Sherman Crab bijna klaar

Hallo allemaal,
Tijd voor weer een foto van de crab, hij staat inmiddels in de verf en heb dankzij Bert (Lindeboom) de benodigde decals erop kunnen plakken

Wat me nog niet zo goed lukt is om hem te verweren en de kettingen vragen ook nog om wat aandacht.
Maar we komen er wel.
Dus...wat vinden jullie ervan? (opbouwende) kritiek en tips zijn welkom.

gr.Bart.

Hey Bart,

ziet er netjes uit, is voor mij zeker iets om over na te denken, of raad je me dat af?
ik vind hem heel erg goed gelukt en alles ziet er goed uit, alleen vind ik de kleur niet zo mooi, een tijdje geleden heeft Rob Plas mijn sherman firefly in ongeveer dezelfde kleur maar hij is zo donker.
Ik snap dat je hem nu niet overnieuw gaat doen maar volgende keer zou ik proberen om hem meer de lichtgroene kleur te geven.
Bert weet jij wat voor kleuren het waren?

Maar maak meer fotos!
Gr
Nick

Ik vind de kleur prima. Zeker niet lichter maken, zelfs iets donker is absoluut geen probleem. De britse shermans waren, als ze door de engelse waren overgeschilderd, donkerder dan de amerikanen.

Bij de crab zal dat zeker wel het geval zjn geweest.

groeten Maarten

nickverbakel zei:
Ik snap dat je hem nu niet overnieuw gaat doen maar volgende keer zou ik proberen om hem meer de lichtgroene kleur te geven.
Waarom dan?

Zoals Maarten ook al zegt, waren de Amerikaanse en Britse kleuren nogal donker. Het was ook olive drab, geen olive green. De meeste kleuren die je ziet in tekeningen en op boxart zijn te licht, of te groen. De beste kleur rechtstreeks ui het potje is Tamiya XF-62. Dat is niet echt een heel makkelijk kleur om te weatheren, vandaar dat iemand soms een lichter kleurtje wil hebben.
Bert weet jij wat voor kleuren het waren?
Modelkleuren? Tamiya Xf-62. Humbrol 155 komt redelijk in de buurt voor Britse tank, zeker als drybrush kleur.

Cheers, MartinD 8)

Dank U wel heren, maar wat de kleuren betreft ik heb hem eerst in de primer gezet.
Gewoon een spuitbus gekocht bij de plaatselijke auto-onderdelen winkel.
En toen dark green (XF-61) daarna de vlakken met olive green (XF-58
En Nick... gewoon proberen hoor ik zag er ook als een blok tegenop zeker toen ik de doos van resicast openmaakte.
Maar het wijst zich vanzelf ondanks dat de beschijving erg mager is.
En een tip van mij, eerst alles passen voordat je gaat plakken en de armen goed op de aangeven hoogte uitlijnen anders zit alles schots en scheef.

gr.Bart.

Mooi werk Bart!

De kleur is wat mij betreft ook erg treffend. Heb je nog plannen om een .30 of .50 op de toren te zetten? Wat mij betreft zou dat het model nog iets interessanter maken.

Je kan nog overwegen om wat meer stof aan te brengen op de voorzijde (en met name onder het "spatscherm"), aangezien het ding een aardige stofwolk produceert wanneer de vlegels rondslingeren.

Alex

Terug
Bovenaan