vijlen en een naadje te vullen?

🙂 🙂 🙂

Dat is absoluut niks speciaals, gewoon doen en klaar. Maar af en toe mag het toch een beetje straightforward gaan ook he, in het woud van resin, pe, scratch en meer van dat ?

Och, als dat nou alles is... gewoon lekker doorgaan en het ding op z'n vier wieltjes zetten, gezien je vorige werkstukken zal er wel weer iets moois uit komen! Al zal het niet makkelijk zijn die Chevy te evenaren... wauw!

Guy Van Ginneken zei:
Jamie Hector Cruz zei:

🙂 🙂 🙂

Dat is absoluut niks speciaals, gewoon doen en klaar. Maar af en toe mag het toch een beetje straightforward gaan ook he, in het woud van resin, pe, scratch en meer van dat ?

Tuurlijk: www.lego.com

😈 🤣

Lego kun je mee spelen en het is handig voor het maken van mallen, zo krijgt het een tweede leven, altijd prettig 🙂

De wielen zitten in elkaar en de naadjes heb ik gevuld, zie je straks toch niet zoveel van. Ik ben begonnen met de opbouw en dat is veel PE gedoe, leuk die multimediakits ..... 😈
Dat gaat wat tijd kosten, een update komt vanzelf weer lang, bedankt voor het reageren!

Een nieuwe update.
De laatste dagen veel gedaan, allemaal details en wat grote stukken zodat het bouwproces langzaam naar een einde gaat.

Foto's van de laatste stand van zaken:
009-Opbouw.jpg

010-Opbouw.jpg

011-Opbouw.jpg

Met dak, ligt er los op.
012-Met%20dak.jpg

Tot slot de deuren in stukjes, omdat de binnenkant een andere kleur krijgt dan de buitenkant. Bronco heeft het slot in PE bijgeleverd.
013-Deuren.jpg

Verder is de radio nog te zien en een deel van de munitiedoos.

Wordt vervolgd!
Grt

Re: Bronco M1114 - Update 2 [02112010]

Ondertussen verder gegaan, geheel groen gespoten en vervolgens de kleurvlakken aangebracht. Heb er lang over lopen dubben welke versie ik zou maken, heb toch gekozen voor een nato camo kleuren combi, dat is wat anders dan wat ik meestal doe en biedt nieuwe uitdagingen voor het verweren.

Het laatste wat ik gedaan heb ik het aanbrengen van een laklaag zodat ik silvering van de decals kan voorkomen.
Zelf vind ik dit niet het mooiste stadium, glimt veel te veel 🤣
014-Camolaag.jpg

015-Camolaag.jpg

016-Camolaag.jpg

017-Camolaag.jpg

Laagje lak mag uitharden, ben begonnen met de bagage en heb 1 figuurtje geschikt gevonden al decoratiem, die staat net in de primer, foto's volgen later.

Wordt vervolgd!
Grtz

Re: Bronco M1114 - Update 3 [12112010]

Hey Johanna,

Wat is je oordeel over deze kit? Hiermee bedoel ik de pasvorm, details en moeilijkheidsgraad?
Ik heb de conversie van Legend enige tijd geleden gekocht en toen zag ik dat deze uitkwam. Niet dat ik van de Legend kit afwil, maar een plastic M1114 opent wel de deuren voor mensen die liever niet mer resin en allerlei PE werken.

Bouw ziet er verder netjes uit, evenals het camouflagepatroon. Misschien dat je nog naar de achterklep kan kijken. Die heeft alleen de vier hoeken voorzien van de donkere camo. Misschien hier nog wat bruin bij doen ter afwisseling?

Groeten,

Eelco

Hoi,

De achterklep is problematisch, die wil erg slecht zitten, zat eerst PE stukken op, dat laat het helemaal niet passen en ik doe er nog een klein laagje overheen, al komt er ook wat spul op te staan zodat niet alles zichtbaar is.

Wat de kit zelf betreft, om eerlijk te zijn vind ik de kit te duur voor de kwaliteit. Er zit veel extra gietwerk aan, niet alles is netjes afgewerkt en zelf bouw ik liever een Tamiya kit om dan dat ik deze nog een keer bouw. Ik heb de camo van de tekening gevolgd en daar moet ik nog wat kleine dingen aan doen, dat is nadeel of voordeel van foto's maken, je ziet dan dingen die je niet zo ziet en dan kan ik eerst wel repareren en dan weer foto's maken, aan de andere kant, waarom zou ik dat doen. 😉

Gr Johanna

Zo, uit het archief gehaald na langdurig te hebben gestaan in de kast, heeft de hummie een totale make-over gekregen. Hij was ongeveer af, maar kon me niet bekoren.

