Sherman M4A2 1:72Dragon, fout hersteld (niet naar waarheid)

Jan-Cees Grinwis

Lid van de TWENOT
Hoi Plakkers

Van de week weer eens wat gemaakt waarmee ik kan trainen voor de stug wat beschildering betreft .
De stug voor het foc ligt even stil tot het beter weer word en ik in de schuur kan spuiten .ondertussen probeer ik de russen te schilderen

De Terrapin is net terug van een rondreis ,maar ik miste inspiratie om er gelijk al iets aan te gaan doen.

dus heb ik de M4A2 in 1:72 van dragon eens in elkaar gezet .
en lekker zitten verven vandaag
hier het resultaat (misschien iets meer stof maar hij was nu in zijn geheel nog te vers geverfd om gekke dingen te doen)

Foto-3WBHQEPM.jpg

Foto-NWFDKSKF.jpg

Foto-MLLT4WJK.jpg

Foto-JP76OUMZ.jpg

Foto-CJH4UGTF.jpg

de markings heb ik zelf geschilderd omdat ik geen juiste had
de dekenrol op de koepel en het zeil achterop zijn mijn allereerste
ervaring met magic sculp ,dat is toch gaaf spul waar ik wel wat mee kan hoop ik .
groeten Jan-Cees

Re: tussendoortje Sherman M4A2 1:72 Dragon

Jan-Cees Grinwis zei:

Hoi Jan-Cees,

ik ben OD-beet, maar ik dacht te denken dat de binnenkant van de hatches ook OD waren. Waar zijn de Shermanners hier eigenlijk gebleven ?

groet Frank

Hoi Frank

Ik had dat ooit eens gezien ...misschien wel een ander model ..
en ik heb er eigenlijk nooit bij stilgestaan of dit wel goed was .
ik heb nu bijna héél mijn Sherman archief bekeken en moet zeggen "je hebt volkomen gelijk 😳 😉. dat ik daar zelf nooit bij stilgestaan heb????
het is gelukkig maar een kleine aanpassing .

Het lijkt erop dat jij de enige Shermanoloog bent hier
🙂 waar zijn de anderen eigenlijk ????

groeten Jan-Cees
dienogveelmoetbijlerenenstraksnogfigurenprobeerdtegaanschilderenook.

Leuk modelletje geworden zo.
Vooral die eigengeschilderde markings op deze schaal willen respect ! 😱
Als beginnend Shermanoloog, inderdaad, binnenkant luiken een donkere kleur, meestal OD, valt minder op vanuit de lucht indien open. 😉

Cheers,
Victor

beste luitjes

nog terug komend op die witte binnenzijde van het bestuurders luik .....
🙂 🙂 🙂

ik was toch niet zo gek als dat ik zelf dacht ....
had het ergens gezien ....
nou dan
is dit iets ?
GroteFoto-ZPEEOPJF.jpg

even naar rechts bewegen .....
en het is geen gefotoshopte foto !!!!
maar wel in de begintijd van de sherman
groeten Jan-Cees

Het is inderdaad één van de eerste varianten die werden gebouwd, een vroege M4 met DV, terwijl de M3 ook nog volop in productie was.
Deze tanks zijn voornamelijk in Noord-Afrika ingezet, en ik kan me zo voorstellen dat men door schade en schande op termijn wijs is geworden 😕
Overigens was een groot gedeelte van het interieur sowieso wit, alleen de binnenkant van de luiken, dat kom je maar weinig tegen op foto's, misschien dat de échte shermaholics hier wat meer over kunnen zeggen...

Cheers,
Victor

Dit is een foto van (volgens mij) de Baldwin productie lijn. De tank moet dus nog compleet OD gespoten worden, dus de luiken zijn nog wit (evenals de rest van het interieur.). Ik heb op alle foto's die ik gezien heb van M4 varianten in dienst nog nooit één gezien met witte luiken voor zover ik me herinner.
Het randje kan wel in wit om toch een beetje kleur te laten.

Groet, MartinD

Jan-Cees Grinwis zei:
...Het lijkt erop dat jij de enige Shermanoloog bent hier...

Met OD-beet probeerde ik mijn enorme gat qua kennis aan te geven dat voornamelijk de kleur Olive Drab aangaat.
Kortom ; geen verstand van groene voertuigen 🙂

groet frank

Terug
Bovenaan