Sherman Vc Firefly (update 23-09-2013)

Hi Eelke,
succes met de laatste loodjes van deze prachtige Shelf Queen,
ben zelf bezig met een Dragon Firefly, (hybrid hull) en heb jouw draadje, en dat van Kristof Pulinckx nauwkeurig bekeken.
echt gaaf(kan je dat nog zeggen in 2013 😉 ) dat je hem weer oppakt/afmaakt!

succes!
Groet, Peter.

Erg mooi om te zien Eelke. Ik vind de verwering zeer goed gedaan. De kleine beschadigingen en krasjes maar ook zeker de stofeffecten zijn zeer overtuigend en realistisch. Ik ga nu duimen... neem jij hem dan mee naar Veldhoven?

Groet,

Erik

Bedankt voor jullie reacties. Af of niet, ik zal hem sowieso meenemen naar Veldhoven.
Marcel: die donkere rand is een overblijfsel van de waterproofing. Om de mantel werd een doek gedrapeerd, waarvan de randen werden vastgeplakt met een soort rubberachtige lijm. Met diezelfde lijm werden alle kleinere naden en kieren dichtgesmeerd. De zwarte rand is een overblijfsel ervan dat je vaak ziet zitten op Britse tanks.

Hier zijn een paar bemanningsleden het goedje aan het aanbrengen:
http://www.nam.ac.uk/online-collection/detail.php?acc=1975-03-63-18-5

Het sleet vrij snel, maar bijvoorbeeld in Villers-Bocage, een week na D-Day, zie je het nog duidelijk zitten op de Britse tanks. Bij Cromwells zelfs rondom de bouten op de koepel:

bundesarchivbild101i738.jpg

bundesarchivbild101i494.jpg

Mooie bak zeg! Wat Niels terecht opmerkt groen is geen saaie kleur om met te werken. Leuk ook de details wat dat waterproofing aangaat ware het alleen al omdat ik hier nooit eerder iets meegedaan heb zien worden op een model. Figuren wederom ook heel erg mooi of in de '80 termen te blijven...GAAF 😉

Gr.JW

Gelukkig Eelke, dat je deze weer hebt opgepakt.
Ik vind het gelaagde uiterlijk van de transmissiebehuizing erg geslaagd.

Hoe is het er nu mee, want de vorige update is al even geleden ... 😕:

Groeten, Martin

Martin, Richard: hij staat even stil, omdat ik de laatste tijd weer meer zin heb in bouwen dan in schilderen. Bij mij wisselen die periodes elkaar af, dus ik wacht gewoon tot ik weer zin krijg in schilderen.
Ik ben wel iets verder dan op de laatste foto's die ik hier gepost heb. Dit is de huidige stand van zaken:

zwwl.jpg

wfpt.jpg

Ziet er geweldig uit, Eelke! Het oogt zeer authentiek, iets wat met al het modulation en paper panzer geweld vaak vergeten wordt. Ik vind de kleinere accessoires ook erg goed gekozen en het detail van de zwarte lijmresten is absoluut een meerwaarde.

Wordt dit een stand alone of ga je er nog een vignette/diorama bij maken?

Keep up the good work!

Groetjes,

MvC

Hallo

Als herintreder (30 jaar niet gebouwd) dus uit de kwastentijd en volledig sherman liefhebber.....dit is gewoonweg ziek!!!

Wat prachtig en wat een oog voor detail, respect en mijn complimenten.

gr
Ton (tonyshermans)

Terug
Bovenaan