Een tijdje terug zat ik wat boeken over irak te bekijken met veel foto's waaronder ook uitgebrande hummies en dat bracht me op een idee. Om een lang verhaal kort te maken .... "Silent witnesses" ... kijk en huiver ....
018-SW.jpg

019-SW.jpg

020-SW.jpg

021-SW.jpg

022-SW.jpg

024-SW.jpg

Het is niet af, ga met olieverf wat dingetje bijwerken en er komt ook wat pigment bij om het geheel af te maken.
Wordt vervolgd!
Grtz

Re: Silent witnesses [27042011]

Moedig, kan niet anders zeggen, er zijn die het maken van een wrak tot kunst hebben verheven, heel knap maar je beseft dat je naar iets kijkt wat moet passen in een stramien waarin wrakken gemaakt dienen te worden.
Dit niet, het is sinister, raar en een beetje eng, en daardoor precies raak, er klopt geen reet van, deuren smelten niet maar het plaatje is overweldigend, dus veel hangt af van hoe je er naar kijkt, een erkende klinknageltellert zal ervan walgen, ik niet, ik vind het prachtig!

Groeten Rick

Helemaal mee eens! Waar ik werk(te) op het plaatsje achter is het soms ook zo'n troep, dozen en rotzooi, en wie mag het opruimen? Gradverr... Alleen een Hummer heb ik er nog niet gezien, ook geen uitgebrande 🤣
Goed getroffen, dat gevoel!

Hallo,

Was een weekendje zuidwaars, ook Movelo aangedaan en wat leuke werkjes zien staan op de wedstrijdtafel. Ook de portemonnee mocht wat uurtjes uitgaan, al paste de schade van deze actie in twee tasjes.

Terug naar dit onderwerp. Er zit een verstevingplankje onder van de mfd, heeft dezelfde kleur gekregen, waardoor het beter te hanteren is. De laatste afwerking van het model zelf was al gedaan.

Nee, ik zet er niet de brand in, zou kunnen, alleen verniel je zo alle details. Verbrand kun je prima verven, het is een kwestie van diverse grijs, rood, geel, wit en zwarttinten te gebruiken. Kleurschakeringen krijg je door met een nat pallet te werken en de lichte effecten door drybrushen. De dele verbuig ik met behulp van een opgewarmde tang en dan rustig buigen tot het gewenste resultaat is bereikt. Er zijn behoorlijk veel foto's te vinden waarop goed te zien is wat en hoe bij een hummer kan beschadigen na een aanval met een granaatregen.
Dat is wat ik hier ook wil laten zien, aangevallen, bemanning vlucht voor de brand en vijand, wat waarde heeft nemen de lokali mee en zo krijg je hetgeen ik laat zien.

Het is af, nog wat kleine dingen en dan kan dit projectje de kast in!
Gr Johanna

Hallo,

Projectje is klaar, nog wat dingetjes veranderd, tweede deur verwijderd, meer in het interieur gedaan wat niet zo goed te zien is op de foto's. Ondergrondje afgewerkt met 2 tonnetje van Reality in Scale en wat kartonnen dozen, verbrandde kleding en andere bezittingen.

De foto's.
025-Eind.jpg

026-Eind.jpg

027-Eind.jpg

028-Eind.jpg

029-Eind.jpg

030-Eind.jpg

031-Eind.jpg

032-Eind.jpg

Gr Johanna

🤣 😀 🙂 🙂
Je raadt het nooit Kanne, nee dit is ook werkelijkheid en ik heb genoeg hummies om een wat vrolijk uitziende versie van te maken, nu ben ik bezig met eentje die ik ook aan het verbouwen ben en die blijft heel, als het zo blijft als ik het nu bedenk 😉
Afgelopen tijd nog een ander project afgerond, zal ik ooit misschien hier posten, hangt er vanaf hoeveel zin ik heb 🤣 😉

Sterkte met de Brrrrr52
Gr Johanna

Terug
Bovenaan