sherman Vc firefly

hallo,medebouwers

ditmaal een engels voertuig u allen zeer bekend.
deze kit heb ik al een langere tijd liggen,en ik had besloten of het mogelijk was om hem in elkaar te zetten...want de kit was niet compleet.
de gehele running gear ontbrak,geen bogies geen idler geen aandrijfwielen..niks. gelukkig wel de tracks.
dus met behulp van een grote spares box diverse onderdelen gebruikt.
aandrijfwielen van tamiya en de bogies en dergelijke van diverse dragon shermans..een soort van kit crash,bash..?
dus met recht noem ik deze een"tussen-doortje".
de foto's:
firefly-1.JPG

de decals die meegeleverd waren in de doos(Dragon) slaan werkelijk nergens op. wat betreft de LCT codes op voor en zij-kant dus die heb ik met een heel klein penseeltje met de hand gedaan.
firefly-10.JPG

de passing van de romp en bovenplaat is niet geheel goed en kon alleen waneer ik de voorste spatborden eraf sneed en deze later weer zou bevestigen,alleen komen deze dan iets te hoog uit !
ik ben dus bewust van deze iets te hoge voorspatborden..maar daar had ik zogauw geen spares voor.
firefly-9.JPG

de stowage op de achterkant is gedaan met ...vochtige baby doekjes.
deze laten drogen en dan met wat water en houtlijm draperen ik hoop dat het ergens op lijkt?
firefly-5.JPG

voor de rest wel een aardige kit,mischien voor de sherman puristen onder ons niet geheel zonder fouten? ik weet er niet het fijne van.
firefly-11.JPG

ik ben in iedergeval de incomplete doos in mijn verzameling weer kwijt..
oh ja deze tank behoorde bij de : 13/18th Royal Hussars,27th Armoured Brigade ,Normandy 1944.
toen de firefly's nog niet heel erg behangen waren met allerhande tracks en toegevoegde bepantsering. en ook de lange loop van de tank nog niet werd gecamoufleerd......dacht ik.
meer foto's op m,n site

groetjes Thiery Koorneef

ziet er keurig uit, mooi kleurgebruik, dat mag gezegd worden!

de hessian op de koepel ziet er trouwens ook heel goed uit, een leuk detail, net als de mand met wijn!

Timo

hallo,medebouwers...

bedankt voor de comments.
de washes ja,ik had hiervoor eens wat anders geprobeerd,namelijk de washes van MIG productions.
best goed spul,alleen op de voorste stowage kist begon de door mij geverfde LCT codes een beetje te vervagen...
vandaar dat ik het verder maar met rust had gelaten,voordat de codes straks helemaal zouden doorlopen.

de hessian heb ik trouwens ook met behulp van baby-doekjes gemaakt.
hele kleine stukjes knippen.

bedankt en groetjes.

Zeer geslaagd model, zoals reeds eerder gezegd mooie kleuren.
Gaat ie nog op een ondergrondje?

groeten Maarten

Hey Thiery,
Zo op het eerste gezicht ziet ie er goed uit. Maar zoals Dom zei is het zonde dat je wash niet goed gelukt is. Let ook op die kleine lulligheidjes zoals de scheve antenne, het touwuiteinde dat niet hangt (bij de brandblusser) en het enorme kleurverschil tussen de laatste 2 pics. Probeer ook eens je houten toolhandvaten vanuit een lichte kleur te beginnen. Dan zie je dat je meer realistische kanten op kan dan het donkere (haast gebeitste) bruin.
8)

Hoi Thierry,
Sluit me aan bij mijn voorgangers.
Vind je overigens met grote sprongen vooruit gaan. Volgens mij ben je schroom kwijt. Vind het een mooi stuk. Neem de tips aan en probeer ze nog toe te passen. Moet volgens mij nog kunnen.

hallo,medebouwers

weer bedankt voor de kritische commentaren !
eerlijk gezegd was ik bezig met een klein vignette maar ik heb deze maar weer gauw in de kast gezet,het werd gewoon niet wat ik in gedachten had.

ja de kleine lullige dingetjes....klopt gewoon.
eigenlijk wil ik te snel een model afronden,en gauw weer een nieuw model beginnen..
waardoor er te vaak deze kleine dingetjes insluipen.
de wash was eigenlijk een soort test van de mig washes.
deze sherman is eigenlijk een proefmodel voor een andere nog te bouwen sherman..eentje met een 75mm kanon. deze heb ik tot nu toe nog niet gemaakt...
de tools heb ik inderdaad direct met olieverf gedaan ,ik weet niet precies de kleur van de tools op de shermans..lichter dus? ok weet ik ook weer.
het kleurverschil is...puur toeval de foto's zijn allemaal buiten gemaakt in 1 sessie. ik weet ook niet precies waarom de kleurverschillen er zijn.
ik ga voortaan bij m,n modellen wat meer rust nemen om te proberen ook deze kleine dingen meer uit te bannen.
maar eh, soms zal ik toch ook wat moeten blijven experimenteren ben ik bang... 😉

bedankt voor de comments en we blijven bouwen !!

Terug
Bovenaan