Sherman V Crab [the end]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi Allemaal,

Aangezien de Sherman CRAB een van de vetste Sherman is stond deze hoog op mijn lijstje.
Nu kwam ik er eentje tegen op marktplaats welke al redelijk ver gebouwd was en al gedeeltelijk geschilderd. Ik zelf vind het geen probleem om modellen op te knappen dus ik was verkocht.

De basis is dragon met de coree productions conversie (later legend)

zo kreeg ik hem (de resin stukken zijn door mij later aangebracht)

IMG_19884.JPG

En dit heb ik er tot nu toe gemaakt.
(stappen: primer over de bestaande laag, spuiten met tamiya, en decals)

IMG_21062.JPG

IMG_21083.JPG

IMG_21103.JPG

IMG_21092.JPG

IMG_21113.JPG

Groet Martin

Re: Sherman V Crab

Martin,

Een woord... NICE!!

Ziet er heel goed uit, ben benieuwd naar de verwering. Komen er nog figuren op of bij? Misschien zelfs een diorama? 🙂

Groeten,

Remco

Hoi Martin,
mooi en ook weer zo snel gedaan!
groet,
Willem

Hoi Martin,

Wat een verschil hahah. Ziet er goed uit.
Van de week gooi ik je beschrijving op de post, woensdag ga ik naar Utrecht.

Gr Nick. 😉

heb je na het plakken van de decals er nog een beschermlaagje over gespoten?

Succes met het verweren!

Stoere bak Martin!
Een ding vraag ik me af; is het te doen om 'm 'in action' te maken? Dus met de kettingen/ gewichten in het rond draaiend (optisch dan hè)
Jan 🙂

Hartsikke goed dat je de sherman laat zien.Ik ben hem aan het maken op 1/72 en dat dingetje van Airfix gaf mij toch wel wat vragen en problemen.Nu weet ik hoe de "bomen" aan de tank vastzitten.Bij het Airfixmodelletje lukte mij dat niet.
Ook goed om de signaldisc's te zien.

Bedankt voor jullie reacties

@ Remco, ik heb een soort van diorama beloofd niet waar. Maar ik ben al druk bezig voor een ander project.

@ Nick, ik wacht geduldig op je post

@ pj. Nu wel 😉

@ Jo, ik gebruik tamiya acryls, voor deze CRAB heb ik olive green met deck tan in verschillende tinten gemixt. Ik verdun met alcohol (96% of Isopropanol alcohol)

@ Jan, dat is met deze niet mogelijk omdat de kettingen naar beneden vallen. De Resicast bevat resin kettingen die je wel kan vormen

Martin

hierbij nog wat fotos met extra verwering,
Chips en een begin van de modder/stof

IMG_21393.JPG

IMG_21383.JPG

Wordt weer erg gaaf deze.
De voorkant met modder & gras is in ieder geval al erg fijn zeker dat deel dicht tegen de voorkant aan.
Contrast van droog & nat modder werk erg goed daar.

Massel,
Marcel.

zo weer een dagje in de MIG pigmenten gezeten:

IMG_21454.JPG

IMG_21472.JPG

IMG_21481.JPG

IMG_21492.JPG

IMG_21503.JPG

misschien is het allemaal nog wat aan de bruine kant maar dat kan ik hopelijk nog wel aanpassen 😉

Groet Martin

Echt super gaaf gedaan man...vooral die troep aan de binnenkant lwaar die kettingen langs vliegen...zand/modder/pollen geweldig!!!!!
Op deze mannier hoeven die kettingen niet te roteren om te suggereren dat ie flink gedraaid heeft en nu effe uitrust na een lekker dagje vlegelen...
Kwestie van een zandweg maken met verse vlegelsporen en misschien zelfs een gat van een explosie achter de tank...route markering erachteraan...en ervoor nog een ongeveegd stukje met nog juist zichtbaar een mijn onder het oppervlak en een andere mijn erbovenop...om effe de mijnenruimer te laten schrikken zullen we maar zeggen...

Gaaf man, echt inspirerend!

Ha die Martin,

Mooi werk! Heb 'm op de Utrechtse bouwavond al eens mogen bewonderen, op- en aanmerkingen over het voertuig laat ik nu dus even voor wat het is.

Waar ik het wel over wil hebben is de Miniart-set die je wil gebruiken. Ik krijg slechts een "kruisje" te zien, maar wanneer dat de "British Tankriders NW - Europe" zijn, dan moet ik je waarschuwen dat hun zittende houdingen zeer onnatuurlijk zijn. Ik heb deze figuren zelf gebruikt voor een Mathilda die veel rondingen heeft, misschien dat dat een verschil maakt, maar de figuren hebben behoorlijk veel sculptwerk nodig om in een natuurlijke houding op de tank te zitten.

groeten, Richard.

Nog wat kleine stapjes voor het stof effect.

Ik doe dit met droge MIG pigmenten waarover de fixer wordt gespoten. en dat een paar keer herhalen 🙄

IMG_21612.JPG

IMG_21645.JPG

en de .50

IMG_21623.JPG

He Martin,

Ik vind hem VET COOL, je hebt gelijk dat het een van de mooiste sherman`s is.
Ik vind de verwering ook erg overtuigend. Goed werk.

Misschien een domme vraag, maar achter op zijn een paar uitsteeksels met bollen er op, wat is dat?????
Ik ben geen sherman kenner dus vandaar.

keep it up,

Gr Steven

Bedankt steven

Die uitsteeksels zijn lampen en zijn bedoelt om voertuigen achter deze crab te helpen met navigeren.
Omdat er diepte verschil tussen de bovenste en onderste lamp zullen deze alleen recht boven elkaar staan als je er recht achter rijd. Als je er niet recht achter rijd zul je de lampen niet recht boven elkaar staan.
Dit is best handig aangezien de CRAB slechts een klein mijnen vrij spoor achter laat.

Nu is dit verhaal alweer bijna ten einde.
Ik ben mijn ideeen voor een diorama/setting nog verder aan het uitwerken maar hierbij toch wat extra fotos. (de vlek links achter is weggehaald)

IMG_21654.JPG

IMG_21705.JPG

IMG_21673.JPG

IMG_21723.JPG

IMG_21714.JPG

IMG_21733.JPG

IMG_21745.JPG

IMG_21813.JPG

IMG_21764.JPG

IMG_21794.JPG

groet Martin

Tip:
Plaats onderaan de kettingen een kraaltje dit om de metalen kogels na te maken die op de Crab zaten.Zie de Sherman Crab in Overloon.
Voor de rest keurig gedaan, Groeten Jo

Hoi Martin,

Nog een tip:
Vis loodjes kan je daar voor gebruiken. Heb ik zelf een keer gebruikt voor een Merkava, je knijpt het loodballetje zo op de ketting.

Gr Nick. 😉

Mooie machine Martin !! Ik vind 'm ook zeer overtuigend verweerd.

Veel plezier met de voortgang van figuren en terrein 😀

Peter

Bedankt mannen,
Ik ben nu bezig met de kogeltjes met hout lijm vast te maken,

@ Nick, bedankt voor de tip. Die ga ik de volgende keer gebruiken 😉

Groet Martin

bedankt mannen.

Hier bij wat fotos met de kogels erbij.
Nu op naar het diorama

IMG_21853.JPG

IMG_21843.JPG

IMG_21883.JPG