Sewer strike * Update 8 Januari 2008. *

Boris Bakker

Lid van de TWENOT
Hallo mensen,

De laatste tijd heb ik niet veel kunnen doen. Dit omdat de zolder (waar ook mijn werk plek is) werd verbouwd en ik dus ruim een maand (gedwongen) uit de running was. Toch heb ik voor de tijd en nu weer wat kunnen doen. Namelijk het uitvoeren van een idee dat al een tijd in mijn hoofd rond spookt.

Namelijk een zeer vroege Tiger 1 die vol van vertrouwen met infanterie een uitgeschakelde T-70 passeerd in een zwaar gehavende stad, niet wetende dat ze zelf snel de pineut zijn.

In Overloon heb ik de basis van Eric Jacobs mogen ontvangen, en hij heeft er alvast wat gaten in gemaakt voor het riool dat er doorheen zal gaan lopen. (dan hiervoor nogmaals! 😀 )

Het speeld zich begin '43 af met de inspiratie van Kharkov/ Leningrad.

Tot nu toe gebruikt:

Mini Art: T-70 M (early)
Eduard: PE (rounded fenders) voor bovenstaande
Mini Art: Hungarian City building (+ 10 kg. plamuur 😈 )
Veel Evergreen, messing en wat koper (ben nog bezig met een stoppen kast)

Wat er nog bij komt:

Dragon: Tiger 1 Initial
Warriors: Waffen SS pair Kharkov
Verlinden: Gotcha! Stalingrad
Dragon: mengeling van wat Russen
verlinden: German casualties (1 in progress)
Hornet: Running soldier (Russian)
Verlinden: Surrender (optie)
Hornet: Hoofdjes
Tamiya: Fuel drums (in progress)
En nog wat figuren bestaande uit verschillende merken/ onderdelen (Warriors, Verlinden, Jaguar, scratch)

Aangezien het een paar keer wat te warm was om te schilderen bewaar ik dat grotendeels voor het najaar.

De tiger die nu op de foto's staat is slechts ter indicatie (een oud model dus)

http://www.mijnalbum.nl/Album=PGGONTIJ

Ik ben nog druk aan het brainstormen over een passende titel. Ik dacht al aan:
- City cat's don't live long
- Hunting season
- Wild meat on the table

Nou, als jullie nog suggesties/ tip's e.d. hebben hoor ik ze graag

mzzls!

Hey Boris,

Gaaf idee tot nu toe! Grappig om te zien hoe groot die Tiger wel niet is vergeleken met die T-70, die ik overigens mooi vind gebouwt!

Ben benieuwd naar het vervolg 😀

Grtz,

Niels

...die snel weer de Tour gaat kijken

Hey Boris,

Cool idee, het wordt volgens mij heel erg druk dat wel!
Toen ik het las had ik eigenlijk het wel een stuk groter verwacht maar ik weet zeker dat je er iets moois van kan maken
Ga snel verder en zorg voor meer fotos 😀

Nick

Ha mannen,

Bedankt voor jullie reacties. 😀

-Jep Bruce, dat is idd jou Tiger, ik zal er heel voorzichtig mee om gaan hoor. 🙂

- Niels, ja die verhouding heb ik expres genomen omdat de Duitsers vol vertouwen de strijd in gaan met hun "onverslaanbare" en grote Tiger.

- Nick, jep het word idd druk. Waarom? om de stedelijke chaoas te benadrukken. Vaak gebeurde er (nood gedwongen) erg veel op kleine of krappe plekken, denk maar aan Stalingrad e.d. Daarbij hou ik niet van grote diorma's, omdat je zo het overzicht verliest. Deze word redelijk klein, druk, maar toch (hoop ik) overzichtelijk en duidelijk met een focus punt.

Groetjes! 😀

Hoi Boris

Eindelijk zien we wat werk van u 😉

Toffe setting en mooi plankje.
Het lijkt me wel nogal vol , kan misschien liggen aan de hoek waaruit de fot genomen is.
De T-70 ziet er leuk uit met de PE erop , past dat ding een beetje?

Hou ons op de hoogte !

grtz

Kristof

Ja die T-70 is een prachtig kitje. Goede pasvorm en detail en gewoon een appart bakje om te bouwen. Hellaas is het Eduard PE wardoor ik het niet kon solderen, vandaar wat lijm vlekken.
Het word idd veel werk, maar wel leuk en ik beschouw het als een lange termijn project (dus ik doe nog wel iets anders tussendoor)

groetjes 😀

Ziet er goed uit

Boris,

ziet er goed uit jong.
Blij om te horen dat de T70 een lekker kitje is, staat nml nog op mijn verlanglijstje 😉 .

Ik vindt altijd wel wat hebben, dio's met riolen enzo. Het geeft het net een extra dimensie, en is altijd erg leuk voor "hidden features".

Maareh, voor de titel. Wat dacht je van "DEATH FROM BELOW".

