Sherman III mid production Sicily [finished]

Martin Visser

Lid van de TWENOT
Interesses
Shermans, Bustes
Schalen
  1. 1:9
  2. 1:35
  3. 120 mm
Ha medebouwers,

Weer een sherman die af is en nu naakt in mijn kast staat.
Het is de Dragon Sherman III sicily, die ik weer heb opgeleukt met verschillende sets.
De Suspensie komt van Tasca, net als de .50 en de fenders.
Formations tools zijn gebruikt in plaats van de kit tools
De PE komt van ABER en Dragon. tot slot is er gebruik gemaakt van resicast en Tiger models resin voor de luiken en wading gear.

IMG_28581.JPG

IMG_28563.JPG

IMG_28551.JPG

IMG_28572.JPG

IMG_28592.JPG

Groet Martin

Re: Sherman III sicily

Ha die Martin,

Ziet er goed uit 🙂 ! Ik ben nu een tijdje bezig met de Shermans voor "Too stubborn" en ik moet toegeven dat er meer mogelijkheden tot kleurvariatie en weathering in een Sherman zitten dan ik had gedacht 🙄 😉 ...

Vind dit dus echt een mooi naakt kitje, hij wordt "two tone" neem ik aan?

groeten, Richard.

@ Richard,
Ja het wordt een 2 tone, zie de update. Ik moet zeggen dat ik deze versie erg leuk vind om te bouwen.

@ Roger,
Ik ga in ieder geval deze hele tank vol met bepakking gooien, ook heb ik al tank crew en Britse infanterie van dragon om misschien iets met een ondergrondje te doen.

Voor nu zit de verf er op. Ik heb ook gelijk de decals aangebracht.

De verf is van tamiya met voor het donkere blauw XF1 zwart met XF50 Field Blue 1:4

voor de zand gele kleur is mijn basis XF78 wooden deck tan, deze is een beetje bij gekleurd met xf55 deck tan een druppel XF60 dark yellow en een druppel XF57 Buff (de verhoudingen weet ik niet meer)

IMG_28653.JPG

IMG_28672.JPG

IMG_28705.JPG

IMG_28682.JPG

De decal op de turret is van een oud tamiya velletje voor een vliegtuig. De decal van dragon was volgens mij niet helemaal correct qua dikte van de strepen dus die heb ik er weer afgehaald.

Comments zijn natuurlijk weer welkom

Groet Martin

Nice Martin.

Dit soort modellen maken het extra interessant om Brits te gaan bouwen vanwege de camo en vele kleurrijke markeringen.
Het ziet er goed uit tot zo ver, maar de rest komt ook vast wel goed 😉 .
Succes met het vervolg!

Groetjes

Wederom een mooi Sherman, verflaag is netjes, de details maken toch een verschil. Hoe plak je af om de camouflage aan te brengen?

Gr Johanna

Hey Martin,

Ziet er weer top uit zoals gewoonlijk. Alleen toch even een vraagje/opmerking, als ik kijk op de 2e foto lijkt jouw koepel wat geel/groenig over te komen terwijl de onderkant echt zandgeel is, is dit bewust? Het lijkt er een beetje op dat de overgang niet geheel lekker is, of het is zichtbedrog.

Ben benieuwd naar jouw verwering.

Groeten,

Remco

He MartinV,

toffe camouflage is dit altijd, Black over Light Mud.
Ik ben nieuwsgierig naar wat je er verder mee gaat doen.

Groeten, MartinD

Ha die Martin,

Dit is een patroon dat ik ook nog eens wil doen, kan ik mooi afkijken hoe de meester het doet 🙄 😉 ...

FF serieus: ik sta versteld van het feit dat het jou steeds weer lukt om een bijzondere Sherman (-variant) neer te zetten.

Blijf 'm volgen...

groeten, Richard.

Richard Cramer zei:
FF serieus: ik sta versteld van het feit dat het jou steeds weer lukt om een bijzondere Sherman (-variant) neer te zetten.
Gezien de hoeveelheid theatres waar de M4 is ingezet, heb je keuze te over. Dus ik zou zeggen, wat houd je tegen?
Serieus, Italië en Noord-Afrika geven je heel veel opties.

Groet, MartinD

@ Boris, ik wil deze voor een groot gedeelte vol gooien met bepakken dus hij moet nog interessanter worden.

@ dhr Haspels, bedankt, ik hoop dat de verwering even inspirerend is voor je

@ Johanna, de camouflage is afgeplakt met silly putty. Dit blijft goed kleven is dun uit te rollen en neemt niet je bestaande verflaag, PE en overige onderdelen mee. Ik heb er een keer eerder mee proberen te werken maar dat was niet zo'n succes omdat de verf te veel ophoopte langs de putty. Maar nu heb ik dunner gespoten.

@ Remco, je hebt gelijk over het stukje op de koepel. Ik hoop dat het met verweren wat minder zichtbaar is. terug komend op het verhaal van de silly putty. Het is lastig om te bepalen of je alles gehad hebt, en nadat de putty is verwijderd is het lastig om deze weer precies op de juiste plek de krijgen.

