sherman kazemat

ik had met de beurs in mol een leuke firefly van martin gekregen. Eigenlijk ging het alleen om de romp maar ik heb de koepel goed gebruikt. Een leuk tussendoortjes.

ik wist dat er een linie bestond met firefly koepels en andere, de ijssellinie. De bunker is gemaakt van een sandwids paneel met een dragon firefly koepel en de rest evergreen met metaal.
ook heb ik boutjes gebruikt die ik in nieuwegein heb gekocht.
hier de foto's.

dsc1652vu4.jpg

dsc1655jn1.jpg

dsc1658we3.jpg

dsc1661ww2.jpg

gr devlin

Goed op weg Devlin! Ziet er tot nu toe mooi uit 🙂

Deze staan inderdaad bij dijk in Olst. Welke heb je genomen, die daar op de hoek staan van de weg (weg op de dijk, dan een zijstraatje naar beneden loopt ) of die daar verder op in een weiland staat?
Ben benieuwd hoe die er it komt te zien! Overgens, het is een complete Sherman die daar onder staat 😉 niet alleen de koepel maar alles, body, heul en onderstel. Ik heb er namelijk ingezeten en van binnen uit kun je prachtig zien dat het een complete shermen betreft die ze in beton hebben gegoten.

Succes met de bouw! 😀

bedankt voor de reactie
Misschien al leuk om te vertellen hoe het kleine ondergrondje wordt.
Ik was van plan om het niet helemaal precies na te maken maar wel ongeveer. Er komt een heuveltje en daar zit de tank in, voor de tank loop een paadje met een vader en zoon figuur (weet nog niet zeker of ik niet figuren doe) en naast de tank een berkenboom (wordt mijn 1e boom die ik ga maken) Het is een beetje een oefen ondergrondje.

robert
ik ben er zelf nooit geweest maar dat wil ik nog wel. Ik heb gewoon foto's gebruikt voor inspiratie. Zelf wist ik niet dat de hele tankt erin is gegoten. Weer wat geleerd 😉

andre
dat is de foto die ik heb gebruikt hebt en een foto van de site: stichting ijsselinie.

gr devlin

Nou ik zal je zeggen, ik stond ook wel even te kijken dat ze een complete Sherman hebben ingegraven en hebben verstopt onder het beton.
Op de foto die Andre heeft gepost is de bunker die op de hoek staat bij de grote weg (de dijk) en een klein weggetje die naar beneden loopt naar paar woningen. Achter die huizen staat nog z'n bunker, welis waar een flakbunker (voor de Bofors 40L70) en daar voor hebben ze nog z'n zelfde soort koepel staan alleen hebben ze daar de mantel van dicht gemaakt en heeft er een .50 of .30 ingezeten. Ik ben daar in geweest en vanuit de affuit is prima te zien dat het echt een complete Sherman betreft, motor er uit,interieur gestript en geloof dat de loopwielen etc er onder vandaan zijn gehaald.
Echt wel de moeite waard om eens te gaan kijken, kwa afstand is het zeker te doen voor je 😉

Robert, de tweede sherman koepel/complete tank die jij beschrijft is volgens mij een ram koepel/tank. Deze bevind zich vlak achter de flakbunker zoals jij die beschrijft.

ramturretolst.jpg

zaag je nog een heel stuk van de onderkant af zodat ie op een ondergrondje kan ofzo? 't ziet er best leuk uit, maar je hebt, net als ik, een hele grote lijmvlek achter de koepel zitten, en omdat je geen detailfoto's hebt gemaakt, kan ik er vrij weinig over zeggen!

Timo

Terug
Bovenaan