Af! Sherman M4A3 75w [eind 04-10]

Dit model is af!

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Hoi Allemaal,

Hierbij wat foto's van mij huidige main project.
Een shelfqueen Sherman.
Deze lag al een tijdje stof te verzamelen maar uiteindelijk heb ik me er toe gezet om deze af te maken. Nu volop in de dragon figuren die achterop komen.
De hoofdjes zijn van Hornet.

3e21a51e5a6976bd991eee8ef127b70a.jpg

591e31e2f1926cc8d8e3660958c0ea03.jpg

59ea5d5c4ec35f3a03af0dcfc200f07a.jpg

a7b349592ce89b677b208150b52f175c.jpg

bed8fb55e69c6087cafc4560e5f5d5b2.jpg

Nu nog de koepel verweren en met pigmenten aan de gang.
Ik denk dat ik hier uiteindelijk de eindfotos zal posten en niet te veel tussendoor

model voor dit alles

d573317f70ce28d36562877ef4c886ac.jpg

Groet Martin

Re: Sherman M4A3 75w

Bekende extended end connectors martin, ik weet nog dat ik ze opgestuurd heb maar dat kan al wel 8 jaar terug zijn? Ik vind het wel altijd prettigmom shelfqueens uiteindelijk af te maken, vooral als je ermee gestopt bent vanwege het gebrek aan inspiratie of talent, dan 5 jaar later bam! Goed gevoel.

Welke kleur heb je als basis voor het uniform groen genomen? Fraaie figuurtjes, maakt het geheel wel af, komt er nog een ondergrondje bij?

Hi Martin,

Ziet er vet uit! Ik vind vooral de wat glossy koepel overtuigend. Ook de figuren zijn mooi geschilderd en goede interactie. Neem aan dat bagage nog vastgezet wordt met touw of band? Verder lijkt die me dan af.

Mvg,

Vincent

Hoi Martin,

Figuren zien er goed uit! Ze passen mooi ‘natuurlijk ‘ op de de Sherman.
De Sherman zelf mag van mij iets wat meer contrast hebben dmv een donkere pinwash en weatheren met vuil!

Ben benieuwd naar de resterende figuren!

Groet,

Roger

Bedankt allemaal,
Die duckbills kwamen idd van Timo, ik ben nog niet uit een ondergrondje ofzo. Niet mijn sterkste kant. Eerst maar helemaal afmaken.

de figuren achterop zijn af.
Ik heb een touwtje gespannen voor het vasthouden van de stowage.
De koepel heeft een eerste verweer fase gehad. Ik moet nog kijken of ik nog iets verder door verweer of dat ik het zo laat.
Ik heb een sleep kabel toegevoegd.

30ad2f5007878d3d5dae4f05ab3add9d.jpg

77fbffc3b369577b3157536b0b334c17.jpg

ab4d2aae09d277bb709635358316afb5.jpg

f8b1daa07e1dda4b4947413bcf1d2616.jpg

bfcbd676abe678c1ad7fed28fcbd93fa.jpg

Ik moet nog de onderkant modderig maken en de tracks af verweren.
Ook komt er nog een figuur in de koepel

Mooie Sherman, Martin! (duimpjes omhoog!!)

Figuren zijn ook goed gelukt, toren misschien iets meer nog weatheren maar niet te veel 😉 🤣
Als ondergrond zou een klinkerweggetje al voldoende zijn, komt ie mooi 'uit de verf' zeg maar en toch in z'n element 😉

Gr
Erik

PS Decal 'film' achterop (6th Arm...) nog wat wegwerken met modder 😉 🤣

Hoi Martin,

Echt heel tof hoe je je nu razendsnel ontwikkeld van een stand-alone-armor-fan naar een integrale dioramabouwer, zonder dollen 😱 . Alles klopt eraan. Dus inderdaad maar een eenvoudig ondergrondje, stukje kasseien en stoep bijvoorbeeld van onze eigen Reality in Scale.
Wel zou ik misschien voor een zo stoffig mogelijke tank gaan, omdat de kleding van die gasten van zichzelf (m43 uniform) ietsjes glimmend was, heel ietsjes zoals het bij jouw figuren is. Bij nieuwe kleding dus je zou het net na de invoering ervan, dat is eind 1944 kunnen plaatsen, half september. Misschien bij de grensovergang bij Maastricht of Metz (bunkers) oid, als dat zou kunnen? Maar bij regen dus toch niet. Want dan wordt kleding dof en voertuigen glimmend.

