Sherman V 'Cherry' 1:72 - klaar voor de verfspuit

Met dank aan de extra info van Jakko Westerbeke, bij dezen mijn 1:72 Dragon Sherman V klaar voor de verfspuit. Deze wordt straks afgebouwd als 'Cherry', die uiteindelijk is achtergelaten in Westkapelle.

Aanpassingen zijn tracks van OKB Grigorov, brush guards van Firma49, extra pantserplaten en reservewiel van Heller, antennesteun op de toren, stowage-rek voorop en ration boxes scratch, en de onderkant van de deep wading set van Dan Taylor Modelworks met plastic mesh van een theezakje. Stowage is van O3D, Black Dog en DTM. Voor de decals gebruik ik straks een set van Braille Strike.

Peter
20230509_151646.jpg20230509_151708.jpg

'Cherry', die uiteindelijk is achtergelaten in Westkapelle.]
Kleine correctie: als Cock o’ the North 🙂 Cherry was de naam van de aanvalsgroep waar hij toe behoorde.

Netjes gedaan, alleen ontbreekt er nog een aantal dingen — in elk geval als hij de tank voor moet stellen zoals hij op Walcheren gebruikt is. Links op de voorplaat lagen nog meer stukken rupsbandschakel, linksvoor op de toren zat een groot opgerold zeil, en rechtsachter (niet aan de achterkant maar opzij, helemaal bovenaan achter het hijsoog) nog een conische antennevoet op een klein „plankje”. Ook was de linker koplampbeugel platgedrukt. Ik twijfel ook of het reservewiel wel op de voorplaat zat, maar de beschermbeugels voor de periscopen zaten er zeker niet op.

Terug
Bovenaan