Sherman Calliope m4a1 in 1:32

Beste mede Plakkers , Lijmsnuivers en club genoten.

Vorig jaar heb ik via de site bij...( ben ff de naam kwijt ) een aantal vintage kits over genomen waaronder deze oude kit van Monogram.
Het is de Sherman Calliope M4A1 in 1:32.
Ik had altijd al interesse in een soortgelijk model maar wilde er eigenlijk niet te veel aan uitgeven.
Als in priciepe een niet Sherman bouwer heb ik me na een uitgebreide studie toch maar de stoute schoenen aangetrokken aan voorzichtig begonnen met het model.
Daar de 'standaard kit ' echt heel kaal is heb ik de lade open getrokken met de voorraad Evergreen. en een heleboel foto's bestudeerd. Boeken door gelezen en ga zo maar door.
Helaas zijn/ is er niet voor alle zaken die ik er op wilde brengen een goed maar voering aanwezig. Dus heb ik hier en daar moeten ' gokken ' naar de juiste maat voering. Maar aan de hand van foto's ben ik aardig in de buurt gekomen vindt ik zelf.
Het model is nog niet helemaal "echt" klaar maar de bouw fase schiet lekker op. Er zijn hier en daar nog wat kleine dingen waar ik de puntjes nog bij op de I moet zetten.
Maar dat gaat allemaal goed komen.
Alles wat WIT KOPER en METAAL kleurig is is scratch. Wat de Tracks betreft daar ben ik nog mee aan het stoeien. Bij de kit zitten drop veters die fout gegoten zijn. IK ben nog wel in het bezit van resin 1:35 Chevron tracks maar ik ben niet echt een PRO in het verwarmen en buigen van dit soort zaken. Dus ik ben nog niet uit welke tracks ik ga gebruiken.
OOk staat de koepel en het raket systeem nog los het kan dus een beetje scheef ogen.
De accesoires moeten ook nog bijgemaakt worden.
Dit zijn eigenlijk de eerste foto's die ik gemaakt heb en aan de hand daarvan kan ik de oneffenheden opmerken die nog aandacht nodig hebben.

Ik wens alen veel kijk plezier.

MVG

Eric

DSC00105_zpsf2305c0d.jpg

BIj deze moet ik de buitenste pijp nog herstellen.. ( giet foutje )

Ha die Erik,

Ik neem mijn hoedje voor je af: deze is wel heel, heel, héél gaaf 😱 .... Wanneer je er geen bezwaar tegen hebt ga ik de foto's gelijk opslaan als toekomstig referentiemateriaal voor mijn Calliope shelfqueen.

Vraagje: gaat dat wel lukken, 1/35 tracks onder een 1/32 kit?

Ik blijf 'm graag volgen so: keep us posted!

groeten, Richard.

Richard Cramer zei:
Ha die Erik,

Vraagje: gaat dat wel lukken, 1/35 tracks onder een 1/32 kit?

groeten, Richard.

Ik heb wel met behulp van Friul Chevrons een passing gedaan en de tracks passen wel over de kleine loopwielen heen maar gaan wat strakker over de tandraderen..zoals ik al zei ik ben daar nog niet uit.. 🙂
Ik vindt het zonde van al het werk om die hele VOUTE dropveters er overheen te leggen.

Terug
Bovenaan