sherman M4A4 75mm (update 21 sept,)

Reitze Bierma

Lid van de TWENOT
Schalen
  1. 1:35
Hallo Heren,

Voor een paar weken terug heb ik deze doos uit de kast gepakt om mijn dipje een beetje te boven te komen.
Een keertje geen duits voertuig maar een OD gevalletje.
Nou heb ik niet zo veel verstand van de shermans dus alle informatie en tips is altijd welkom.

Het gaat om deze doos.

[imghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-OI8EFGOP.jpg][/img]

Inmiddels al lekker aan het plakken geslagen.
Tot zo ver de tussen stand (de lijmresten moeten nog wel even verwijderd worden).

Foto-HMMRB7IW.jpg

Foto-CISSBGYI.jpg

Foto-ZHHBXMAA.jpg

Foto-WRQFPX4U.jpg

Groet Reitze

Re: sherman M4A4 75mm

Hallo Reitze,

De M4A4 - een favoriet voertuig van me, o.a. omdat ze ook mijn woonplaats Ermelo hebben bevrijd.
Ik vind het een inspiratie om jouw gebouwde model te zien, en je hebt hem netjes in elkaar gezet, geen probleem daar dus.
Vraagje: weet je dat deze Sherman versie van Dragon standaard een iets te lange lower hull heeft ( hoop niet dat dat een show spoiler voor je is 😢 .... ) en dat je even moet kijken naar de hoogte van de pistol port in de toren?
Verder ga jij hier volgens mij een hele mooie bak van maken, succes met bouwen!

Erik Jan

Heren

@ Erik Jan Eskes: Ik wist niet dat de underhull van de sherman te lang is. Dit probleem kwam ik al tegen gekomen en heb het aan moeten passen zo dat die weer mooi aansluit.
Het is gelukkig geen geen show spoiler maar gewoon een project om me even uit de dip te krijgen. ( zeg maar verandering van spijs 😉 )

Ik zal ook even kijken naar pistolport in de toren, maar wat moet ik daar kunnen zien ( vraagt de sherman leek die wel iets wil leren 😳 )

@ Boris Bakker: Ik vind zekers te weten 1 van de mooiste shermans(en uiteraard zijn halfbroer de firefly) die rond gereden

Gr, Reitze

Hoi Reitze,

Zo uit de doos gebouwd zit de pistol port geloof ik iets te hoog, de juiste hoogte zie je hier goed:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bc/M4A4-Sherman-latrun-6.jpg

Hopelijk kun je er wat mee,

Cheers

Erik Jan

Hallo leute,

Even een update.
Inmiddels is alles zover klaar dat hij gespoten kan worden.

Foto-C4SJ86ML.jpg

Foto-ETJIL8FE.jpg

Foto-4CTT4ELU.jpg

Foto-KNNCXZ8D.jpg

Foto-HFBAHTD3.jpg

Op naar het spuitwerk! 😀

Kritiek tips of opmerkingen zijn altijd welkom

Greetz.

Re: sherman M4A4 75mm (update 30 juni)

Hallo heren,

het spuitwerk is gedaan.

ik heb hem eerst in zijn geheel zwart gespoten om hem daarna in een olive drab kleurtje + gloss vernish te spuiten . na dit gebeuren heb ik iets gehighlight met olive drab en panzer yellow + glosvernish .

hier het resultaat tot nu toe.

Foto-ZJHBXDAJ.jpg

Foto-LHQMJKZZ.jpg

Foto-6EOBYRPF.jpg

Foto-NPBMCPDJ.jpg

Foto-WHPN3EYT.jpg

Foto-37WMNZZN.jpg

Foto-WATHR3HD.jpg

Groet reitze

Hoi Reitze,

Deze heb ik een beetje over het hoofd gezien.
Mooi kleurtje OD zit erop. De laatste foto laat een mooie shading zien, netjes.
Ik denk wel dat je nog wat meer contrast erin mag brengen. Het wordt al snel donker en dof als je gaat weatheren.
Gebruik een paar groene filters bij het weatheren. De Britse SCC No. 15 trok een beetje die kant op namelijk.

Vraagje: waarom zitten de gereedschappen en de kist er nog niet op? Die gaten voor de gereedschappen zijn wel erg groot namelijk, dus ik ben benieuwd of je dat netjes weggewerkt krijgt.

Groet, MartinD

Hoi MartinD,

Mijn excuus voor de late reactie, ik was even een paar weken op vakantie.

Het gereedschap en de kisten laat ik er eerst af om ik deze wat makkelijker kan schilderen, en het voertuig ook iets beter kan spuiten. Nu ik ook zo is zit te kijken naar de gaten waar straks het gereedschap op bevestigd moet worden, dat kan nog wel eens tricky worden. Maar we proberen het beste van te maken.

Welke kleuren groen gebruik je voor filters als ik vragen mag?

Groetjes Reitze

Reitze Bierma zei:
Welke kleuren groen gebruik je voor filters als ik vragen mag?
Dat is een beetje afhankelijk van wat je wilt bereiken.
Op mijn Firefly heb ik verschillende kleuren olieverf gebruikt, in het draadje daarvan (link, zie onderschrift) staat wel een foto volgens mij.
Maar goed, kleuren oranje en blauw zijn wel tof. En ga eens spelen met 'rare' groentinten, om meer variatie te krijgen.

Ik zal het nog even opzoeken en erop terug komen. Mocht je specifieke vragen hebben, stuur gerust een PB 8)

Groet, MartinD

Hallo leute,

Even een kleine update.

Gisteravond heb ik de decals gezet. En het wiel gebeuren klaar gemaakt om te monteren.
Helaas van het laatste geen foto’s gemaakt

Hierbij een aantal foto’s

Foto-TDJ67NMR.jpg

Foto-ODS6NEE3.jpg

Foto-S47ZGWHZ.jpg

Foto-4NKN7WFP.jpg

Gr, Reitze

Terug
Bovenaan