- Interesses
- Pantservoertuigen, vnl. WOII t/m Golfoorlog
- Schalen
- 1:35
- Nu bezig met
- Sherman III „Churchill”, Medium Tank T6, A34 Comet
Ik ben, naast het schilderen van de andere Sherman, bij deze aan de kleine details bezig geweest. Het voornaamste dat er nog op moet, is een grote dekenrol op de linkerkant van de toren. Deze heb ik gemaakt van een papieren zakdoekje, wat een behoorlijk kliederwerkje was vanwege de verdunde houtlijm:

Hij is natuurlijk nog niet af: de touwen dienen om hem in vorm te houden en de banen erin te maken voor de riemen waarmee hij aan de toren gebonden was, en die moeten er nog op, evenals nog meer troep (een opgevouwen zeil of zo?) dat er bovenop ligt in de filmbeelden van de tank.
Ik heb ook de ribben op de diepwaadschacht er weer vanaf gehaald, want uit beter kijken naar beelden bleek dat die er dus níét op hoorden 🙁

Hij is natuurlijk nog niet af: de touwen dienen om hem in vorm te houden en de banen erin te maken voor de riemen waarmee hij aan de toren gebonden was, en die moeten er nog op, evenals nog meer troep (een opgevouwen zeil of zo?) dat er bovenop ligt in de filmbeelden van de tank.
Ik heb ook de ribben op de diepwaadschacht er weer vanaf gehaald, want uit beter kijken naar beelden bleek dat die er dus níét op hoorden 🙁