SdKfz 9 mit SdAnh 116 und PzKpfw III Ausf. G

Goed bezig Paul

zijwanden van de kast te voorzien van een afbeelding van de woestijn.
Goed idee en waarom niet als er toch een hele verdieping gewijd is aan dit imposante tafereel...

Er zijn vele "wallpaper" sites waar je gratis heel grote hi-res afbeeldingen kunt downloaden. Mooie print laten maken en voilá 👀
google maar eens op "wallpaper african desert"

Door de korte "Tamiya Uit De Oude Doos" groepsbouw en de behoefte weer meer met kleiner materieel aan het werk te zijn heeft deze even stilgelegen. Tussendoor gaat het leven met alle ups en downs ook nog gewoon door........maar nu weer tijd en ruimte voor. 😀

Het gebouw begint op te schieten.
Ik merk dat ik een paar dingen vanaf het begin anders had moeten doen (beter kijken!!!!) maar dat valt nog wel op te lossen......ofwel op te vullen. 🤔
Het moeilijkste raam heb ik tot het laatst bewaard. Ik denkdat ik weet hoe het kan maar ben nog niet helemaal overtuigd, zal weer een proces van vallen en opstaan worden. 😆

Op de foto lijkt het hier en daar behoorlijk scheef te lopen, in de praktijk is dat ook wel een beetje zo maar nauwelijks zichtbaar.

Dio 16.webp

De palm......die fokking palm.......eens maar noooit weer!
Gaat wel mooi worden denk ik maar of het de inspanning waard is moet nog blijken 🥴.

Dio 17.webp

Nog een paar dagen hier mee bezig en dan zijn de voertuigen weer aan de beurt, en de manschappen, en het grondwerk, en de rest.....😳

Mooie vorderingen Paul 👍

.die fokking palm...
Gaat wel mooi worden denk ik maar of het de inspanning waard is moet nog blijken 🥴.

Voor wat je nu al hebt gepresteerd vind ik het de inspanning al waard ! En je hebt nu zelf al een vermoeden over een mooi resultaat dus
dit project op zichzelf komt vast goed 👍

Weer evenstilgelegen, in eerste instantie door de Italeri groepsbouw en daarna door het aannemen van een nieuwe functie bij het bedrijf waar ik werk..........een functie die beduidend anders blijkt te zijn dan dat waar ik op gesolliciteerd heb, gaat veel tijd en energie inzitten maar goed, we komen er wel.

Dus deze weer afgestofd:

Dio 18.webp

Zoiets zou je in een groepsbouw samen moeten maken. Maar bij wie komt ie dan in de vitrinekast...
Ik vind het een mooie opzet. Elke stap die je doet is er een dichter bij het eind. Geniet ervan!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vlijtig bezig geweest afgelopen week.

De grondplaat wat aangepast door er een klein hoogteverschil in aan te brengen. De omlijsting zit eromheen maar moet nog bijgeschuurd, gesneden en meer van dat worden. Daarna het grondwerk afmaken met gips of klei, weet nog niet welke.

Dio 23.webp

Alle voertuigen zitten in de grondverf. Alleen het chassis en de wielen van de SdKfz 9 nog niet want daar wil ik nog wat aan gaan veranderen. Het hoogteverschil in de bodem maakt dat ik de de vering van sommige wielen af moet gaan stellen. Weer wat zagen, passen, meten en plakken in aantocht.
Met de aanhanger een beginnetje met Schwarzgrau gemaakt. Uiteindelijk gaat alles een onderlaag van Schwarzgrau krijgen die door de andere kleuren heen zal schemeren. De tank gaat RAL 8000 met vlekken RAL 7008 worden, de SdKfz 9 egaal RAL 8000, de SdAnh 116 blijft grijs en de Horch ook maar dan met vlekken buitgemaakte Portland Stone.

Dio 20.webp

De palm vordert ook, alle bladeren zij geknipt en hebben hun eerste kleurtje groen gekregen. Er gaan meer tinten groen bijkomen en nog wat geel en bruin langs de randen. Het gaat nog een uitdaging worden om de bladeren goed in de top te krijgen.......hoop niet dat ik me verkeken heb. 😬

Palm 13 01.webp

Het gebouw blijft maar hangen op één detail. Het raam linksboven heeft een ingewikkelde vorm op de foto's die ik als voorbeeld gebruik. Ben inmiddels met poging nummer drie bezig om die vorm na te maken maar houd het voor gezien. Een vereenvoudigde vorm ben ik nu voorbeelden van aan het zoeken.
Helaas ben ik de letters om je nagels mee te verfraaien kwijt. Zo blij dat je als modelbouwer alles kunt kopen zonder dat het raar gevonden wordt......hoop ik. 😊
De letters zijn nodig om een bord te maken boven de linkerdeur, het gebouw is voor de oorlog gebruikt door een coloniale Carabinieri-eenheid en na lang zoeken vond ik die nagelplakletters die ik precies goed zijn voor dat bord. Zal misschien nieuwe moeten laten komen uit Texas. 🥩

Dio 24.webp

De figuren hebben ook hun eerste kleurlaagje gekregen, nu nog allemaal flets maar dat zal vast beter gaan worden.

Dio 21.webp

Nog een lange weg te gaan maar zolang er beweging in zit vind ik het best. 😀

Terug
Bovenaan