Sig33 Vernietigd

Hilbert Zuijdendorp

Lid van de TWENOT
Hoi Allen,

Hierbij mijn nieuwe project nu mijn Ursus A af is. Het is de AFV Club Sig33.
Erg mooie kit maar poeh! Wat is hij moeilijk in elkaar te zetten...

Anyway, foto's spreken voor zich!

Groetjes,

Hilbert

DSC_0174_zps003a8eb0.jpg

DSC_0173_zps20b92789.jpg

DSC_0172_zpsb421c1b7.jpg

DSC_0170_zps5f9d2ed6.jpg

DSC_0169_zpsfe3d1fe1.jpg

DSC_0168_zps142695c5.jpg

DSC_0167_zps37573ca2.jpg

DSC_0166_zpsb7037723.jpg

DSC_0165_zpsb989b811.jpg

Volgens mij is dit gebaseerd op een heel bekende foto? Ga je ook het zittende figuur erbij plaatsen
gr Bas

Even een kleine update. Inmiddels is de Sig grijs en ben ik begonnen met weatheren. Misschien niet het meest mooi gebouwde model maar een prima slachtoffer voor wat nieuwe weathertechnieken met wat nieuwe producten. Gaat om het idee...

Groetjes!

Hilbert

10805154_391011964389297_1082925118_n_zps2030b1a5.jpg

10799328_391028581054302_935866173_n_zps73cb7d2c.jpg

Hoi Hilbert,

Mooi kanon, ik blijf het een beetje zonde vinden om hem te slopen. De wieg is wel erg leeg. Hier zitten de Rohrbremse en de Luftvorholer, er moeten overblijfselen van de cylinders en de zuigers te zien zijn.

Veel plezier met bouwen,

Jan Coen

Projectje heeft even stil gelegen om diverse redenen. Dit is hoe het er nu voor staat. De open plekken komt wat water in, of in ieder geval wat vocht. Ondergrondje moet uberhaupt nog wat verschillende kleurtjes krijgen met de airbrush. uiteraard moet het figuurtje ook nog geschilderd worden. Tevens heb ik opgemerkt dat de boel wat verzonken moet worden op het gras. Iemand een idee hoe ik dit het beste kan bereiken? Ik dacht zelf aan het afknippen van het gras..

Goed, foto's!

IMG_0382_zps539476ad.jpg

IMG_0381_zps6615fbc5.jpg

IMG_0380-2_zps50d43b96.jpg

Dag Hilbert,

Het schilderwerk ziet er mooi uit. Ook het gras vind ik realistisch overkomen. Ik zou proberen het geschut en het figuur in het gras te drukken of door middel van staafjes aan de ondergrond te verlijmen. Dat geeft een mooier en realistischer beeld dan dat ontstaat door gras weg te knippen.

Vraagje; waarom heb je het rechter wiel zo precies op de rand van het vignette gelegd en afgesneden?

Groet,

Erik

Lekker fris&groen!

Ik weet niet wat het materiaal is waar het gras op zit, zand, piepschuim?
Maar wellicht wat houtlijm onder de contactpunten van het model, stevig aandrukken en een gewicht erop zodat het overnacht lekker vast komt te zitten. Desnoods een paar elastiekjes er om.
Het afgeknipte wiel... als het is weggeschoten/verschoven zou je het gras erachter deels erg kunnen halen en wat omgewoelde aarde neer kunnen leggen. Zal toch met kracht zijn afgerukt!

Waar komt dat mannetje vandaan? Fraaie houding... petje ernaast op het gras?

Groen%20gras.jpg

Groen groetje,
der E

Erik van Mierlo zei:
Dag Hilbert,

Het schilderwerk ziet er mooi uit. Ook het gras vind ik realistisch overkomen. Ik zou proberen het geschut en het figuur in het gras te drukken of door middel van staafjes aan de ondergrond te verlijmen. Dat geeft een mooier en realistischer beeld dan dat ontstaat door gras weg te knippen.

Vraagje; waarom heb je het rechter wiel zo precies op de rand van het vignette gelegd en afgesneden?

Groet,

Erik

Als ik eens goed kijk in de laatste foto lijkt het wiel in de aarde verzonken te zijn?

Heren,

Dank. Alles zit nog los, zo ook het wiel. De reden hiervoor is dat de trommelrem niet gedetailleerd is. Dus ofwel een half afgeslagen wiel erop, of een lelijke trommelrem. Ik kies voor het eerste 🙂
Aan rommel en dergelijke wordt nog gedacht!

Groet,

Hilbert

Erg goed getroffen dit tafereeltje Hilbert !
bravo3_zpse820462f.gif

De medaille maakt het verhaal van de oorlogswaanzin helemaal af !!

groet 😀
Peter

Terug
Bovenaan