@ Martin en Danny zie hieronder 😉

@ Richard, tja ik heb dit soort camo nog niet eerder gedaan dus voor mij is het ook een beetje kijken hoe en wat. Daarbij kan je meer met shermans als alleen groen. Zie de reactie van Martin D.

@ Rest:
Ik ben begonnen met verweren. De chips en washes zijn weer met olie verf gedaan. De koepel heb ik ook al stoffig gemaakt, dit keer heb ik gebruik gemaakt van tamiya buff en alcohol omdat deze iets sneller droogt dan mijn normale Humbrol 72 mix. Ik wou bij dit model meer stof aanbrengen en dan werkt dit wat beter.

De rest van de tank heeft al een wash gehad en wat chipjes her en der.

IMG_33313.JPG

IMG_33333.JPG

IMG_33324.JPG

IMG_33345.JPG

IMG_33353.JPG

IMG_33365.JPG

Volgende stappen zijn details schilderen en verder met chips en washes.
Daarna alle bepakking schilderen en aanbrengen

Groet Martin

Re: Sherman III mid production Sicily [15-1]

Dat ziet er prachtig uit, Martin. 🙂 Persoonlijk zou ik redelijk wat roest- en vuilstrepen aanbrengen op een model als dit. Maar waarschijnlijk was je dat al van plan. 😉

Is het nu ook zo dat dit soort Shermans sneller chipten dan de groene Shermans in Noordwest-Europa? Hij is mijns inziens namelijk wel flink gechipt voor een Sherman...

Succes verder met dit mooie project!

Groetjes,

MvC

Prachtig gedaan!

Ik vraag me af of je chips zou kunnen maken die alleen de light mud/ blue black gechipt laten zien, maar waarbij de OD intact blijft?
OD was opgebakken, dus zou misschien beter hechten dan de opgespoten light mud/ blue black...

Maarten van Campenhout zei:
Dat ziet er prachtig uit, Martin. 🙂 Persoonlijk zou ik redelijk wat roest- en vuilstrepen aanbrengen op een model als dit. Maar waarschijnlijk was je dat al van plan. 😉

Is het nu ook zo dat dit soort Shermans sneller chipten dan de groene Shermans in Noordwest-Europa? Hij is mijns inziens namelijk wel flink gechipt voor een Sherman...

Roest en chipping kwam bijna niet voor bij voertuigen welke waren gemaakt in the USA. Er zat een soort gebakken laag verf op die bijna niet te beschadigen was. Steve Zaloga heeft hier ooit een stuk over geschreven op Missing Lynx met foto’s om zijn gelijk aan te tonen. Ik kan het stukje jammer genoeg niet terug vinden 😳 want het zou erg leerzaam zijn voor de Geallieerde bouwers.

In het geval van deze erg mooi gebouwde Sherman zou je er voor kunnen kiezen dat de door de Engelse opgebrachte kleuren beschadigd zijn en dat je dus op verschillende plaatsen de originele Amerikaanse kleur ziet. Tot kaal staal zal het bijna nergens gekomen zijn of er moet echte schade zijn door een treffer of een aanrijding met het een of ander.

Succes met dit mooie project.

Groet

Marcel 😀

meer dan een jaar later heb ik deze toch maar opgepakt.
Al was ik niet 100% tevreden over de voortgang, denk ik dat het geen succes gaat worden om hem op nieuw te spuiten ed.

Ondertussen wat bepakking er bij en de figuren zijn ook al uitgezocht.
De bepakking is van resicast met nog wat spare verlinden en legend.

IMG_9492.JPG

IMG_9493.JPG

IMG_9486.JPG

Hij is nog lang niet klaar maar ik wil jullie laten zien dat er nog wel aan gewerkt wordt

Martin

Re: Sherman III mid production Sicily [23-2]

Een update voor de bepakking (voorop is het af)
Tevens 2 figuren geschilderd. Deze zijn van Hobbyfan, en ik ben onder de indruk van de sculping van de hoofdjes.
Nog 1 figuurtje in de koepel en nog wat kleine dingen toevoegen en hij kan mee naar Breda

IMG_9517.JPG

IMG_95151.JPG

IMG_95181.JPG

IMG_95131.JPG

IMG_9507.JPG

IMG_9506.JPG

IMG_95121.JPG

IMG_9510.JPG

IMG_9508.JPG

Martin

Re: Sherman III mid production Sicily [23-2]

De commandant is ook klaar, misschien zijn tenue nog wat meer highlighs geven.

IMG_9526.JPG

touwen achterop
IMG_9528.JPG

En wat notitie blokjes en potloden 🙂
IMG_95301.JPG

Groet Martin

Re: Sherman III mid production Sicily [27-2]

Is weer super strak geworden Martin en nu nog een mooie setting 😀
Dat "net" aan de zijkant van de toren van welk merk is die? Ik zoek zo'n object voor een Firefly.

Gr.JW

Re: Sherman III mid production Sicily [27-2]

Hoi JW, dat net is van accurate armor is mij verteld 😉

Bedankt oscar voor je compliment

Tot slot nog wat complete fotos met het figuur in plaats en nog wat tips opgevolgd

IMG_9540.JPG

IMG_9541.JPG

IMG_9534.JPG

IMG_9537.JPG

IMG_9536.JPG

Groet Martin

Terug
Bovenaan