Met vriendelijke groet,

Anne

Hoi Martin,

Goed gelukt, de kleur van de uniformen is goed getroffen. Heb je die zelf gemengd? Die knielende jongens achterop krijgen wel last van hun knieën. Ik mis eigenlijk een figuur in het openstaande luik. Bij gewoon rijden is het gebruikelijk dat de commandant boven pantser staat. Dat geeft een beter zicht. Hetzelfde geldt trouwens voor de chauffeur. Je ziet vrijwel geen moer door die periscopen.

Succes,

Jan Coen

Martin,

Naais! Weer een smakelijk model om naar te kijken; de kleuren vind ik erg aansprekend en de figuren en details maken het echt interessant om beter te bekijken. De kleur van het camouflage net op het achterdek vind ik persoonlijk wat minder. Het reservewiel midden op de voorplaat zou ik nog even heroverwegen....hij heeft een bout in het midden, maar dit zit dan over de steun van het kanon; ergens lijkt dat me niet logisch. Misschien is het een overweging een zakje oid over de bout te leggen, zodat het een "los" wiel lijkt (?)

Alex

Ik ga nog even kijken voor een straatje. Ik heb nog wel iets liggen en met de figuren er bij geeft dat wel iets meer gevoel.
Overigens zou ik niet willen ruilen met de poses van deze figuren. Echt comfortabel lijkt het me niet.
@ Alex, ik wil nog wel iets met het camouflage net het is te groen nu. Maar ik weet nog niet 100% wat. Ik denk dat ik idd een doekje over het voorste wiel ga doen. Ik wil ook nog wat details bij de koepel aan brengen. Voor nu zitten de pigmenten er op en kan ik me focussen op de laatste loodjes

743e16bcaeec0c00f2e68df3aad4eafc.jpg

ff688987f3f85c702c675f3fa2ea960e.jpg

20ce5eb8c81e35768e1a4e535324aa10.jpg

596ece5ec0379d6ca8b468ca9d21dcf5.jpg

Mooi geworden Martin!

Bij nader inzien zou je'm ook zo kunnen laten, zo op de sockel vind't ik ook mooi!
Figuren zijn ook goed gelukt, vaker doen!

Gr
Erik

Martin: geweldig!
Een tank met passagiers en bepakking maakt altijd een super-combi waar echt leven in komt. Die texture op de koepel, is dat met Mr Surfacer gedaan? Want dan ben ik benieuwd welke. Heb blijkbaar 1 van de meest vloeibare; ik krijg het ieder geval niet zo netjes.

1 ding is wel soort van jammer: had nou die zwarte sokkel eronder gelaten man: deze leidt echt teveel aandacht af van je prachtige voertuig 😛

* in de stash naar Shermans zoeken doet *

Mooi werk Martin ! Jouw bezoek in Utrecht was inspirerend :!:
Durf je deze nog eens mee te nemen als je weer langskomt ? Ik zou 'm graag nog eens beter willen bestuderen met alle tierlantijntjes erop.

groet

Beste Martin,

Je hebt deze shelf queen prachtig tot leven gebracht. De figuren, op zichzelf al prachtstukken, dragen ontzettend veel bij.
Ik ben een soort van jaloers, dit wil ik ook kunnen. Toch een keer een figuren projectje doen.

Groeten, Jan

Top resultaat. Hij is erg mooi geworden. Ben het wel eens met de kleur van het hout. Denk dat een iets donkerderkleur of zwart beter past bij een OD voertuig.

Terug
Bovenaan