Ik hoor en zie 't wel
Succes ermee

Greetz
Axel Repping RHvS

Hai Boris,

da's een flink werkje waar je je instort. Tophe T70 in ieder geval.
Persoonlijk vind ik de compositie redelijk drama; je hebt 3 grote items (hoog gebouw, Tiger, T70) erg dicht bij elkaar gezet op een relatief klein ondergrondje. Maar goe...da's geheel persoonlijk ofcourse.
Keep up the good paintworks 😛

groet frank

Das idd wel een passende titel ja, want er komt waarschijnlijk een Rus half uit het riool. Ik heb al wat gezcoht over Russische magneet mijnen, maar kan weinig vinden. Wel veel over Finse mijnen trouwens.

groetjes

Hallo mensen,

Hierbij een update. Ik heb niet veel tijd om te bouwen, dus erg frequent zal ik niet updaten.
Deze keer heb ik ook voor het eerst m'n Evo gebruikt, met groot succes naar mijn mening. Bij m'n vorige airbrush was het altijd een verrasing hoe het uitpakte en vaak belande het model weer in de oven reiniger 😢 . Maar dat is verleden tijd! 😀 Het figuur is nog wat grof, en zal hier en daar nog wat worden aangepst, maar niet heel veel omdat het grootste deel straks (bijna) niet te zien is onder de tiger.
Verder heb ik nog wat kleine items gescratched, zoals een put deksel en een stoppenkast. De tiger is ook een begin aan gemaakt, maar dat post ik later wel. De basis van het figuur was overigens van een Dragon figuur (uit '93, toen ze nog geel plastic gebruikten) namelijk de meest rechtse:
6019.JPG

(bron www.geocitiet.jp)

Op en aanmerkingen zijn welkom!!

mzzls

http://www.mijnalbum.nl/Album=PGGONTIJ

Zo... de T-70 en de eerste 2 figuren zijn klaar. Nouja, 1 helemaal en 1 voor 90% Ik zal deze week wat foto's plaatsen. De tiger is in de zomer al een begin aan gemaakt, dus die zal niet lang op zich laten wachten tot deze door de spuit kan.

mzzls

Hier zijn de 2 figuren. De gesneuvelde is klaar op het vuil en pigment na, wat ik pas doe tijdens verwerken van de kleuren in het grondwerk. De 2e is nog steeds niet helemaal af zoals eind oktober al. 😳

http://img177.imageshack.us/img177/7168/dsc0057wc6.jpg

http://img169.imageshack.us/img169/5030/dsc0058vd8.jpg

Nog een derde is toegevoegd. Deze is in progress en heb ik iets aangepast. Deze komt in de cupola van de tiger (vandaar het heftige vijlwerk) het koppie is inmiddels ook aan begonnen (Hornet)

dsc0052cb4.jpg

dsc0053ez5.jpg

dsc0054ik7.jpg

Opmerkingen welkom! 😀

What's floating through the sewer?

Hier nog wat foto's van het project.
Wat drijvende ratten zijn er gemaakt, en het riool is klaar om er "water" in te zetten. Het riool is grijs, maar bewerkt met pimenten en acrylic resin van Mig. Daarbij zal het water ook behoorlijk worden gekleurd met acrylverven. Ik heb ook nog wat foto's van een 3e figuur in progress toegevoegd. De tiger zelf is qua filters klaar, en ik ben (naast het chipping gebeuren) begonnen met het weatheren met olieverf.

dsc0069me2.jpg

Plusmodel rat, Verlinden helm, en Aber bandje.

dsc0068nd2.jpg

Een 2e ontdekkingsreiziger op een Tamiya can.

dsc0084ky3.jpg

Een Honet & Wolf metalen figuur. Deze zal een ander Hornet hoofdje krijgen, en zijn eigen koppie word gedoneerd aan een Verlinden figuur wat word neergeschoten.

dsc0082mg2.jpg

In werkelijkheid steekt het bruin iets minder fel af tegen het wit. daarbij is dit slechts de eerste wash.

groetjes, en reacties welkom!

PS: Ik moet nog ff uitvogelen hoe ik de optimale grootte krijg van de foto's, want dit is weer net ff iets te klein zie ik zojuist. 😕

Re: What's floating through the sewer?

boris bakker zei:
PS: Ik moet nog ff uitvogelen hoe ik de optimale grootte krijg van de foto's, want dit is weer net ff iets te klein zie ik zojuist. 😕

Boris,

Persoonlijk vind 640*480 meestal voldoende. 800*600 is ook nog te doen denk ik.

Gr,
Jeroen

Nog ff een update m.b.t. het riool. Een week geleden heb ik de binnenkant bewerkt met een mengsel van Mig acrylic resin, gips en pigmenten. Dit laten drogen, en de boel afplakken voor het water. Het water staat er nu in, maar erg duidelijke foto's kan ik er nog niet van maken omdat het nog droogt onder in (denk ik), dus ik verwijder de dam nog niet. Vooraf had ik al een waarschuwing van Dominique m.b.t. het water van Vallejo, omdat het zo ontzttend dun zou zijn en een lange droogtijd heeft. Droogtijd klopt idd, en dun ook wel maar met een goede dam( heb ik gelukkig wel) is dit geen probleem. Zelf heb ik een dam (aan beide kanten) gemaakt van Evergreen, gelijmd met houtlijm en vervolgens de randen volledig dichtgeplamuurd. Daarna nog een laagje schilderstape erover. Waarom weet ik ook niet. 🙂
dsc0077jz5.jpg

Ik heb het water gemengd met wat kleuren, bovenstaande was voor de rioolwand.

dsc0098iz4.jpg

Het gemengde goedje heb ik via de put naar binnen laten lopen.
De assesoires onder de ratten zijn op een klein verhooginkje geplaatst, en door het troebele water niet meer te zien. 🙂
dsc0101sq0.jpg

dsc0100zt5.jpg

De belletjes zijn deels weg gewerkt, en wat over is komt onder het slib wat ik nog wil toevoegen, maar wel matig. Hoe ik dat ga doen moet ik nog ff kijken. eerst maar wat testjes doen. 😉

Opmerkingen uiteraard weer welkom!

Groetjes! 😀

Terug
Bovenaan